Gå til innhold

Om jeg mister jobben, har jeg noen rettigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i et lite teknisk servicefirma.

Det var ca 20 ansatte da jeg begynte her, men vi er nå nede i 8 faste og 2 på timer. Av de faste, er to av dem ansatt på tilskudd fra NAV. Det er en ansatt i en annen by. Denne avdelingen går vel i minus, men siden den ansatte nå er sykemeldt 40%, går nesten rundt.

Vi har en salgsavdeling som går ca i null.

Serviceavdelingen har mistet en storkunde og det må bygges opp ny portefølje. Jeg ser jo at jeg ikke har nok å gjøre og var permittert 60% ved en tidligere anledning. Nå har jeg snart jobbet i 2 år, er utleid til et annet firma på timer, ca 2 dager, men det er fremdeles ikke nok for meg å gjøre.

Vi holder nå på å snu steiner for å finne andre oppgaver til meg.

Men samtidig stoler jeg ikke på sjefen. Han har opprettet to (tre) andre firmaer. Disse er for det meste bemannet av folk som går på tiltak fra NAV, samt blant annet en mann som kommer fra bank og styreledelse. Denne mannen jobber fullt for sjefen min i et av disse andre firmaene, men får full dagpengesats fra NAV. Altså har ikke sjefen min noen reelle lønnskostnader på ham. Han kan fint ta over økonomibiten fra meg.

Og det er her jeg kjenner meg både sint, frustrert og lei meg.

Jeg skjønner jo at jeg må ha flere arbeidsoppgaver. Det er jeg også villig til å ta på meg. Om jeg så skal jobbe i kiosk en til to dager i uka, eller trekke kabel. Men jeg blir sint om han sender regnskapet ut til en mann som sitter og sover i kontorstolen sin, bare fordi han er gratis arbeidskraft.

Anonymkode: e14b8...242

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om sjefen har folk på tiltak skal disse være i tillegg til ansatte ikke istedenfor. Jeg hadde kanskje sendt en liten mail til NAV om dette.

Anonymkode: e94b8...e92

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Tran09 skrev:

Er du organisert? 

Nei. Dessverre....

Skrevet

ville sett meg om etter noe annet. får du fyken vil nav fange deg opp, men like greit å bytte jobb selv før skuta synker.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om sjefen har folk på tiltak skal disse være i tillegg til ansatte ikke istedenfor. Jeg hadde kanskje sendt en liten mail til NAV om dette.

Anonymkode: e94b8...e92

Tenker også litt i de baner.

Når jeg ser på de andre firmaene han driver, så er alle ansatte på en eller annen måte involvert i NAV.

Skrevet
Akkurat nå, Skiftenøkkel skrev:

ville sett meg om etter noe annet. får du fyken vil nav fange deg opp, men like greit å bytte jobb selv før skuta synker.

Ser etter noe, men lite innenfor mitt område. Trodde jeg var reddet med tanke på utleie, men den gang ei.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Dessverre....

Da må du organisere deg fort som fy. Er det som blir livreddende for deg om noe skulle skje raskt nå.

• Liker 5
Skrevet

Høres ut som en shady type han sjefen din.

Pkt 1: organiser deg 

Pkt 2: søk ny jobb asap! Det er bare snakk om tid.

Anonymkode: 59a9b...4b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...