AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #1 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg tenker da på de som får forsterket fosterhjemslønn pga barnet er så krevende og jobber vedsiden av. Anonymkode: d8890...e86
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 400.000 I årslønn dekket fordi jeg ikke jobber. CA 5000 til klær og fritidsaktiviteter hver måned. Anonymkode: eeccf...c75 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg får "kun" vanlig fosterhjemsdekning som er 8400 i arbeidsgodtgjøring og utgiftsdekning itilegg. Anonymkode: d8890...e86
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker da på de som får forsterket fosterhjemslønn pga barnet er så krevende og jobber vedsiden av. Anonymkode: d8890...e86 Forsterket fosterhjem er at den ene er hjemme på fulltid. Så i den tiden skal du ikke være i jobb. Sånn sett erstatter den lønnen vanlig arbeid.
n_97 Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 Her står det et regnestykke som eksempel https://www.bufdir.no/Fosterhjem/betaling/Eksempel_2_En_av_fosterforeldrene_er_frikjopt_fra_sin_stilling/ Forsterket fosterhjem er for de som har aller størst behov, og krever mest. Lønna er ikke spesielt god med tanke på hvor mye jobb det er. Barnet kan foreksempel få voldsomme utageringer og ødelegge invertar. Men om du er rette vedkommende til det kan du forhindre at et barn blir kriminell eller psykiatrisk pasient som voksen. 3
Veslefrikk Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker da på de som får forsterket fosterhjemslønn pga barnet er så krevende og jobber vedsiden av. Anonymkode: d8890...e86 Hvis du skal motta lønn for å være et forsterket fosterhjem, så er det istedet for en vanlig jobb. Du kan ikke kombinere jobb og det å være forsterket fosterhjem. Og det er krevende, til tider meget krevende og man gjør det ikke for lønna. Man tar på seg den oppgaven fordi man er genuint interessert i å hjelpe barn. Vi har to fosterbarn og er i tillegg beredskapshjem for inntil to barn. Og en ting er ihvertfall helt sikkert og det er at lønna er ikke, og skal ikke, være bakgrunnen og motivasjonen for å gå inn i en sånn oppgave. 6
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #7 Skrevet 24. oktober 2019 3 minutter siden, Veslefrikk skrev: Hvis du skal motta lønn for å være et forsterket fosterhjem, så er det istedet for en vanlig jobb. Du kan ikke kombinere jobb og det å være forsterket fosterhjem. Og det er krevende, til tider meget krevende og man gjør det ikke for lønna. Man tar på seg den oppgaven fordi man er genuint interessert i å hjelpe barn. Vi har to fosterbarn og er i tillegg beredskapshjem for inntil to barn. Og en ting er ihvertfall helt sikkert og det er at lønna er ikke, og skal ikke, være bakgrunnen og motivasjonen for å gå inn i en sånn oppgave. Dette er sant. Lønnen står ikke til hva som faktisk er jobben, hvis man skal si det slik. Anonymkode: 28943...02b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå