Gå til innhold

Hvordan frakte kake på stettfat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker ofte å lage kaker på stettfat, men det er alltid trøbbel når de skal fraktes. Hvordan frakter dere slike kaker? Finnes det kaketiner som er ekstra høye for eksempel, hvor slike kakefat får plass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Heartland skrev:

Jeg liker ofte å lage kaker på stettfat, men det er alltid trøbbel når de skal fraktes. Hvordan frakter dere slike kaker? Finnes det kaketiner som er ekstra høye for eksempel, hvor slike kakefat får plass?

Min første tanke her hvis du ikke har funnet noe slikt på nett eller i butikker, er å lage til noe selv.  Det du trenger er egentlig bare et lokk. Kanskje det er noe du kan bruke som du allerede har i hus. En plastbolle av et slag som passer i høyde og diameter. Lage ett lokk av papp. Eller kanskje du kan bruke pleksiglass og lage din helt kaketine. 😜 Med litt kreativitet så er det fullt mulig. 

Anonymkode: ed5de...537

Skrevet

Ja, må kanskje ty til slike dratiske grep 🙈 Men det forbauser meg litt om det ikke finnes kaketiner til slikt. Jeg er da ikke den eeeeneste som lager kaker på stettfat? 😅

Skrevet

Men, hvorfor må du lage kake på stettfat når de skal fraktes? Kan du ikke da lage dem på et vanlig kakefat? Det er vel ikke noe spesielt med stettfat, bortsett fra at de har stett, eller?

Anonymkode: dfcc0...954

Skrevet

Jeg hadde puttet hele kaken i en slik kakeboks i  plast der kaken står på et fat og man setter   lokk på over kaken og fraktet den i  denne. Så hadde jeg flyttet kaken over på det medbrakte stettfatet når jeg var kommet frem.

• Liker 2
Skrevet

Som vedkommende svarer over. Frakt den i vanlig kaketine og danser kaken på stettfatet når den skal på bordet.

Anonymkode: 937b3...b0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...