Gå til innhold

Den beste kaka og glasuren til barnebursdag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Jeg trenger en oppskrift på en kake 4-5-åringer faktisk spiser! Er sååå lei av knusktørre sjokoladekaker som smuldrer opp. Den bør ha en god glasur som er lett å forme- jeg skal bruke icing sheet oppå.

Jeg trenger også tips om glasur til cupcakes, som er lett å bruke til sprøyting! Føler så mange glasurer «smelter» i posen med en gang og blir rennende fort. 

Tusen takk for tips!

Anonymkode: 7e01f...612

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørr sjokoladekake er så nedtur det! 🙈

Hvis du skal ha en saftig sjokoladekake ville jeg defiiiinitivt brukt denne:
http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=359

Jeg har brukt denne i årevis. Slår aldri feil :) Den inneholder kefir, og min erfaring er i alle fall at kakene blir myyye saftigere når det er kefir i de (bruker den lilla fra Tine som heter Kulturmjølk). En gang byttet jeg ut Nesquick med Oboy for det var det jeg hadde tilgjengelig, men det fungerte ikke så bra synes jeg. Kaken mistet litt av smaken da. Tror Nesquick er litt mørkere og smaker mer enn Oboy. Så bruk det som står. Lite tips :)

Har ikke testet glasuren med icing paper oppå. Det er ikke en sånn glasur som er egnet til sprøytepose for eksempel, den kan bare smøres utover. Men den er til gjengjeld veeeeeldig god og barnevennlig! Hvis du trenger en litt mer fluffy glasur kan du lage denne som den står, og så vispe inn noen romtempererte smørterninger til slutt, til du får ønsket konsistens :) Men min erfaring er at barn ofte synes slike smørkremer blir for kvalmende, så jeg prøver å unngå det.

Denne kaken er best om den lages en dag i forveien. Akkurat som den "setter seg" og blir enda mer saftig etter en natt i kjøleskap :) 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Heartland skrev:

Tørr sjokoladekake er så nedtur det! 🙈

Hvis du skal ha en saftig sjokoladekake ville jeg defiiiinitivt brukt denne:
http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=359

Jeg har brukt denne i årevis. Slår aldri feil :) Den inneholder kefir, og min erfaring er i alle fall at kakene blir myyye saftigere når det er kefir i de (bruker den lilla fra Tine som heter Kulturmjølk). En gang byttet jeg ut Nesquick med Oboy for det var det jeg hadde tilgjengelig, men det fungerte ikke så bra synes jeg. Kaken mistet litt av smaken da. Tror Nesquick er litt mørkere og smaker mer enn Oboy. Så bruk det som står. Lite tips :)

Har ikke testet glasuren med icing paper oppå. Det er ikke en sånn glasur som er egnet til sprøytepose for eksempel, den kan bare smøres utover. Men den er til gjengjeld veeeeeldig god og barnevennlig! Hvis du trenger en litt mer fluffy glasur kan du lage denne som den står, og så vispe inn noen romtempererte smørterninger til slutt, til du får ønsket konsistens :) Men min erfaring er at barn ofte synes slike smørkremer blir for kvalmende, så jeg prøver å unngå det.

Denne kaken er best om den lages en dag i forveien. Akkurat som den "setter seg" og blir enda mer saftig etter en natt i kjøleskap :) 

Åhhh, tuuuusen takk!!!😄

Anonymkode: 7e01f...612

• Liker 1
Skrevet

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/lettvint-formkake vi lager apelsinkake herifra, men i langpanne og dobler oppskriften. Har sjokoladeglasur (fra posen) på og strø. Det blir en saftig men ikke for søt kake, og sjokolade og appelsin passer veldig godt sammen. Det er veldig lettvint kake men både voksne og barn liker den. 

Anonymkode: a9466...c37

Skrevet

Signerer Nesquick-kake som over, men hvis du vil ha noe annet enn sjokoladekake syns jeg karamellkake fra godt.no er god https://www.godt.no/oppskrift/8877/karamellkake-i-langpanne Det er en skikkelig kaloribombe, og glasuren lages nok litt mer barnevennlig med å tilpasse mengden kaffe 😊

Anonymkode: c7fd6...2dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...