Gå til innhold

Forlovelsesring er gifteringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man blir fridd til får man gjerne en ring. Er det denne man bruker som giftering? Så man har den ikke på seg dør man gifter seg men venter? Eller har man egen forlovelsesring?

Anonymkode: 64e6b...0d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk diamantring da han fridde, har kjøpt egne klassiske gifteringer som vi tar på i kirka når vi gifter oss. 

Skrevet

De fleste i Norge bruker giftering som forlovelsesring. 

Anonymkode: c51e3...098

• Liker 3
Skrevet

Mange får en egen frierring, gjerne innsatt med diamanter.  Når man gifter seg har man gjerne lignende  glatte gifteringer med dato og evnt noe skrift inni.  Før hadde folk kun like gifteringer, idag er vi blitt mer amerikanisert og kvinnen har gjerne egen frierring. 

Skrevet

Vi skal kjøpe mer klassiske gifteringer til når vi gifter og holde forlovelsesringen som forlovelsesring 👍🏻 Er litt opp til hva dere ønsker selv

Anonymkode: e7301...4ff

Skrevet

Vi hadde de samme ringene da vi var forlovet. Det fungerte fint, og vi er fremdeles gift i dag 😛

Hvis man liker å pynte seg, kan det jo være en fin anledning til å bruke penger på en artig forlovelsesring, men for oss var dette helt unødvendig.

Anonymkode: 7f5f8...b35

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble fridd til med diamantring. Mannen hadde ikke forlovelsesring. Hvis han ville hatt en ville vi brukt samme som giftering. Jeg bruker både giftering og forlovelsesring på samme finger nå. Dumt å legge den i skuffen. 

Gjør det dere har lyst og økonomi til. Ingen fasit 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker forlovelsesringen (diamantring) som giftering. Jeg fridde med ring til mannen, som han brukte som forlovelsesring og nå som giftering. Enkelt og greit :)

• Liker 1
Skrevet

Har forlovelsesringen som giftering også. Og mannen har ikke giftering men fikk mansjettknapper på bryllupsdagen, han hadde ikke brukt ringen uansett 😂 Litt utradisjonelt men fungerer fint for oss. 

Anonymkode: df64c...cc1

Skrevet

Har de samme ringene vi. Tenkte å gravere inn bryllupsdatoen i dem, men som gift på 17. året har vi enda ikke fått gjort det... 😂

• Liker 1
Skrevet

Vi har de samme ringene.  Siden jeg var blakk student og han student, men ikke helt blakk, lånte jeg min halvpart av kostnaden av ham.  Han fikk pengene tilbake da jeg fikk sommerjobb :) 
Da vi giftet oss tre år senere var det en selvfølge at forlovelsesringene  skulle brukes.  Tomt og hus var viktigere å bruke penger på enn gull og diamanter. 
Vi har vært gift i over 40 år nå.  Ringene er slitt og graveringen inni er nesten borte. Men for oss er de historie, og ingen diamantring kan erstatte dem.   

• Liker 3
Skrevet
På 24.10.2019 den 18.25, AnonymBruker skrev:

Har forlovelsesringen som giftering også. Og mannen har ikke giftering men fikk mansjettknapper på bryllupsdagen, han hadde ikke brukt ringen uansett 😂 Litt utradisjonelt men fungerer fint for oss. 

Anonymkode: df64c...cc1

Men mansjettknapper bruker han?

Anonymkode: 511ff...9e7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...