Gå til innhold

Hvor mye melk skal en 1 åring ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye av kumelk skal en ett åring ha? Jeg ammer også litt 1-2 ganger om dagen. Og I-2 ganger om natta. Ellers spiser han greit. Får meieri produkter som yoghurt, biola, ost og smør. 

Står på nettet at det må være 5 dl. Hørtes litt mye ut. 
Ga dere kald melk rett fra kjøleskapet eller varmer i microen?

Anonymkode: b4c62...0c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye av kumelk skal en ett åring ha? Jeg ammer også litt 1-2 ganger om dagen. Og I-2 ganger om natta. Ellers spiser han greit. Får meieri produkter som yoghurt, biola, ost og smør. 

Står på nettet at det må være 5 dl. Hørtes litt mye ut. 
Ga dere kald melk rett fra kjøleskapet eller varmer i microen?

På grunn av hensynet til jern bør man begrense melkeinntaket til 5 desiliter om dagen. Dette inkluderer også yoghurt. Et barneglass er rundt 1,5 desiliter, og en barneyoghurt er rundt 1,25 desiliter. Poser med barneyoghurt er på rundt 1 desiliter

Max dose på 5 desiliter, du kan godt holde deg godt under dette. Det må være UNDER 5 dl. Står ingen steder at så små barn skal ha 5 dl melk om dagen. 

Husk også at yoghurt, Biola, melk I pannekaker eller hvitsaus også teller. Det må altså være under 5 dl når du legger sammen melken som drikkes og melk i det som spises. 

Anonymkode: 5ce92...257

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På grunn av hensynet til jern bør man begrense melkeinntaket til 5 desiliter om dagen. Dette inkluderer også yoghurt. Et barneglass er rundt 1,5 desiliter, og en barneyoghurt er rundt 1,25 desiliter. Poser med barneyoghurt er på rundt 1 desiliter

Max dose på 5 desiliter, du kan godt holde deg godt under dette. Det må være UNDER 5 dl. Står ingen steder at så små barn skal ha 5 dl melk om dagen. 

Husk også at yoghurt, Biola, melk I pannekaker eller hvitsaus også teller. Det må altså være under 5 dl når du legger sammen melken som drikkes og melk i det som spises. 

Ser at jeg har klart å poste til feil gruppe . Men tusen takk for hjelpen ,;)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser at jeg har klart å poste til feil gruppe . Men tusen takk for hjelpen ,;)

Selv gir jeg ikke melk som drikke. Gir vann som drikke og gir melk i mat og i Smoothie hver dag 👍 samt en yoghurt daglig. 

Skrevet

"Må" være 5 dl? Verste sprøyt jeg har hørt, mennesker trenger ikke kumelk.

Anonymkode: 85d60...96a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...