AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1 Skrevet 23. oktober 2019 Hvor mye av kumelk skal en ett åring ha? Jeg ammer også litt 1-2 ganger om dagen. Og I-2 ganger om natta. Ellers spiser han greit. Får meieri produkter som yoghurt, biola, ost og smør. Står på nettet at det må være 5 dl. Hørtes litt mye ut. Ga dere kald melk rett fra kjøleskapet eller varmer i microen? Anonymkode: b4c62...0c4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #2 Skrevet 23. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye av kumelk skal en ett åring ha? Jeg ammer også litt 1-2 ganger om dagen. Og I-2 ganger om natta. Ellers spiser han greit. Får meieri produkter som yoghurt, biola, ost og smør. Står på nettet at det må være 5 dl. Hørtes litt mye ut. Ga dere kald melk rett fra kjøleskapet eller varmer i microen? Anonymkode: b4c62...0c4 På grunn av hensynet til jern bør man begrense melkeinntaket til 5 desiliter om dagen. Dette inkluderer også yoghurt. Et barneglass er rundt 1,5 desiliter, og en barneyoghurt er rundt 1,25 desiliter. Poser med barneyoghurt er på rundt 1 desiliter Max dose på 5 desiliter, du kan godt holde deg godt under dette. Det må være UNDER 5 dl. Står ingen steder at så små barn skal ha 5 dl melk om dagen. Husk også at yoghurt, Biola, melk I pannekaker eller hvitsaus også teller. Det må altså være under 5 dl når du legger sammen melken som drikkes og melk i det som spises. Anonymkode: 5ce92...257 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #3 Skrevet 23. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: På grunn av hensynet til jern bør man begrense melkeinntaket til 5 desiliter om dagen. Dette inkluderer også yoghurt. Et barneglass er rundt 1,5 desiliter, og en barneyoghurt er rundt 1,25 desiliter. Poser med barneyoghurt er på rundt 1 desiliter Max dose på 5 desiliter, du kan godt holde deg godt under dette. Det må være UNDER 5 dl. Står ingen steder at så små barn skal ha 5 dl melk om dagen. Husk også at yoghurt, Biola, melk I pannekaker eller hvitsaus også teller. Det må altså være under 5 dl når du legger sammen melken som drikkes og melk i det som spises. Anonymkode: 5ce92...257 Ser at jeg har klart å poste til feil gruppe . Men tusen takk for hjelpen ,;) Anonymkode: b4c62...0c4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #4 Skrevet 23. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser at jeg har klart å poste til feil gruppe . Men tusen takk for hjelpen ,;) Anonymkode: b4c62...0c4 Selv gir jeg ikke melk som drikke. Gir vann som drikke og gir melk i mat og i Smoothie hver dag 👍 samt en yoghurt daglig. Anonymkode: 5ce92...257
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 "Må" være 5 dl? Verste sprøyt jeg har hørt, mennesker trenger ikke kumelk. Anonymkode: 85d60...96a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå