AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1 Skrevet 23. oktober 2019 Jeg har en venninne som snakker aaaaltfor mye. Nå skal jeg snart invitere til bursdag, men jeg gruer meg litt til at hun sitter å prater i et sett. Andre får nesten ikke slippe til. Det er upassende og slitsomt. Kan man si fra, eller er det slemt? Det er jo ikke noe vondt i henne, men det er veldig synd at hun snakker så mye for det ødelegger endel for stemningen når en person tar all plass.. 😐 Anonymkode: ebe75...d99 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #2 Skrevet 23. oktober 2019 Den er vrien, den der. Mora mi er sånn, vi pleier bare si «Ey, du, nå snakker du på innpust og utpust igjen» og da ler hun, men er jo veldig varierende hvordan folk reagerer. Anonymkode: 94cf4...d50 4
The Kitten Skrevet 23. oktober 2019 #3 Skrevet 23. oktober 2019 Hvordan tenker du å ta det opp på en pen måte? 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #4 Skrevet 23. oktober 2019 1 minutt siden, The Kitten skrev: Hvordan tenker du å ta det opp på en pen måte? Det er det jeg sliter med... Er det noen måte å si fra på uten å såre henne? Ts Anonymkode: ebe75...d99
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #5 Skrevet 23. oktober 2019 Hvor gamle er dere? Anonymkode: b567a...c19
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #6 Skrevet 23. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er dere? Anonymkode: b567a...c19 27 Anonymkode: ebe75...d99
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #7 Skrevet 23. oktober 2019 Det er vel bare sånn hun er gjerne? Anonymkode: d33b4...71e 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #8 Skrevet 23. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: 27 Anonymkode: ebe75...d99 Har du sagt ifra til henne? Jeg snakket også på ut og innpust da jeg var liten. Venninna mi pleide å si «Nå tar vi en pause» om det ble for mye. Anonymkode: b567a...c19
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #9 Skrevet 24. oktober 2019 Den der er vanskelig.. kan du gi noen hint? F eks si på en litt tullete måte.. «nå er det min tur å prate» eller bare henvende deg til andre og spørre de om ting slik at de kommer i gang med å prate? Har hatt venner som er slik selv.. grusomt irriterende Anonymkode: 323f6...c09 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #10 Skrevet 24. oktober 2019 Vis hun denne tråden Anonymkode: 4863e...05d 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #11 Skrevet 24. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som snakker aaaaltfor mye. Nå skal jeg snart invitere til bursdag, men jeg gruer meg litt til at hun sitter å prater i et sett. Andre får nesten ikke slippe til. Det er upassende og slitsomt. Kan man si fra, eller er det slemt? Det er jo ikke noe vondt i henne, men det er veldig synd at hun snakker så mye for det ødelegger endel for stemningen når en person tar all plass.. 😐 Anonymkode: ebe75...d99 Ja, du kan sifra på en ordentlig måte. Kvinner må bli mye bedre til å sifra generelt, slutt å vær så hyggelige bare for å være det. Anonymkode: b491c...7db 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #12 Skrevet 24. oktober 2019 Var ei på jobben som fortalte meg for noen år siden at jeg hadde det problemet der, og at jeg måtte bli flinkere å høre etter. Gjorde utrolig vondt å få høre det, men tok det til meg og jobba med det. Har nå mange flere venner, og hun er også blitt en god venn av meg, og er utrolig takknemlig for at hun turte si det. Venner skal være ærlige, og tenke mer på å hjelpe hverandre enn å gå rundt å bekymre seg for hvordan en selv blir oppfatta hele tiden syns jeg da. Anonymkode: df149...b7f 13
deedee_ Skrevet 24. oktober 2019 #13 Skrevet 24. oktober 2019 Hun er nok klar over det selv at hun er glad i å prate. Har en venninne som er sånn jeg også, vi tuller om det i venninnegjengen hele tiden. Går det ikke an å bare tulle litt med det? 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #14 Skrevet 24. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Den der er vanskelig.. kan du gi noen hint? F eks si på en litt tullete måte.. «nå er det min tur å prate» eller bare henvende deg til andre og spørre de om ting slik at de kommer i gang med å prate? Har hatt venner som er slik selv.. grusomt irriterende Anonymkode: 323f6...c09 Kan forsøke det, men tror hun er typen som trenger klar beskjed egentlig. Husker en fyr hun datet sa han ikke orket mer fordi hun prater så mye faktisk. Men virker ikke som hun tok det til seg. Det er grusomt irriterende, ja. Ødelegger dynamikken i gruppen Ts Anonymkode: ebe75...d99
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #15 Skrevet 24. oktober 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var ei på jobben som fortalte meg for noen år siden at jeg hadde det problemet der, og at jeg måtte bli flinkere å høre etter. Gjorde utrolig vondt å få høre det, men tok det til meg og jobba med det. Har nå mange flere venner, og hun er også blitt en god venn av meg, og er utrolig takknemlig for at hun turte si det. Venner skal være ærlige, og tenke mer på å hjelpe hverandre enn å gå rundt å bekymre seg for hvordan en selv blir oppfatta hele tiden syns jeg da. Anonymkode: df149...b7f Hei, så fint å høre at dere er blitt gode venner og at du har enda flere venner nå etter at du jobbet med det. Samtidig som jeg skjønner at det var sårende. Noen ganger trenger man kanskje at noen sier noe? Tror du at du hadde tatt hintet hvis noen prøvde å tulle med det? Ts Anonymkode: ebe75...d99 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #16 Skrevet 24. oktober 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sagt ifra til henne? Jeg snakket også på ut og innpust da jeg var liten. Venninna mi pleide å si «Nå tar vi en pause» om det ble for mye. Anonymkode: b567a...c19 Nei, det er jo derfor jeg lagde denne tråden 😅 Ts Anonymkode: ebe75...d99 2
Gjest Mask Skrevet 24. oktober 2019 #17 Skrevet 24. oktober 2019 En i familien min snakker på innpust og utpust så da sa jeg rett ut til henne må du huske å puste nå da, men jeg sa det på en litt humoristisk måte da
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #18 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg er sånn.. Tidligere var det vanskelig å stoppe når jeg først begynte, nå har det blitt bedre. Jeg har alltid bedt venner om å si fra, jeg vet det er irriterende og ønsker jo ikke å overkjøre. Jeg vet jeg har vært sånn fordi jeg aldri ble hørt som barn, det ble alltid stilt spørsmål ved det jeg sa så da koblet hjernen min at jeg måtte si noe annet for å bli godtatt. Jeg lærte meg og å snakke veldig korrekt på grunn av dette, det handlet om å helgardere seg mot å aldri si feil fordi jeg hadde folk rundt meg som likte å mobbe meg for hver lille ting, så da trodde jeg at det var måten å fikse det på. Istedet ble akkurat dette forsvaret til noe "ekstra" ved personligheten min som jeg alltid har hatt ønske om å bli kvitt. Nå når jeg er eldre, og holder endelig på å få stresset ned, bli kjent med meg selv og lærer meg å holde kjipe personer og situasjoner på emosjonell avstand, - og da har det på en måte roet seg på automatikk. Det er faktisk bare det siste året nå at jeg har sett endring, selv om det har gått litt opp og ned før så er jeg mindre "hurtig" inni meg nå, og jeg vet det er varig det som skjer. Og det føles godt. Anonymkode: 9d0d8...188 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #19 Skrevet 26. oktober 2019 Du må si fra på tomannshånd. Først mildt, at hun snakker veldig mye. Om hun ikke plukker opp, så forklar at hun snakker så mye at hun dominerer og andre ikke slipper til, og det er dumt for andre har også gøye og interessante ting og komme med. Anonymkode: 74ac9...c7b 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #20 Skrevet 26. oktober 2019 Ikke alle er utstyrt med evnen. Mye forskjellig oppdraglser omkring. Ja du kan si ifra feks..det er viktig å lytte til det andre sier. Anonymkode: 8ef18...2cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå