AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1 Skrevet 23. oktober 2019 Har en sønn på snart 2 år som ikke prater. kan han være autist? Anonymkode: b0110...031
Kverrulanten Skrevet 23. oktober 2019 #2 Skrevet 23. oktober 2019 Det kan være, men sannsynligvis ikke.
tangent Skrevet 23. oktober 2019 #3 Skrevet 23. oktober 2019 Snakk med helsesøster hvis du lurer på sånne ting. Snakk med barnehagen om hvordan de mener han ligger an med språket. Min datter er straks to og sier veldig få ord. Ca fem. Men hun forstår alt vi sier, prøver å kommunisere med oss på sitt vis, babler og er glad og fornøyd. Ordene hennes er nok rett rundt hjørnet. Hun bare er ikke en av de som er raskest ute med snakking. Sånn var broren hennes også. Begynte ikke å snakke før han var over to år. Er en helt normal gutt.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #4 Skrevet 23. oktober 2019 Er det kun språket som får deg til å tenke det? I såfall kan det være mange andre årsaker! Anonymkode: 442b6...5db
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 Alle toåringer kan se ut som om de har autisme🙈 Barn utvikler deg forskjellig. Ikke stress. Og du, om du en dag får et barn med autisme, heter det at barne HAR autisme, ingen er en autist, på samme måte ingen er en down syndrom eller er en ADHD Anonymkode: ce875...913 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 Har du lest om autisme? Er litt mer enn manglende språk som gjelder: Barneautisme
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #7 Skrevet 24. oktober 2019 Syns folk konkluderer med autisme litt kjapt. Hva med å sette seg inn i barns utvikling og normalområder? Det er svært få som har autisme, men her inne stiller folk spørsmålet ang sine egne barn hver dag. Kanskje flere ganger om dagen også. Barn utvikles forskjellig og Helsestasjonen er rett sted for å stille den slags spørsmål, ikke kg eller andre forum. Det vil sannsynligvis bare gjøre bekymringene enda større. Anonymkode: 051c2...362 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #8 Skrevet 24. oktober 2019 Mange kan være sent ute med språket uten at det er noe som er galt. Men det finnes mange grunner til at språket kommer sent eller uteblir og som regel er hørsel det første som sjekkes. Anonymkode: 927a5...d07
Gjest Witch24 Skrevet 24. oktober 2019 #9 Skrevet 24. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle toåringer kan se ut som om de har autisme🙈 Barn utvikler deg forskjellig. Ikke stress. Og du, om du en dag får et barn med autisme, heter det at barne HAR autisme, ingen er en autist, på samme måte ingen er en down syndrom eller er en ADHD Anonymkode: ce875...913 Vel, etter jeg fikk diagnosen aspergers har jeg lest en del bøker, vært hos en del fagfolk og snakket med andre aspergere. Ofte jeg hører aspergere, enn mennesker med aspergers. Jeg foretrekker også det første, siden aspergers er en så stor del av meg, alt fra hva jeg har å særinteresser, personlighet og livsstil generelt. Samt det ikke fins noen måter å kurere (heldigvis) eller lindre. Har alltid blitt sett på som litt rar/ anderledes, og da var det jo greit å få et navn på det, selv om jeg sjelden tok meg bryet å intresse meg for hva såkalte nts mente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå