Gå til innhold

Hvor ville dere flyttet i Norge for å starte alt på nytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du skulle valgt å bo annet sted enn der du er oppvekst eller bor nå, hvor kunne du tenkt å bo i Norge for å starte alt på nytt?

(det jeg mener med starte alt på nytt - f eks er singel, på utkikk etter jobb/venner også videre... Rett og slett prøve ut å leve fra scratch kan man si.)

Trenger inspirasjon, tenker å komme meg vekk fra Trondheim som jeg er oppvekst i etter studier og få ny start et helt annet sted.

Anonymkode: accb5...732

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært jobbmuligheter for meg, hadde et år eller to i Finnmark vært utrolig spennende. Men er usikker på hvordan jeg hadde taklet mørketiden... 

Å flytte permanent, til et sted uten slekt og venner høres skummelt ut. Elsker Bergen, men der har jeg litt slekt, så den utgår kanskje. 

Fredrikstad, Gjøvik, Larvik og Sandefjord er hyggelige byer, passe store og passe langt fra Oslo. Så kanskje en av de. 

Anonymkode: 9c7c8...030

• Liker 6
Skrevet

Oslo

Anonymkode: 8eb0e...248

• Liker 2
Skrevet

Nytter ikke å rømme fra minnene, bedre å bearbeide dem og gå videre...

Anonymkode: cd774...fde

• Liker 4
Gjest ByeByeLove
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis du skulle valgt å bo annet sted enn der du er oppvekst eller bor nå, hvor kunne du tenkt å bo i Norge for å starte alt på nytt?

(det jeg mener med starte alt på nytt - f eks er singel, på utkikk etter jobb/venner også videre... Rett og slett prøve ut å leve fra scratch kan man si.)

Trenger inspirasjon, tenker å komme meg vekk fra Trondheim som jeg er oppvekst i etter studier og få ny start et helt annet sted.

Anonymkode: accb5...732

Kommer an på hvor utadvendt du er, preferanser/interesser og hva slags type jobb du ønsker å få.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nytter ikke å rømme fra minnene, bedre å bearbeide dem og gå videre...

Anonymkode: cd774...fde

Wtf. 

Jeg vokste opp på Vågå! Flyttet derfra så fort det lot seg gjøre!!

Anonymkode: ce853...3dd

• Liker 6
Skrevet

Sørlandet, pga varmere vær.

Anonymkode: bdfc1...501

Skrevet (endret)

Jeg ville faktisk vurdert å flyttet nordpå en plass, for vakker og storslått natur når jeg ser ut vinduet hjemme. Høye fjell og dype fjorder. Men jeg tror vinterne hadde blitt for lange og snørike for meg der oppe. Mørketid osv. i tillegg. Men utsikten over fjord og fjell....*sukk*! (har vært i Tromsø og den utsikten vertskapet hadde fra stuevinduene sine var helt magisk...! Jeg kunne sitte i timesvis og bare se ut)

Jeg elsker trønderdialekten, så kanskje et sted i Trøndelag? Har vært i Trondheim en gang (en ukes opphold ifbm jobb) og da synes jeg byen var kjempefin! Kunne godt tenkt meg å bo der, om jeg absolutt måtte flytte fra min hjemby Oslo.

Endret av Million
Skrevet

Et sted der folk er snille og greie, og utadvendte. Ser for meg at det kan være slik i mellomstore byer i Hedmark?

Anonymkode: 94dd4...deb

Skrevet

Bergen. Jeg er ikke derifra, og har blitt kjent med folk over tid. Kjempe fin by med masse muligheter. 

Anonymkode: 7bf37...e6b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Støtter Bergen. Passe stor, Vestlandet er bra. Ellers så liker jeg Drammen veldig godt.

Endret av Muskath
Skrevet

Kragerø. Kunne funnet meg en leilighet og blitt forfatter. Vet ikke hvorfor jeg tenker på Kragerø.!

Anonymkode: 7a1e0...435

Skrevet

Tromsø

Anonymkode: 8516f...4ea

• Liker 1
Skrevet

Ville valgt et annet land om mulig, med sosial kultur.

Anonymkode: 39bf8...22f

Skrevet (endret)

Skal allerede flyttet neste sommer etter endt studier. Føler ikke det er noe her jeg bor innen det jeg vil jobbe med og jeg har hørt veldig mye bra om der jeg vil flytte, så gleder meg en hel del. Har blitt 30 og neste år er 2020, så føles egentlig veldig passende å flytte til et helt nytt sted for å begynne på nytt.

Det er på østsiden av Oslofjorden, men har ikke helt bestemt meg for hvilken by enda. 

Endret av TinyBean
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oslo

Anonymkode: 8eb0e...248

👌

Anonymkode: fa783...270

Skrevet

Flyttet til Stavanger på grunn av jobb for en del år siden, sammen med mannen. Trives fortsatt veldig godt. Vi kjente ikke byen eller noen andre i byen før vi flyttet. Nå som vi har barn føler vi oss hjemme her. 

Vi har vurdert å flytte østover, hvor jeg kommer fra, underveis. Så ærlig skal jeg være. 
Da har vi ikke sett på Oslo, men heller RIngsaker/Gjøvik/Lilllehammer. Et område vi liker veldig godt og vi har et vennepar. Hørt mye bra om tilbud/miljø for barn og unge. Særlig Ringsaker. 
Vi slo det fra oss fordi Stavanger er en fantastisk by med det meste vi ønsker oss for hele familien. Pluss at vi har gode jobber og er veldig godt fornøyd med aktuelle skoler etc. 

Skrevet

Hvaler. 

Anonymkode: 238ab...3f8

Skrevet

Sømna kommune på Sør-Helgeland.

Anonymkode: 8bd08...39e

Skrevet

Etter å ha bodd flere steder i Norge; Vestlandet, Østlandet og Nord-Norge, så heller jeg mest mot sør i Østfold. Rundt Moss og Fredriksstad. 

Men, du Ts, må nesten skrive mer om hva du interessere deg for. Det er ganske avgjørende. 

Jeg feks liker ikke kulde og vinter og turer, derfor liker jeg ikke nord-Norge. 

Anonymkode: 2330f...a56

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...