Gjest Kritt Skrevet 25. oktober 2019 #81 Skrevet 25. oktober 2019 Akkurat nå, Blomkål1 skrev: Tusen takk for alle svar!:) Fortell hvordan det gikk, da 🐠
Blomkål1 Skrevet 25. oktober 2019 Forfatter #82 Skrevet 25. oktober 2019 (endret) 5 minutter siden, Kritt skrev: Fortell hvordan det gikk, da 🐠 Skal oppdatere dere!:) Prøvd å kontakte megler og sendt melding om hva det gjelder, han svarer ikke.. Håper han svarer etterhvert. Forsikringsselskapet sa at innboforsikringen ikke dekker slikt (har den dyreste forsikringen), og at vi skulle høre med sameiet. Men vi må da ha noen rettigheter hvis vi har blitt lurt trill rundt? Er ganske ung så er usikker på hvordan jeg skal gå fram.. føler meg litt dum på det området her Vi tegnet sånn kjøperforsikring da. Endret 25. oktober 2019 av Blomkål1
Gjest Kritt Skrevet 25. oktober 2019 #83 Skrevet 25. oktober 2019 14 minutter siden, Blomkål1 skrev: Skal oppdatere dere!:) Prøvd å kontakte megler og sendt melding om hva det gjelder, han svarer ikke.. Håper han svarer etterhvert. Forsikringsselskapet sa at innboforsikringen ikke dekker slikt (har den dyreste forsikringen), og at vi skulle høre med sameiet. Men vi må da ha noen rettigheter hvis vi har blitt lurt trill rundt? Er ganske ung så er usikker på hvordan jeg skal gå fram.. føler meg litt dum på det området her Vi tegnet sånn kjøperforsikring da. Brukte selger eierskifteforsikring da de solgte? Det vil jo megler vite. Vet ikke om dette kommer innunder forsikringen, men det bør sjekkes ut.
altflyter Skrevet 25. oktober 2019 #84 Skrevet 25. oktober 2019 (endret) 17 minutter siden, Blomkål1 skrev: Skal oppdatere dere!:) Prøvd å kontakte megler og sendt melding om hva det gjelder, han svarer ikke.. Håper han svarer etterhvert. Forsikringsselskapet sa at innboforsikringen ikke dekker slikt (har den dyreste forsikringen), og at vi skulle høre med sameiet. Men vi må da ha noen rettigheter hvis vi har blitt lurt trill rundt? Er ganske ung så er usikker på hvordan jeg skal gå fram.. føler meg litt dum på det området her Vi tegnet sånn kjøperforsikring da. Du må kontakte forsikringsselskapet du brukte da du tegnet boligkjøperforsikring. Ikke innboforsikringen. Det er de som må ta denne saken med selger. Selger kan umulig ikke ha vært klar over fuktproblemet Endret 25. oktober 2019 av altflyter 4
2shy Skrevet 25. oktober 2019 #85 Skrevet 25. oktober 2019 4 timer siden, Blomkål1 skrev: Dette tenker jeg også. Min far har et like gammelt hus, og de tørker klær i stua, lufter ikke eller noe som helst og der er det ikke i nærheten av så mye mugg som hos oss. Jeg bodde der også før og merket ingen tegn til mugg der. Hadde ikke på vifte når vi dusjet der heller. Boligen er over bakkenivå. To etasjer. Litt usikker på akkurat hva som stod men skal sjekke det opp. Stod ikkenoe om mugg hvertfall og vi så grundig igjennom før vi kjøpte det. Men det kan være det står noe om setningssprekker i grunnmur, manglende drenering, utluftning, e.l, som kan ha medvirkning. viktig å gå gjennom alt her, se hva slags TG som er satt på alle punkter, og les detaljene.
2shy Skrevet 25. oktober 2019 #86 Skrevet 25. oktober 2019 1 time siden, Blomkål1 skrev: Skal oppdatere dere!:) Prøvd å kontakte megler og sendt melding om hva det gjelder, han svarer ikke.. Håper han svarer etterhvert. Forsikringsselskapet sa at innboforsikringen ikke dekker slikt (har den dyreste forsikringen), og at vi skulle høre med sameiet. Men vi må da ha noen rettigheter hvis vi har blitt lurt trill rundt? Er ganske ung så er usikker på hvordan jeg skal gå fram.. føler meg litt dum på det området her Vi tegnet sånn kjøperforsikring da. Det er eierskifteforsikringen du må kontakte, ikke megler. NCL, CLAIMS, hva enn selger brukte. Du kan kontakte Help (der du tegnet boligkjøperforsikring) også, det viktige er at dette blir loggført og dokumentert umiddelbart. Du kan gjøre dette online. En liten advarsel, Help og boligskjøperforsikring er ikke alltid interessert i å hjelpe. Som nevnt, meld deg inn i Stopp Boligsvindel på Facebook, og få bistand der.
Gjest Geirfuglen Skrevet 25. oktober 2019 #87 Skrevet 25. oktober 2019 4 timer siden, Blomkål1 skrev: Skal prøve å svare så godt jeg kan på dette: Vi har naturlig tror jeg, har sånne luker i hvert rom og de står oppe hele tiden. Vi skrur på en bryter under lysbryteren som skrur på vifta på badet. Vi har det egentlig ganske kaldt, usikker på akkurat temperatur. Vi har vaskerom hvor vi tørker alt tøyet, og tørketrommel men bruker den ikke så ofte. Er både første og andre etasje og mugg i begge etasjer. Beklager hvis svaret ikke ble så bra, er bare 19 år og har ikke så mye peiling på alt det der enda:) Hvis dette stemmer, og at dere ikke har merket noe fukt på bad, samt at dere tørker klær på våtrom, så har du på en måte utelukket de viktigste årsakene til fukt. Siden dere har mugg i 2. etasje, virker det heller ikke som noe drenering, men mer noe byggteknisk. Jeg ville skrevet ned alle spørsmålene vi har stilt i tråden og sagt at dere gjør det sånn og slik (tørker på våtrom, har ventilene åpne, bruker vifta på badet, har normal temperatur (mellom 20-22) osv., så viser du at du har satt deg inn i det og har ditt på det tørre.
Blomkål1 Skrevet 26. oktober 2019 Forfatter #88 Skrevet 26. oktober 2019 En liten oppdatering: Vi har gått igjennom mer grundig og funnet MASSE mugg. Langs lister under alle dørene, bak hengslene på vinduene, inni kroken bak dusjkabinettet osv. All denne muggen er IKKE vår skyld.. Naboen sa også at de snakket på noe om mugg før, så det har tydelig vært et problem der som de forrige eierne ikke har fortalt til oss. Skal rive opp flisene på badet en av de nærmeste dagene for å se der også. Kontakter forsikringsselskapet og advokaten min på mandag. 2
2shy Skrevet 26. oktober 2019 #89 Skrevet 26. oktober 2019 1 minutt siden, Blomkål1 skrev: En liten oppdatering: Vi har gått igjennom mer grundig og funnet MASSE mugg. Langs lister under alle dørene, bak hengslene på vinduene, inni kroken bak dusjkabinettet osv. All denne muggen er IKKE vår skyld.. Naboen sa også at de snakket på noe om mugg før, så det har tydelig vært et problem der som de forrige eierne ikke har fortalt til oss. Skal rive opp flisene på badet en av de nærmeste dagene for å se der også. Kontakter forsikringsselskapet og advokaten min på mandag. Ikke noe av denne muggen er deres skyld. Dere har blitt lurt. IKKE riv opp flisene på bad før dere har forhørt dere med skadetakstmann. Dere må få en skadetakstmann til å vurdere omfanget av alt her før dere begynner å gjøre destruktive inngrep på egenhånd. Ikke utbedre noe heller. Har du sendt inn skriftlig til forsikringsselskapet enda? Og har du meldt deg inn i Stopp Boligsvindel? 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #90 Skrevet 26. oktober 2019 Hvordan kom du i kontakt med de som solgte huset, var det på finn? Huff, så kjipt å kjøpe ny bolig også oppleve at hele er infisert av mugg... Anonymkode: a5387...8f3
newman01 Skrevet 26. oktober 2019 #91 Skrevet 26. oktober 2019 Det er ikke sikkert det er selger sin skyld. Kan tenkes det er opplyst i takstrapport. Har man ikke lest den og kontrollert skikkelig har man ingen angrerett eller sak mot selger. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå