AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1 Skrevet 23. oktober 2019 Hva sier du til en hvit november ? Jeg ønsker å avstå fra alkohol i en måned. Har eksamener så grunn nok i seg selv men ønsker å avstå 100% ikke et glass vin på søndagsmiddag en gang. start 1 november til 1 desember. I tillegg ønsker jeg å kutte ut tomme kalorier. Feks redusere hvitt sukker pasta brød ris etc. Dette er ikke like viktig som alkoholen, men om du også ønsker å gå ned noen kilo for jul - bli med da vel ? 🎄🎄🎄 Anonymkode: 4e751...7f6 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #2 Skrevet 23. oktober 2019 Hadde vært motiverende og gøy om vi var flere som støttet hverandre Anonymkode: 4e751...7f6 1
Oisann Skrevet 23. oktober 2019 #3 Skrevet 23. oktober 2019 Er på hvitt år Etter en stund er det veldig lett og avstå 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #4 Skrevet 23. oktober 2019 Akkurat nå, Oisann skrev: Er på hvitt år Etter en stund er det veldig lett og avstå Wow ! Kult hvor mye drakk du før? Og hva fikk deg til å avstå ? Var det planlagt så lenge el ble det sånn ? Anonymkode: 4e751...7f6 1
Oisann Skrevet 23. oktober 2019 #5 Skrevet 23. oktober 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow ! Kult hvor mye drakk du før? Og hva fikk deg til å avstå ? Var det planlagt så lenge el ble det sånn ? Anonymkode: 4e751...7f6 6-8 pils kun på fredager Jeg ble skikkelig lei av dagen derpå. Planla et år, for å se om jeg klarte det, og det gikk helt fint! Endret 23. oktober 2019 av Oisann 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #6 Skrevet 23. oktober 2019 2 minutter siden, Oisann skrev: 6-8 pils kun på fredager Jeg ble skikkelig lei av dagen derpå. Planla et år, for å se om jeg klarte det, og det gikk helt fint! Og nå da? Hva er planen videre? Anonymkode: 4e751...7f6
Oisann Skrevet 23. oktober 2019 #7 Skrevet 23. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og nå da? Hva er planen videre? Anonymkode: 4e751...7f6 Hmm, ettersom avståelse fra alkohol bare har vært bra tenker jeg å fortsette med det, 1 år er målet, som skjer 1. Januar, men tenker jeg skal drikke sosialt igjen. Er så sjeldent ute, så det blir nok ikke mer en gang i måneden uansett ! 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #8 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg "sluttet" å drikke 1. juli i forbindelse med en livsstilsendring. Opprinnelig var planen å avstå alkoholen helt mens jeg ville ned i vekt, men nå som jeg har nådd målet mitt vektmessig har jeg også innsett hvor unødvendige disse kaloriene var og hvor lite positiv innvirkning alkohol faktisk hadde på livet mitt. Jeg drakk ca. 6-8 øl to ganger i måneden før og spiste veeeeeldig mye chips og godteri i samme slengen. Men nå som jeg er helt uten cravings eller ønske om å drikke, kommer jeg mest sannsynligvis aldri til å gjøre igjen - det gir bare ingen mening lengre (min mor er i tillegg rusmisbruker/alkoholiker, og selvom jeg aldri har hatt noen problemer med avhengighet selv, er det en trygghet i seg selv å kunne avstå). Dette er en veldig god følelse og jeg føler heller ikke at jeg går glipp av noe - går liksom på vors med Colaen min og spiser heller litt ekstra snacks med god samvittighet 😀 Lykke til med hvit november. Det klarer du nok kjempefint ☺️Kroppen vil takke deg! Anonymkode: 28166...db7 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #9 Skrevet 24. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg drakk ca. 6-8 øl to ganger i måneden før og spiste veeeeeldig mye chips og godteri i samme slengen. Anonymkode: 28166...db7 Dette er grunnen til at jeg ikke har drukket alkohol siden i sommer. Jeg ble aldri bakfull eller noe av alkohol. men hver eneste gang jeg drakk, 1-2 ganger i uken, om det bare var to glass vin, så fikk jeg enorme cravings etter søtt og salt. Og dagen derpå måtte jeg jo ha en burgermeny for å "reparere". Har nå gått ned 9 kg på 2 måneder uten å telle kalorier eller ha et strengt kosthold. Anonymkode: 0e20b...00e
Gjest RoNo Skrevet 25. oktober 2019 #10 Skrevet 25. oktober 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er grunnen til at jeg ikke har drukket alkohol siden i sommer. Jeg ble aldri bakfull eller noe av alkohol. men hver eneste gang jeg drakk, 1-2 ganger i uken, om det bare var to glass vin, så fikk jeg enorme cravings etter søtt og salt. Og dagen derpå måtte jeg jo ha en burgermeny for å "reparere". Har nå gått ned 9 kg på 2 måneder uten å telle kalorier eller ha et strengt kosthold. Anonymkode: 0e20b...00e Wow. Det er utrolig!!!! Skulle ønske noe slikt kunne skje med meg.
Gjest Elseby13 Skrevet 26. oktober 2019 #11 Skrevet 26. oktober 2019 Har ikke drukket en dråpe på åresvis. Det ble bare tilfeldig sånn. Angrer ikke.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #12 Skrevet 28. oktober 2019 Er det vanlig å måtte bestemme seg for å ha "hvit måned"? Anonymkode: ba3bf...b52 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå