AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1 Skrevet 23. oktober 2019 Ja, så var det hpv-virus og celleforandringer. Vil bare si at jeg er lei meg og en smule irritert på alt fra helsesøstre til ungdomsarbeidere og media som oppfordrer kvinner til et aktivt sexliv uten å informere like mye om nedsiden. Fint å være frigjort, men bedre å oppforde både kvinner og menn til å avstå fra, heller enn å gå for sex de gangene det er "tvil". Selv om det er 3,4 eller 7ende date, vent. Uansett hva som forventes, vent, med mindre du faktisk virkelig vil, beskytter deg og kan tåle negative konsekvenser. Da jeg var 17 følte jeg meg utenfor fordi jeg ikke hadde hatt sex og lå med en gutt kun for å være som de andre. Kvinner skulle på en måte ta igjen menn på sitt verste og Sex and the City skulle få enhver a4-kvinne til å føle seg som en nonne. Sex var jo bra, men bruk kondom. Utforsk, men bruk kondom osv. Men..kondom er faktisk ikke sikkert nok mot hpv eller herpes. Hpv kan også påvises i svelg, hals, munn. Selv om viruset ofte blir borte av seg selv, hvorfor ta sjansen for en ons? Kvinners kropp reagerer mye verre på sykdommer og for en kvinne kan det ha stygge konsekvenser inkl død. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så viktig å ha et aktivt sexliv for å være vellykket. Jeg må ikke ha sex for å føle meg bra og vet egentlig gutter og jenter nok om dette? Hadde jeg vært en ungdomskontakt i dag, hadde jeg informert gutter om skaden de kan påføre seg selv, men enda viktigere er det å informere om følger det kan ha for kvinner. Synes det er for lite fokus på det. Unge blir heldigvis vaksinert nå, men det er andre sykdommer og typer hpv som kan være kjipe. Vi oppfordrer ikke folk til å dele tyggis, kopper og bestikk med fremmede, så hvorfor er det så "positivt" å ha sex med en venn, sex med daten uten å vite om forholdet er seriøst, sex med andre par, sex med folk på byen. For helsens skyld, ville jeg heller ha oppfordret de unge til å finne en snill kjæreste med hvem de kan ha et langvarig og trygt sexliv. Aldri gjør noe fordi det er forventet. Helse kommer først. Anonymkode: 0dad5...4f5 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #2 Skrevet 23. oktober 2019 Jeg oppfordrer alle til å gjøre det de selv føler for. Samme hva kjønn, samme hva andre måte si. Det er de som er ansvarlig for sitt eget liv, ingen andre 😃 Anonymkode: 504b2...0c3 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #3 Skrevet 23. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppfordrer alle til å gjøre det de selv føler for. Samme hva kjønn, samme hva andre måte si. Det er de som er ansvarlig for sitt eget liv, ingen andre 😃 Anonymkode: 504b2...0c3 Men å ha kunnskap om konsekvenser av egen handling er en fordel. Folk må gjøre som de vil, men gitt at de har nok kunnskap. Hadde jeg visst og forstått, hadde jeg droppet to ons fra tiden som single. Har jo fått råd av velmenende venninner at jeg alltids kan vurdere et friends with benefits- forhold med de jeg har datet som ikke vil noe mer. Jeg er glad jeg ikke gjorde det. Celleforandringer er en unødvendig bekymring. Hvorfor eksponere helse for kortvarig moro. Anonymkode: 0dad5...4f5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #4 Skrevet 23. oktober 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, så var det hpv-virus og celleforandringer. Vil bare si at jeg er lei meg og en smule irritert på alt fra helsesøstre til ungdomsarbeidere og media som oppfordrer kvinner til et aktivt sexliv uten å informere like mye om nedsiden. Fint å være frigjort, men bedre å oppforde både kvinner og menn til å avstå fra, heller enn å gå for sex de gangene det er "tvil". Selv om det er 3,4 eller 7ende date, vent. Uansett hva som forventes, vent, med mindre du faktisk virkelig vil, beskytter deg og kan tåle negative konsekvenser. Da jeg var 17 følte jeg meg utenfor fordi jeg ikke hadde hatt sex og lå med en gutt kun for å være som de andre. Kvinner skulle på en måte ta igjen menn på sitt verste og Sex and the City skulle få enhver a4-kvinne til å føle seg som en nonne. Sex var jo bra, men bruk kondom. Utforsk, men bruk kondom osv. Men..kondom er faktisk ikke sikkert nok mot hpv eller herpes. Hpv kan også påvises i svelg, hals, munn. Selv om viruset ofte blir borte av seg selv, hvorfor ta sjansen for en ons? Kvinners kropp reagerer mye verre på sykdommer og for en kvinne kan det ha stygge konsekvenser inkl død. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være så viktig å ha et aktivt sexliv for å være vellykket. Jeg må ikke ha sex for å føle meg bra og vet egentlig gutter og jenter nok om dette? Hadde jeg vært en ungdomskontakt i dag, hadde jeg informert gutter om skaden de kan påføre seg selv, men enda viktigere er det å informere om følger det kan ha for kvinner. Synes det er for lite fokus på det. Unge blir heldigvis vaksinert nå, men det er andre sykdommer og typer hpv som kan være kjipe. Vi oppfordrer ikke folk til å dele tyggis, kopper og bestikk med fremmede, så hvorfor er det så "positivt" å ha sex med en venn, sex med daten uten å vite om forholdet er seriøst, sex med andre par, sex med folk på byen. For helsens skyld, ville jeg heller ha oppfordret de unge til å finne en snill kjæreste med hvem de kan ha et langvarig og trygt sexliv. Aldri gjør noe fordi det er forventet. Helse kommer først. Anonymkode: 0dad5...4f5 Jeg er enig med deg. Jeg synes mye av denne åpenheten og aksepten når det gjelder sex bidrar til økt sexpress både hyppighet av mange tilfeldige sexpartnere, og hva slags sex. Anonymkode: 8fe81...cc4
Gjest Paramount Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppfordrer alle til å gjøre det de selv føler for. Samme hva kjønn, samme hva andre måte si. Det er de som er ansvarlig for sitt eget liv, ingen andre 😃 Anonymkode: 504b2...0c3 Problemet er at mange gjør det de føler de må, ikke det de selv føler for. Jeg er enig med anonym over at åpenheten og aksepten også har en bakside, i form av sexpress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå