Gå til innhold

Sett i media ang klage på skole og bv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ofte sånn om en klager på en skole så sender de en bekymring til bv?

Anonymkode: 7cc79...30b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner noen som har opplevd det. Men om det er vanlig vet jeg ikke. 

Anonymkode: 58223...633

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner noen som har opplevd det. Men om det er vanlig vet jeg ikke. 

Anonymkode: 58223...633

Spør fordi jeg selv har opplevd det.

Anonymkode: 7cc79...30b

Skrevet

Ikke hørt om. Men spørs vel hva det handler om da. Om fks et barn mobber andre, skolen setter i gang tiltak og setter krav til barnet og foreldre, og om foreldre nekter å følge opp og klager, da vil jeg si at det er greit. 

Anonymkode: 4c9cc...9d2

Skrevet

Jeg jobber i bv.tjenesten og kan dessverre si at jeg har opplevd dette. Erfarer også i slike saker at skole og barnehage ofte er fastlåst, lite veiledningsbar og har lav evne til å ta andre sitt perspektiv. 

Jeg har måtte hjelpe foreldre med å bytte skole, eller barnehage, i slike saker og vært en støtte (ofte sammen med PPT) i overgangen. 

Heldigvis er vi ofte god på å identifisere slike saker. For barn og foreldre er det positivt så man slipper en lang undersøkelse når skoen trykker andre steder. 

Anonymkode: 585a2...904

Skrevet

Jeg har et barn som sliter med skolevegring. Barnet kastet opp hver natt/morgen det skulle på skolen, så først ble det jo utredning hos lege og sykehus, fant ikke noe galt. Og sommerferien kom, og barnet kastet ikke opp en eneste gang. Så da ble det sendt henvisning til BUP. Jeg tok og tidlig kontakt med helsesøster og fikk hun til og ha faste samtaler med barnet. Jeg har jevnlig bedt om møter med skolen, skolen har aldri bedt om møte med meg. Jeg har bedt om ppt. Skolen har ikke gjort noe, de har heller ikke gjort noe for å tilrettelegge. Og jeg har sagt hele veien, hva de må gjøre for at han skal gå på skolen. De bare truer med barnevernet, og har lagt alt over på meg. Men så fikk barnet en autisme diagnose, og takk og pris en fantastisk person fra BUP, som har virkelig satt skolen på plass. Og nå er det søkt om ppt, og de tilrettelegger sånn som jeg har bedt om hele veien. 

Er faktisk flere barn som sliter med skolevegring på trinnet. Og jeg vet at foreldrene til 2 av de, er meldt til barnevernet. Dette er barneskolen, skolen burde jo virkelig ta en titt på seg selv. Når så mange barn sliter med skolevegring. Kan legge til at i klassen, så er det et veldig bra sosialt miljø, og mitt barn har mange gode venner, det vet jeg de andre skolevegrerne har og. 

Anonymkode: d9397...ff6

Skrevet

Det trenger nok ikke være en årsak-virkningsammenheng, men konflikter oppstår sjelden alene. Dere klager til rektor ang forhold ved skolen. Skolen er nok først og fremst bekymret pga adferden til barnet, dernest kan det tenkes at dere ikke har den samme virkelighetsoppfatningen av problemet som skolen har, og av den grunn ytrer de sin bekymring.

Skrevet

Jo da det skjer . Ble meldt pga  barnet mitt var vanskelig og  det var mye problemer .  Barne hørte ikke etter snakket ikke mye og gjorde litt rare ting. Men kun på skolen.   De  mente at jeg var dårlig mor og at barnet må ha vært vanskjøtet siden jeg mente at barnet ikke oppførte seg  så hjemmr.   3 henlagte saker Fikk mast meg til bupa.  Viste seg å være høyfungerene autisme og selektiv mutisme som slo ut på skolen pga skolen var utrygg for barnet.  Mye mobbing og lite forståelse for barnet.  Vi bytta skole med hjelp av bupa bv og ppt. Nå er det sjelden barnet er stille men skjer i utrygge omgivelser   

Anonymkode: da103...720

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...