Gå til innhold

Fiberdyne og pute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser de har halv pris på fiberdyner flere steder nå. Det står at de skal puste godt og være bra for allergikere. Jeg har tidligere hatt en fiberdyne fra IKEA og synes den pustet dårlig og ble for varm. Er det kvalitetsforskjell på de ulike merkene så det kan være verdt et nytt forsøk? Jeg har aldri hatt fiberpute - hvordan er deres erfaringer med å sove på det?

Anonymkode: 658b0...174

Skrevet

Jeg har høie fiberdyne fra jysk. Veldig fornøyd. Bruker den året rundt 😄 bruker sengetøy for å kjøle ned/varme opp i ekstreme temperaturer; sateng og flanell. 

Skrevet
2 timer siden, Ariana807 skrev:

Jeg har høie fiberdyne fra jysk. Veldig fornøyd. Bruker den året rundt 😄 bruker sengetøy for å kjøle ned/varme opp i ekstreme temperaturer; sateng og flanell. 

Å!😄 kanskje jeg skal gi noe annet enn IKEA en sjanse? De jeg har sett på er fra Princess og kid - du har vel ikke noen erfaring med det?

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å!😄 kanskje jeg skal gi noe annet enn IKEA en sjanse? De jeg har sett på er fra Princess og kid - du har vel ikke noen erfaring med det?

Ingen erfaring med dem nei, men høie varianten jeg kjøpte på jysk, koster rundt det samme som de hos princess nå som er på tilbud. 

Jysk selger en pakke med dyne og pute. Finner sikkert dyrere varianter av dem også, men 400-500kr. Har brukt den jeg har nå i ... 🤔 9 år 😳 så mye bruk i den ja 😅🙌🏻 

Skrevet
14 timer siden, Ariana807 skrev:

Tror kanskje jeg skal ut å kjøpe meg ny dyne i morgen, satt selv tidligere i dag å så på dette princess tilbudet, men jeg går for høie igjen jeg: 

https://jysk.no/soverom/dyner/fiberfyll/gold/dyne-2x700g-hoie-exclusive-140x200#store_stock

Å!😄 synd du ikke gikk for Princess da så du kunne dele erfaring😁

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å!😄 synd du ikke gikk for Princess da så du kunne dele erfaring😁

Høie er nå kjøpt inn, ja nei... det har alltid vært høie merke jeg har hatt, det er noe jeg vet er bra. Nå etter 9 år, der jeg ikke har ristet, og behandlet dynen slik man skal for å «holde liv» i den, så er den i god stand. Merker kanskje litt «klumping» i hjørnene, og kanskje litt mindre volum i dyna, som er grunnen til å kjøpe ny. Men en veldig god dyne. Høie vet jeg er et godt merke, og 500kr er rundt det samme Princess skulle ha for North dynene sine :) 

Nå ser det ut som om den jeg hadde Høie Pollux ikke lengre eksisterer, men den i linken har ca samme «gram», 2x700gram (den nye) vs 2x675gram (på den gamle). 

Nå har jeg nytt sengtøy og laken på vask, så nå gleder jeg meg til å legge meg 🙌🏻🙌🏻

Skrevet
4 timer siden, Ariana807 skrev:

Høie er nå kjøpt inn, ja nei... det har alltid vært høie merke jeg har hatt, det er noe jeg vet er bra. Nå etter 9 år, der jeg ikke har ristet, og behandlet dynen slik man skal for å «holde liv» i den, så er den i god stand. Merker kanskje litt «klumping» i hjørnene, og kanskje litt mindre volum i dyna, som er grunnen til å kjøpe ny. Men en veldig god dyne. Høie vet jeg er et godt merke, og 500kr er rundt det samme Princess skulle ha for North dynene sine :) 

Nå ser det ut som om den jeg hadde Høie Pollux ikke lengre eksisterer, men den i linken har ca samme «gram», 2x700gram (den nye) vs 2x675gram (på den gamle). 

Nå har jeg nytt sengtøy og laken på vask, så nå gleder jeg meg til å legge meg 🙌🏻🙌🏻

Åå så deilig😄

Skrevet
På 24.10.2019 den 17.19, Ariana807 skrev:

Nå er jeg spent på hvordan dynen var😄 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg spent på hvordan dynen var😄 

Utrolig fluffy, varm, og større enn den gamle. Begge er 200cm men virker som den gamle kanskje har krympet litt med årene 😄 så jeg er kjempe fornøyd, sover kjempe godt 🙌🏻🙌🏻

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Ariana807 skrev:

Utrolig fluffy, varm, og større enn den gamle. Begge er 200cm men virker som den gamle kanskje har krympet litt med årene 😄 så jeg er kjempe fornøyd, sover kjempe godt 🙌🏻🙌🏻

Høres bra ut! 😄 jeg lurte litt på om den kanskje kunne være litt for varm.. Er den veldig varm?

Skrevet
På 23.10.2019 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Jeg ser de har halv pris på fiberdyner flere steder nå. Det står at de skal puste godt og være bra for allergikere. Jeg har tidligere hatt en fiberdyne fra IKEA og synes den pustet dårlig og ble for varm. Er det kvalitetsforskjell på de ulike merkene så det kan være verdt et nytt forsøk? Jeg har aldri hatt fiberpute - hvordan er deres erfaringer med å sove på det?

Jeg har hatt flere fiberdyner fra Høie, kjøpt på Jysk. Men etter å ha lest og letet litt, kjøpte jeg i fjor høst en dyr moskusdundyne. Den er mye bedre enn alt annet. Der finnes en dyne med naturfyll beregnet på allergikere men jeg husker ikke om den heter Ask eller noe annet. 

Men puter vil jeg ikke ha noe annet enn Høie Downfeel, allternativt Allergo. Disse holder seg lenge og er gode å ligge på. 

Anonymkode: 2c5f4...f5f

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres bra ut! 😄 jeg lurte litt på om den kanskje kunne være litt for varm.. Er den veldig varm?

Både og, jeg ha flanell på så da er den jo ekstra varm. 

Kanskje i sommertider at den blir for varm, men det får jeg ta når den tid kommer.

Akkurat nå er den ikke for varm :) 

Skrevet
På 24.10.2019 den 17.19, Ariana807 skrev:

Jeg har også kjøpt en slik dyne, men jeg stusset litt da den var pakket i en pose med glidelås som bare var å åpne uten noen annen forsegling. Var din også sånn? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har også kjøpt en slik dyne, men jeg stusset litt da den var pakket i en pose med glidelås som bare var å åpne uten noen annen forsegling. Var din også sånn? 

Tenker ifht at hvem som helst kan ha åpnet den

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker ifht at hvem som helst kan ha åpnet den

Og hva så?

Anonymkode: baf1a...d0b

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var den. Det var forrige og andre dyner jeg har hatt fra Høie. Også en super duper billig dyne jeg en gang kjøpte (til en gjest for 1 overnatting). Eneste emballasje var denne oppbevaringsposen.

Men det positive er jo at det ikke ble mer plastikk inni plastikk 😄 

Anonymkode: ee6c9...56e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det var den. Det var forrige og andre dyner jeg har hatt fra Høie. Også en super duper billig dyne jeg en gang kjøpte (til en gjest for 1 overnatting). Eneste emballasje var denne oppbevaringsposen.

Men det positive er jo at det ikke ble mer plastikk inni plastikk 😄 

Anonymkode: ee6c9...56e

Vet ikke hvorfor den endre som anonym 😅😂

Skrevet

Fiberdynene er de ekleste og dårligste etter min erfaring. Våknet alltid i en våt ekkel svetteanfall av dem. Våknet også opp om natta pga det.

Det som puster best er helt klart dun, så om man ikke er allergisk, er det absolutt best. Har hørt det har kommet bedre fiberdyner de siste årene, men jeg er ikke interessert i de. Skal du ha noe som er bra, tror jeg du må dra en annen plass enn IKEA.

Anonymkode: 78bbc...7bd

• Liker 3
Skrevet

Svettedam skulle det stå :opplyser:

Anonymkode: 78bbc...7bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...