Gå til innhold

Sjalu på stemor til mine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er blogger og har mange lesere. Legger ut bilder av barnet mitt støtt og stadig, og det fremstår nesten som at det er hennes barn. Setter pris på at barnet mitt inkludere i familien, men liker ikke at ny kone later som at min datter er hennes barn

hvordan skal jeg takle disse følelsene? Hva kan jeg gjøre for å forsones med tingenes tilstand?

Anonymkode: 1998e...820

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

For det første; Er det greit at hun bruker ungen deres i en offentlig blogg?

For det andre; om det gjøres på en blogg eller ellers ute i verden, er det ikke flott at din datter ikke føler seg som det 5.hjulet på vognen? At stemor er så inkluderende at folk faktisk tror hun er datteren hennes? Det er jo det ultimate tegn på at stemor virkelig behandler henne som at hun skulle vært datteren hennes. Det er jo fantastisk.

Din datter vet at du er moren hennes. 

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Helt enig i alt du sier, samtidig som det er sårt. 

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i alt du sier, samtidig som det er sårt. 

Ikke tenk sånn. Tenk hvor heldig din datter er som har en så flott stemor som elsker henne. Og hvor heldig du er som har et annet menneske som elsker datteren din og ønsker hennes beste.

Du skal ikke føle annet enn glede og stolthet. For hun er din datter og du har gjort en så god jobb med henne at en annen kvinne ser for en flott datter du har. Så flott at hun anser henne som en datter. 

Skrevet

Skjønner godt at du synes dette er sårt men prøv å svelge kamelen og vær glad for at hun er glad i datteren din.

Men uansett deling av bilder av barn finnes det regler for på. Her kan du faktisk bestemme om det er ok eller ikke. 

• Liker 3
Skrevet

Fint at stemor inkluderer barnet,  men hadde aldri akseptert utlevering av barnet mitt på nett!  Kjenner til et barn av ei som har en blogg med litt lesere, (venn av mitt barn, men jeg kjenner kun barnets far, kjenner ikke moren selv) barnet uttaler selv at det er flaut at folk i klassen snakker om det og irriterende at mor tar mye bilder men barnet vil ikke skuffe mor 

Anonymkode: 3008a...c0e

• Liker 1
Skrevet

Du kan nekte henne å publisere bilder sv barnet på bloggen. Ikke fordi du er sjalu, men fordi det ikke er i barnets beste interesse med den blogg-eksponeringen. Barnet er mindreårig, da må foreldrene samtykke.

Anonymkode: 24391...ca5

• Liker 1
Gjest ByeByeLove
Skrevet

Det holder at én av foreldrene samtykker.

Skrevet

Har hun juridisk rett til å publisere bilder /sensitiv info om et barn som biologist ikke er hennes? Det er du som er far, og tar avgjørelsen på det? Samt d viktigste av alt: barnets rett til beskyttelse og personvern. 

Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Har de et godt forhold? Liker datteren din sin stemor? Hvis ja, får du bare prøve å være takknemlig for at datteren din har en til person i livet sitt som er glad i henne. Eller les noen tråder her inne om stemødre som hater stebarna sine, og stenger dem ute

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...