Gå til innhold

Hvorfor er så mange kvinner sjalu på, og prøver å ødelegge for andre kvinner med baksnakking, ryktespredning osv?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, youcancallmejune said:

Du baksnakker disse damene, eller sier du til dem hva du mener? 

Kall det victim blaming hvis du vil, men faktum er at hvordan vi oppfører oss seder signaler til andre om hva som er innafor av oppførsel og tone når man snakker om andre. Klager man mye over vondter tar andre det som et klarsignal for å snakke om sine helseplager. Er man frittalende og uten filter når man snakker om for eksempel kjendiser på TV eller politikere kan det også smitte folk til å snakke sånn om kolleger eller andre de kjenner. De tror det er sånn du liker det. Du svarer oss som ikke er enig med deg ganske spydig i denne tråden, og det er derfor lett å tro at du viser denne siden ellers også.

Nei, jeg baksnakker ikke. Jeg tar det opp med folk hvis noe irriterer meg.

Ja og når jeg oppfører meg korrekt, alltid, og med empati og respekt overfor alle mennesker jeg møter(enda en grunn til at de baksnakker meg) så fortjener jeg baksnakking selv og bli rakket ned på mener du?! Av damer med åpenbare mindreverdighetskomplekser og lite fritid, som er misunnelige og sjalu for Gud vet hva?

Baksnakker jeg disse damene her i tråden nå, anonymt, fordi jeg tar opp problemet med at de baksnakker meg?!  Vel jeg går i alle fall ikke offentlig ut og kaller de hore, som de gjør med meg, med mitt fulle navn. Jeg driter forøvrig i disse menneskene, de er lavmåls, uintelligente, og de finnes i tusentall, men disse kvinnene skal aldri få ødelegge mitt liv..

Jeg snakker ikke med noen her jeg bor, om noe som helst forøvrig..

Så du tror at fordi jeg svarer deg her, så fortjener jeg å bli baksnakket av andre?! 

Anonymkode: b0349...702

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, Safiya skrev:

Høres ut som en jævlig opplevelse..

Nå jobber jeg på en mannsdominert arbeidsplass, så baksnakking på arbeidsplassen er noe jeg overhodet ikke er vant til. Likevel har jeg personlig inntrykk av at oppførsel som det siktes til i tråden her er noe som unge jenter/kvinner driver mest med. Kan jo være ung alder i hodet på voksne damer som oppfører seg sånn, ikke vet jeg.

Ja, jeg sa opp jobben der og har begynt på et sted der det er mannsdominert. En helt annen miljø. 

Anonymkode: 65424...bbc

• Liker 1
Skrevet

Man ser jo at kvinner gjør dette. I alle fall på nett. Har sett mange kommentarfelt med bitre kvinner, som rakker ned på andre - både klær og utseende, eller livsstil. 

Her om dagen leste jeg en skikkelig nedlatende kommentar på insta. Hun som la ut bilde er SMELLVAKKER. Altså, nydelig. Men ei valgte altså å skrive hvor feit hun var, at hun så gravid ut, og spørsmål om hvorfor hun ikke trener mer... Blir bare helt oppgitt jeg, av å lese sånt. Idioter... 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og når jeg oppfører meg korrekt, alltid, og med empati og respekt overfor alle mennesker jeg møter(enda en grunn til at de baksnakker meg) så fortjener jeg baksnakking selv og bli rakket ned på mener du?! Av damer med åpenbare mindreverdighetskomplekser og lite fritid, som er misunnelige og sjalu for Gud vet hva?

Baksnakker jeg disse damene her i tråden nå, anonymt, fordi jeg tar opp problemet med at de baksnakker meg?!  Vel jeg går i alle fall ikke offentlig ut og kaller de hore, som de gjør med meg, med mitt fulle navn. Jeg driter forøvrig i disse menneskene, de er lavmåls, uintelligente, og de finnes i tusentall, men disse kvinnene skal aldri få ødelegge mitt liv..

Jeg snakker ikke med noen her jeg bor, om noe som helst forøvrig..

Så du tror at fordi jeg svarer deg her, så fortjener jeg å bli baksnakket av andre?! 

Det jeg mener å si er at den nokså nedlatende tonen du har til mange her i tråden sikkert kan være merkbar i rl også, og det kan forklare hvorfor folk ikke liker deg og snakker om deg bak din rygg. Det er mulig at det ikke handler om sjalusi i det hele tatt, selv om du har bestemt deg for å tro det. Det kan være at de bare misliker deg fordi de merker at du ser ned på dem. Eller?

• Liker 3
Skrevet
Just now, s0la said:

Man ser jo at kvinner gjør dette. I alle fall på nett. Har sett mange kommentarfelt med bitre kvinner, som rakker ned på andre - både klær og utseende, eller livsstil. 

Her om dagen leste jeg en skikkelig nedlatende kommentar på insta. Hun som la ut bilde er SMELLVAKKER. Altså, nydelig. Men ei valgte altså å skrive hvor feit hun var, at hun så gravid ut, og spørsmål om hvorfor hun ikke trener mer... Blir bare helt oppgitt jeg, av å lese sånt. Idioter... 

Ja!

De jobbene jeg har hatt på manns dominerende arbeidsplasser har vært tusen ganger bedre enn å jobbe i kvinne dominerende miljøer/ arbeidsplasser!!

Dere menn har et helt annet samhold når det kommer til å støtte hverandre, ikke rakke ned på samme kjønn!

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en person veldig godt, som kjenner alle andre her, så da får jeg høre hva snakket er, fra et menneske som ikke baksnakker meg..

Ok.. Bare de få linjene der kan fortelle litt om hvilke type folk du he her med. Hun sitter å hører på folk baksnakke deg, for så å fortelle det til deg? Hva med å heller ikke la dem snakke om deg? 

Anonymkode: 3999f...ef6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja du har nok eg veldig godt poeng der!!

I den bygda i nærheten av tettstedet jeg har flyttet til, er det ingen som kjenner meg, eller som jeg har betrodd meg til om noe!

Men har fått høre at jeg både har hatt meg med rørleggeren, naboen og alle andre menn som har vært på besøk, og at jeg er en hore, i følge dem..

Ts..

Har du tatt det opp med de det gjelder? Her lukter det sjalusi.

Anonymkode: 3999f...ef6

• Liker 1
Skrevet

Overlevelsesinstinkt fra naturen 😄

Men de fleste legger det fra seg etter ungdomsskolen eller videregående skole. Dessverre er det noen som henger litt igjen.

Tror at det henger litt sammen med å være usikker på seg selv.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, youcancallmejune said:

Det jeg mener å si er at den nokså nedlatende tonen du har til mange her i tråden sikkert kan være merkbar i rl også, og det kan forklare hvorfor folk ikke liker deg og snakker om deg bak din rygg. Det er mulig at det ikke handler om sjalusi i det hele tatt, selv om du har bestemt deg for å tro det. Det kan være at de bare misliker deg fordi de merker at du ser ned på dem. Eller?

Hvilken nedlatende tone har jeg til "mange" andre her i tråden? Jeg kommer forøvrig aldri til å påta meg skyld for andres ondsinnede baksnakking, sorry, dit får du meg aldri!

Har jeg bestemt meg selv for at jeg er en hore, når jeg får høre det fra andre kvinner?! At det er det som sies om meg, som menneske..?

Eller?

Masse mennesker som liker meg, men enkelte kvinner, gjør det ikke, av åpenbare årsaker..

Og hva er forøvrig logikken i at jeg skulle "bestemme" meg for at andre ikke liker meg?!

Ts

• Liker 2
Skrevet

Dette må være trolling.  Det finnes mange pene og veltrente alenemødre dere jeg bor, men de baksnakkes ikke.  Da må det være at noe spesielt har skjedd. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg har aldri opplevd noe sånt, tror absolutt ikke det er standard blant kvinner. I ungdomstida opplevde jeg drittsekkoppførsel fra begge kjønn. Sikkert noen voksne som er slik TS beskriver, men tror på ingen måte det er beskrivende for flertallet av kvinner. Hvis TS bor i ei lita bygd (slik det høres ut på andre svar fra henne) tror jeg det er mer bygde-oppførsel enn kvinne-oppførsel. Og så har det nok mye med hva slags miljø man velger å vanke i også. Er man ikke interessert i sladder og baksnakking, så unngår man folk som driver med det.

At pene folk opplever mer dritt fra andre (som flere antyder) er for øvrig galt inntrykk. Undersøkelser av emnet viser tvert i mot at pene mennesker har flere venner og generelt har det lettere både i privatlivet og arbeidslivet. Opplever man at mange rundt en baksnakker og sladrer er den mest sannsynlige forklaringen at man henger i et dårlig miljø.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja!

De jobbene jeg har hatt på manns dominerende arbeidsplasser har vært tusen ganger bedre enn å jobbe i kvinne dominerende miljøer/ arbeidsplasser!!

Dere menn har et helt annet samhold når det kommer til å støtte hverandre, ikke rakke ned på samme kjønn!

Nå har jeg aldri jobba på en kvinnedominert arbeidsplass, kun mannsdominert og noenlunde jevn kjønnsfordeling, men den mest mannsdominerte bedriften jeg har jobba i har også vært den med verst arbeidsmiljø. Menn er ikke noe bedre enn kvinner på samhold eller å støtte hverandre. Der jeg jobba var det utrolig mye klaging på kolleger og hvordan A gjorde en dårlig jobb, B var lat, sjefen var en idiot osv. og alle gleda seg til å bli pensjonister 😂

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

:skratte:

Anonymkode: 04d33...79d

Fiser den smileyen på slutten der? 😆 beklager for avsporelsen 

Anonymkode: 0296b...b97

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo ganske vanlig blant kvinner da, så ser ikke på det som noen nyhet eller problem egentlig.

Anonymkode: d498b...9e6

Annonse
Skrevet
11 timer siden, Tibbie skrev:

Overlevelsesinstinkt fra naturen 😄

Men de fleste legger det fra seg etter ungdomsskolen eller videregående skole. Dessverre er det noen som henger litt igjen.

Tror at det henger litt sammen med å være usikker på seg selv.

All nedtrykking av andre mennesker handler jo om lav selvfølelse. De som holder på dette har det ikke bra med seg selv.

De sliter mentalt rett og slett.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke opplevd det her som mange snakker om. Mange kvinner baksnakker, men det gjør da menn også. Har kun gode minner av å jobbe med kvinner. Å jobbe med menn derimot, mye verre! Ble faktisk psykisk presset ut av en jobb pga en mann der ikke likte meg.

Anonymkode: 043af...706

• Liker 3
Skrevet

Spørs om du har en flørtete stil. Det er ikke alltid noe en selv er klar over. Det kan få kvinner til å skyte ut klørne. Om du er innflytter og viser for mye oppmerksomhet til mennene i forhold til kvinnene kan også gjøre deg upopulær hos konene. Spiller ingen rolle hvordan du ser ut, det har mer med hvordan man ter seg.  Det er et par kvinner som kunne vært deg i mitt område. Jeg snakker ikke stygt om dem, men jeg føler de er grenseoverskridende mot gifte menn og derfor er jeg ikke interessert i å være venner med dem. Du kan jo lese selv hvor langt enkelte kvinner er villig til å gå for å få en gift mann. 

Anonymkode: d1c79...8f3

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er jo ganske vanlig blant kvinner da, så ser ikke på det som noen nyhet eller problem egentlig.

Vel, det kan være et stort problem for de som blir utsatt for det!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Spørs om du har en flørtete stil. Det er ikke alltid noe en selv er klar over. Det kan få kvinner til å skyte ut klørne. Om du er innflytter og viser for mye oppmerksomhet til mennene i forhold til kvinnene kan også gjøre deg upopulær hos konene. Spiller ingen rolle hvordan du ser ut, det har mer med hvordan man ter seg.  Det er et par kvinner som kunne vært deg i mitt område. Jeg snakker ikke stygt om dem, men jeg føler de er grenseoverskridende mot gifte menn og derfor er jeg ikke interessert i å være venner med dem. Du kan jo lese selv hvor langt enkelte kvinner er villig til å gå for å få en gift mann. 

Anonymkode: d1c79...8f3

Har ikke lyst på menn overhodet, verken gifte eller single menn, fikk nok etter det forholdet med barnefar, ergo har det ingenting med det å gjøre, som nevnt i tidligere innlegg her..

Men det vet jo seff ikke disse kvinnene, så i hodene deres tror de kanskje jeg er en trussel!😂

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...