Gro552 Skrevet 23. oktober 2019 #1 Skrevet 23. oktober 2019 Hei! Noen her som har tatt fag som privatist? Jeg gikk idrett på vgs, var mer interessert i det sosiale enn det faglige og endte med et snitt på 3... ønsker å ta høgskole utdanning i voksen alder, men må da forbedre en del fag. Hvilke fag tenker dere er overkommelige å ta som privatist?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #2 Skrevet 23. oktober 2019 Jeg har tatt samfunnsfag, og naturfag som privatist. Gikk helt fint:) Nå drivet jeg med matematikk og historie. Leser kun selv, men har i denne omgang kjøpt nettundervisning. Ønsker selv å komme inn på høyskole. Problemet er å være strukturert og å sette seg ned å jobbe med faget- det er kjedelig. Anonymkode: 1a4f1...197
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg tenker at du klarer alle 23/5. Jeg holder på selv. Har lest lite; det er ikke vanskelig, men utrolig(!) kjedelig. Har noe nettundervisning. Anonymkode: 11ccf...4d0
solmåneogstjerner Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg har tatt alle under 23/5 pluss flere fra yrkesfag før det. Jeg syntes ikke det var noe problem, men folk har jo forskjellig måte å lære på, og noen synes det er veldig vanskelig å jobbe alene. Og andre liker det. Jeg ville fokusert på de fagene du selv føler at du har mer å gå på og hvor potensialet er størst for å heve deg 2-3 karakterer. Hvilke det er er det du som vet best. 1
Gro552 Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2019 Takk for svar Har også tenkt samfunnsfag, historie og naturfag. Vurderer norsk, men der må man gå opp til 3 eksamener?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #7 Skrevet 24. oktober 2019 17 minutter siden, Gro552 skrev: Takk for svar Har også tenkt samfunnsfag, historie og naturfag. Vurderer norsk, men der må man gå opp til 3 eksamener? 3 eksamener ja. 2 skriftlige - hovedmål og sidemål, og så en muntlig. Det er mye stoff, mye å sette seg inn i av litteraturhistorie, diktanalyse og språkhistorie. To eksamener i matte, jeg hadde iallfall det. 1p og 2p. Anonymkode: 40959...131 1
Gro552 Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3 eksamener ja. 2 skriftlige - hovedmål og sidemål, og så en muntlig. Det er mye stoff, mye å sette seg inn i av litteraturhistorie, diktanalyse og språkhistorie. To eksamener i matte, jeg hadde iallfall det. 1p og 2p. Anonymkode: 40959...131 Vil standpunktkarakteren endres, eller kun eksamens karakteren? 2 standp og 3 på eksamen i norsk. Var naturfag greit? Tror ikke jeg orker å sette med ned med matte... har lettere for å kunne lese innimellom alt annet, føler det krever en del mer med matte..
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #9 Skrevet 24. oktober 2019 Naturfag er krevende pga mye å huske. Man leser og leser; og glemmer det hele. Matte er ikke så vanskelig; campus inkrement er til god hjelp der. Anonymkode: 11ccf...4d0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #10 Skrevet 24. oktober 2019 Hva er målet? Hvilket studie? Det koster tid og penger å ta opp fag, så jeg hadde sjekket alle andre muligheter først. Husk at du får alderspoeng, du kan få poeng for militæret/årsenhet eller folkehøgskole. Du får også poeng for realfag og språkfag du har tatt æ. Sjekk opp alt dette. Finn ut hva du trenger av poeng for å komme inn på den utdanningen du ønsker. Sjekk på skoler i hele landet. Du kan spare utgifter og tid på å unngå å ta opp fag. Anonymkode: 4726a...4ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå