AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1 Skrevet 23. oktober 2019 Hva tenker folk om dette? For sent? Jeg er en mann på 33, singel og ingen barn. Det stresser meg litt, og jeg har en historikk som de fleste andre ikke har. Noe som gjør det hele vanskelig, og akkurat nå kan ikke barn være aktuelt. Selv om jeg allerede nå føler at jeg ville vært en gammel pappa. Snittet er jo tross 31 komma et eller annet. For meg er jula en tid hvor jeg virkelig kjenner på savnet. Jeg har heller ikke barn i nær familie, og selv om jeg koser meg i jula uansett, så er det tungt å ikke ha barn. Som sagt, har jeg en historikk de fleste ikke har. Det betyr i praksis at jeg ikke er etablert i en alder av 33. Ikke fast jobb eller selveid bolig. Noen ganger får jeg helt panikk bare ved tanken. Jeg ligger så langt etter, og har gjort så mange dumme valg. Jeg dømmer meg selv, og er for redd for at andre dømmer meg til at jeg tør å bli kjent med folk. Hvis jeg blir 40, og enda ikke har utsikter til å kunne få barn, ser jeg ikke vitsen med livet. Og tida går fort; 7 år er liksom ikke så lenge til. Problemet er bare at uansett hva jeg har gjort for å endre ting, så løser det liksom aldri seg helt. Og hvis jeg i det hele tatt noengang blir klar for barn, økonomisk osv, så blir det garantert ikke før om 5 år eller mer. Og på den lille, korte tida frem til fylte 40, skal jeg rekke så mye. Det er ingen garanti for at jeg treffer noen, og gjør jeg det kan det ta år før barn blir aktuelt. Nei, dette ble bare rot.. Anonymkode: c3510...194
solmåneogstjerner Skrevet 23. oktober 2019 #2 Skrevet 23. oktober 2019 Du trenger ikke å stresse så mye med dette. Det kan gå veldig fint å få barn nærmere femti også (for menn). Fokuser bare på å ordne opp i livet ditt så er det gode sjanser for at det blir slik du vil. 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #3 Skrevet 23. oktober 2019 Det viktigste er vel om du har draget, det er jo det som teller når du skal finne ei som vil ha barn med deg Anonymkode: af43e...e6d 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #4 Skrevet 23. oktober 2019 Start med å finne en dame du liker skikkelig godt og vil ha barn med. Barn er ikke dyre når de er små uansett, så økonomien ikke er perfekt før du få unger, så har du flere år på å få opp noe brukbar. Og du trenger jo ikke akkurat få unge men en dame som ikke bidrar økonomisk? Anonymkode: 1edfe...b20
Ulrikke Skrevet 23. oktober 2019 #5 Skrevet 23. oktober 2019 Null stress å få barn rundt 40 for menn! Jeg tenker at du helt fint har 12 år på deg!
Jr.Garcon Skrevet 23. oktober 2019 #6 Skrevet 23. oktober 2019 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker folk om dette? For sent? Jeg er en mann på 33, singel og ingen barn. Det stresser meg litt, og jeg har en historikk som de fleste andre ikke har. Noe som gjør det hele vanskelig, og akkurat nå kan ikke barn være aktuelt. Selv om jeg allerede nå føler at jeg ville vært en gammel pappa. Snittet er jo tross 31 komma et eller annet. For meg er jula en tid hvor jeg virkelig kjenner på savnet. Jeg har heller ikke barn i nær familie, og selv om jeg koser meg i jula uansett, så er det tungt å ikke ha barn. Som sagt, har jeg en historikk de fleste ikke har. Det betyr i praksis at jeg ikke er etablert i en alder av 33. Ikke fast jobb eller selveid bolig. Noen ganger får jeg helt panikk bare ved tanken. Jeg ligger så langt etter, og har gjort så mange dumme valg. Jeg dømmer meg selv, og er for redd for at andre dømmer meg til at jeg tør å bli kjent med folk. Hvis jeg blir 40, og enda ikke har utsikter til å kunne få barn, ser jeg ikke vitsen med livet. Og tida går fort; 7 år er liksom ikke så lenge til. Problemet er bare at uansett hva jeg har gjort for å endre ting, så løser det liksom aldri seg helt. Og hvis jeg i det hele tatt noengang blir klar for barn, økonomisk osv, så blir det garantert ikke før om 5 år eller mer. Og på den lille, korte tida frem til fylte 40, skal jeg rekke så mye. Det er ingen garanti for at jeg treffer noen, og gjør jeg det kan det ta år før barn blir aktuelt. Nei, dette ble bare rot.. Anonymkode: c3510...194 Om du får barn som 40 åring så er vel det langt fra noe krise-sent?? Da er du 70 når ungen er 30 år, så jeg ser ikke helt hastverken. Konsentrer deg nå om å rydde opp i livet ditt parallelt som du nå begynner å date/ finner deg en partner. Det er også (uten at det nødvendigvis anbefales) mange som får barn uten å eie en dritt, uten å ha jobb osv osv. At du ikke ser vitsen med livet om du er 40 uten barn syns jeg høres helt tragisk ut, hvorfor er det så viktig for deg å få barn? Endret 23. oktober 2019 av Jr.Garcon 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #7 Skrevet 23. oktober 2019 Da jeg møtte min mann var han eldre enn deg. Gikk på AAP og bodde i leid bolig. Nå er vi gift, to barn, eier bolig og han er i fast jobb. Alt kan skje 😘 Anonymkode: 6e6c0...1c7 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #8 Skrevet 24. oktober 2019 Du er ung, ta det med ro. Gjør noen bra valg nå som gjør at du føler at du kan stå på egne bein. Det er det livet du velger framover nå som betyr noe, og hvem du er nå. Det å ha et avklart forhold til en trøblete bakgrunn, det gjør at du fremstår som reflektert, noe som er en fordel. Lykke til, det går nok bra. Anonymkode: ea5cc...872
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #9 Skrevet 24. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ung, ta det med ro. Gjør noen bra valg nå som gjør at du føler at du kan stå på egne bein. Det er det livet du velger framover nå som betyr noe, og hvem du er nå. Det å ha et avklart forhold til en trøblete bakgrunn, det gjør at du fremstår som reflektert, noe som er en fordel. Lykke til, det går nok bra. Anonymkode: ea5cc...872 På 23.10.2019 den 18.36, AnonymBruker skrev: Da jeg møtte min mann var han eldre enn deg. Gikk på AAP og bodde i leid bolig. Nå er vi gift, to barn, eier bolig og han er i fast jobb. Alt kan skje 😘 Anonymkode: 6e6c0...1c7 Takk! Anonymkode: c3510...194
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #10 Skrevet 25. oktober 2019 Ikke stress. Min far fikk barn som 20-åring og som 50-åring. Han er en betydelig bedre far som 50-åring! Gjennimsnittet for førstegangsfedre er 31,8, men det øker hvert år. Det er bare et gjennomsnitt! Jeg og samboeren min var første i vennegjengen til å få barn, 29 og 30 år. Nå tre år senere er vi fortsatt eneste i vennegjengen som har barn. Folk har goooood tid! Gjennomsnittet for førstegangsfødende er 29 for kvinner, men i Oslo er den 34! Tenk hva den er for menn da? Det er store variasjoner. Du kan også treffe drømmedama i morgen, og da kan det gå fort. Jeg og samboeren min fikk barn to år og to måneder etter første gang vi møttes. Når man møtes som voksen trenger man ikke alltid så mange år sammen før barneønsket kommer opp, for da er man moden nok til å vite hva man ser etter i et forhold. Man trenger ikke eid bolig, mine foreldre fikk det ikke før jeg hadde flyttet ut. Det er lurt å ha fast jobb, med ok inntekt, men det fikser du. I believe in you! Anonymkode: 66380...489 2
Commander Skrevet 25. oktober 2019 #11 Skrevet 25. oktober 2019 På 23.10.2019 den 18.30, Ulrikke skrev: Null stress å få barn rundt 40 for menn! Jeg tenker at du helt fint har 12 år på deg! Ikke noe stress fysisk kanskje, men i praksis har 99% av menn som blir far over 40 barn fra før. Dvs at er man ikke far ved 40 blir man det aldri. Hvis TS har et sterkt ønske om å bli far kan jeg forstå frykten han føler. Mellom 27-28% av menn blir ikke far og tendensen er stigende. At nesten en av 3 menn forblir barnløse er veldig høyt og klart negativt som samfunnet. For kvinner ligger tallet stabilt rundt 12-13%. Kvinner kan også dra til Danmark og bli mor som en mulighet. Menn er prisgitt av å bli funnet verdig av ei dame.
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. oktober 2019 #12 Skrevet 25. oktober 2019 Pust! Du er enda ung. Er ikke unormalt å bli far i 40 årene i dag. Det første du må gjøre er å slutte å dømme deg selv. Ok, du har tatt noen dumme valg. Det er det 20 årene er for. Nå er du i 30 årene. Du vet hva du har gjort feil og hva du må gjøre videre for å oppnå det du ønsker. Du er mer erfaren, klokere og da bruker du den visdommen på veien videre. Finn ut hvem du er og hva du ønsker for deg selv. Hva ønsker du å jobbe med? Hva interesser og hobbyer har du? Oppsøk aktiviteter der du finner likesinnede mennesker. Større sjanse for å finne en partner du vil kunne trives med. Hva du har gjort betyr ikke noe. Det er hva du gjør videre som teller.
Gjest Lucius Skrevet 25. oktober 2019 #13 Skrevet 25. oktober 2019 39 minutter siden, Commander skrev: Kvinner kan også dra til Danmark og bli mor som en mulighet. Menn er prisgitt av å bli funnet verdig av ei dame. Og om man er i et forhold der man faktisk ønsker seg barn, men mannen ikke føler seg klar (alle unnskyldninger), kan man ikke gjøre det heller. Det hadde nok heller vært best om han hadde vært alene, men han vil være med meg...
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #14 Skrevet 25. oktober 2019 1 minutt siden, Lucius said: Og om man er i et forhold der man faktisk ønsker seg barn, men mannen ikke føler seg klar (alle unnskyldninger), kan man ikke gjøre det heller. Det hadde nok heller vært best om han hadde vært alene, men han vil være med meg... Man kan jo dumpe ham. Anonymkode: 6d472...1f3
Gjest Lucius Skrevet 25. oktober 2019 #15 Skrevet 25. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man kan jo dumpe ham. Anonymkode: 6d472...1f3 Selv om man bor sammen og det meste ellers er greit?
Gjest Albbas Skrevet 25. oktober 2019 #16 Skrevet 25. oktober 2019 Mannen min var 44 da vi fikk første, og 47 nå med andremann. Nå føler vi det pga alderen hans ikke er riktig å få flere, men det har ikke vært problematisk hittil. Han var 35 da vi møttes. Du har jo masse tid!
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #17 Skrevet 25. oktober 2019 37 minutter siden, Lucius skrev: Selv om man bor sammen og det meste ellers er greit? Ja. Dette er jevnlig et tema. Jeg hadde gått fra samboeren min om han ikke ønsket barn (han var en stund i tenkeboksen) Men han ville ha barn med meg, så vi giftet oss og fikk barn i stedet, Anonymkode: 6e6c0...1c7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #18 Skrevet 25. oktober 2019 Mannen min var 33 da vi møttes , 39 da vi fikk vårt første barn og 44 da vi fikk vårt tredje. Han var forøvrig en av de første i vennegjengen sin som ble gift og fikk barn - de fleste av vennene hans startet 3 år etter oss (mange små barn der nå, men den eldste er 6 måneder yngre enn vårt første barn). Anonymkode: f4614...3f5
Commander Skrevet 25. oktober 2019 #19 Skrevet 25. oktober 2019 (endret) 3 timer siden, Lucius skrev: Og om man er i et forhold der man faktisk ønsker seg barn, men mannen ikke føler seg klar (alle unnskyldninger), kan man ikke gjøre det heller. Det hadde nok heller vært best om han hadde vært alene, men han vil være med meg... Ser at dame ikke blir mor (enda?) fordi gubben drar føttene og utsetter evt at timing ikke er riktig for begge samtidig. Men når man spør menn og kvinner OM de vil ha barn svarer de omtrent likt. Ca 90% fra begge kjønn ønsker seg barn. TS har ikke etablert ei pakke som gjør han spesielt attraktiv hos kvinner som er klar for barn. Naturlig nok ønsker sannsynligvis en kommende mor et tak, vegger, stabilitet og økonomisk sikkerhet til å ta vare på barnet. TS kan ikke presentere noe av dette før om 5 år da han er 38? Da begynner det å brenne på dass. 40 er det statistiske knekkpunktet for menn TS må egentlig bare "get his shit together" og begynne å presentere seg for aktuelle. Toget er ikke gått for TS sin del. Men han må jobbe for det. Endret 25. oktober 2019 av Commander
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #20 Skrevet 28. oktober 2019 På 25.10.2019 den 12.41, Commander skrev: Ser at dame ikke blir mor (enda?) fordi gubben drar føttene og utsetter evt at timing ikke er riktig for begge samtidig. Men når man spør menn og kvinner OM de vil ha barn svarer de omtrent likt. Ca 90% fra begge kjønn ønsker seg barn. TS har ikke etablert ei pakke som gjør han spesielt attraktiv hos kvinner som er klar for barn. Naturlig nok ønsker sannsynligvis en kommende mor et tak, vegger, stabilitet og økonomisk sikkerhet til å ta vare på barnet. TS kan ikke presentere noe av dette før om 5 år da han er 38? Da begynner det å brenne på dass. 40 er det statistiske knekkpunktet for menn TS må egentlig bare "get his shit together" og begynne å presentere seg for aktuelle. Toget er ikke gått for TS sin del. Men han må jobbe for det. Harde ord, men du har jo helt rett. Anonymkode: c3510...194
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå