Gå til innhold

Har eggløsning, ikke blitt gravid enda.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk i vår på Letrozol da jeg hadde lav til ingen eggløsning. Uten at jeg ble gravid. I sommer fikk jeg plutselig eggløsning av meg selv, og har hatt det hver måned siden. Tok en eggløsningstest i dag og den viser svak tegn til eggløsning, som stemmer i og med at den er ventet om et par dager. 

Har alltid hatt regelmessig syklus med varighet 26-28 dager. Har eggløsning ca på dag 13-14. 

Har foreløpig ikke blitt gravid. Mannen har sjekket seg, og alt er på stell der. Følges opp av gynekolog og han har tatt vanlig gynekologisk undersøkelse, uten at han påpekte noe da. 

Er det da bare å være tålmodig å prøve, eller kan det vere andre årsaker til at jeg ikke blir gravid, selv om jeg har eggløsning iflg både blodprøve og tester. 

Andre med lignende erfaring? 

Takker for alle svar ❤️

Anonymkode: d1fbc...f67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var alt på stell hos begge. 

Likevel skjedde ingenting, selv etter mange prøverørsforsøk. 

Diagnosen er uforklarlig barnløshet. Sannsynligvis en genfeil hos en av oss, som ikke kan påvises gjennom testing. 

Det kan være tusenvis av årsaker til at du ikke blir gravid. Mitt beste tips er å komme videre i systemet så snart som mulig. Da dette kan ta tid. 

Anonymkode: a1d1a...e67

Skrevet

Jeg har regelmessig syklus på 26-28 dager, og eggløsning på dag 12-14. Vi fikk diagnosen uforklarlig barnløshet etter hvert, da det ikke ble funnet noe annet galt heller. Men det er mye det kan være, annet enn manglende eggløsning. At det tar tid kan være uflaks, eller at det er et lite problem som gjør at det ikke er umulig å bli gravid, sannsynligheten er bare lavere hver syklus. Vi fikk barn til slutt, et med IVF og et uten hjelp. 

Anonymkode: 926df...6ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...