Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal kjøpe stol slik at Maren kan sitte ved bordet sammen med oss. Har jo tenkt på tripp trapp, men denne er jo også veldig dyr... Koster den ikke ca 1200?? Men lurte på hva dere bruker- er det noen gode alternativer??? Noe av poenget er at hun må kunne bruke den lenge da. Har ikke tenkt å kjøpe ny stol 3. hver mnd. Hvis ikke det finnes bra alternativer går vi nok for tripp trappen.

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Løvefot, ikke logget inn
Skrevet

Vi har tripp trapp selv. Følger du med i avisen, er det ofte kampanjer der du kan få stol inkl bøyle til 998,- både på barnehuset og babyshop i Oslo.

Ellers er kanskje Finn.no et godt alternativ på å kjøpe brukt. Men jeg tror dette er vare med høy omsetting, så en må gjerne være litt på hugget.

En tripp trapp er jo tross alt ikke en SÅ dyr investering totalt sett. Jeg har tripp trappen min fra jeg var liten enda.... ;)

Gjest løvefot, ikke logget inn
Skrevet
Ellers er kanskje Finn.no et godt alternativ på å kjøpe brukt. Men jeg tror dette er vare med høy omsetting, så en må gjerne være litt på hugget.

Ikke "omsetting", mente omløpshastighet :P

Skrevet

vi har tripp trapp fra jeg var liten så det er en god invistering, desuten kan den brukes resten av livet, kjenner en lege som er veldig stor (1,95 og sikkert 120 kg) og hun bruker den fortsatt på kontoret fordi den er så god å sitte på (den tåler mao stor belastning)

Skrevet
Jeg har tripp trappen min fra jeg var liten enda.... ;)

Me too! :-) Bruker den som kontorstol. (Selvsagt uten bøyle... i tilfelle noen lurte). :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi kjøpte først en god, gammeldags barnestol. Av den typen du kan "dele" på midten, slik at barnet får bord forann seg. Den var veldig kjekk å ha, spesielt når Lillegull skulle begynne å spise selv. Minuset med den, er at den kan de ikke brukes stort mer enn et år.

Senere kjøpte vi tripp trapp stol. Den blir brukt på rommet til Lillebror på 7 år i dag.

Skrevet

vi har også en sånn gameldags barnestol (til minsten) og den funker nå også den, og hun er 1,5 år. Vi har også en reise utgave av barnestol som bare settes på en vanlig stol og det følger et lite bord med og sele så barne sitter fast.

Skrevet

Vi bruker min gamle HokusPokus-stol til gutten vår nå :-) Artig det...

Så arver vi tripp-trapp etter noen i familien som har større barn. Kjekt, for den kan de jo bruke så lenge.

Ellers har vi en sånn reisestol, som man kan henge på bordet - som vi har med på turer. Men den er bare opp til 15 kg... så er jo begrenset hvor lenge den kan brukes...

Skrevet

Vi har av den gammeldagse typen. Den fåes på www.rudo.no til 498,-. Pute kommer i tillegg...

Skrevet

Men hvor lenge kan barnet bruke den gammeldagse typen???

Gjest Digresjons-eksperten
Skrevet
kjenner en lege som er veldig stor (1' date='95 og sikkert 120 kg) og hun bruker den fortsatt.... (den tåler mao stor belastning)[/quote']

:o

Beklager avsporingen, men jeg ble veldig opptatt av denne kvinnelige legen som er 195 cm høy. Hvor kan man få tatt en kikk på henne? :ler:

Skrevet
Men hvor lenge kan barnet bruke den gammeldagse typen???

Fordelen med disse "gammeldagse" barnestolene syns jeg er at barnet sitter støere i dem i starten når de er aller minst - god støtte hele veien rundt. Tripptrappbøylene er "romsligere" om du skjønner.

Hvor lenge du kan ha de kommer an på hvor stor babyen din er. Vesla er liten, og sitter godt der enda, 1,5 år gammel.

Skrevet

Du har helt sikkert sett bilde av henne mange ganger, uten å vite at hun er så høy (men vil ikke røpe hvem det er...)

Skrevet

Hei Silje vennen :)

Vi har tripp trapp til gutten vår men mor i huset bruker den mye også. Synes den er fabelaktig å sitte på jeg :)

En sånn annen stol som man kan dele på midten har vi på hytta. Den får han ennå plass oppi da, men den er jo alt for trang.Brukte den vel til han ble 2 år tenker jeg!

Tripp trapp er grei med at ungene kan ha den til de blir voksne. Grei å ha ved skrivepulten f.eks

Klem fra Charmina :klem:

Skrevet

hei

sikkert den ukjente søstera til Anne Grethe Preuss :sjarmor::hoho:

hilsen

Skrevet

Takk for mange svar! :-)

Vi går nok for tripp trapp ja. Ser litt etter brukt, men finner vi ikke noe ok får vi punge ut med 1700 som den koster komplett!!!! Herregud, de vet å ta seg betalt ja!

Skrevet

Trur du gjer et godt valg i å kjøpe Tripp Trapp stol :)

Min lille har en som eg har brukt.

Kjøpe du sånn pute til å sitte på sitte dei ganske stødig frå dei e ganske små!

Gjest Pjusk
Skrevet

Vi har en trippTrapp og en fra Ekornes (husker ikke hva denne heter, men den ligner). De brukes enda (5 + 7 år)Vi kjøpte ikke pute, da jeg synes det er så mye søl når de er små at det var bedre uten. Tror aldri de har savnet det.

Så flere TrippTrapp-barnestoler på loppemarked i helgen - et ganske uvanlig syn.

Jeg anbefaler ikke stolene som man kan sette ned til bord og stol, med mindre dere sjekker at de er veldig stødige. Mine barn velvet disse enkelt når de var bord og stol..

Gjest stoil
Skrevet

Vi har Kiddo stol. den likner veldig på tripp trapp bare at den kan slås litt i sammen hvis en har behov. Er en veldig grei stol til ca samme pris.

Skrevet

Begge gutta fikk tripp trappstol til sin ett års dag for ni og ti år siden, og nå har minstemann fått penger til sin ett års dag og jeg skal kjøpe tripp trapp stol på Bohus.

Der koster den ca 1500,-. Med bøyle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...