Gå til innhold

En ansvarlig forelder..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har gått over 2 år siden etter samlivsbrudd. Vi har 2 barn sammen som vi har 50-50. Løpet av disse to årene er det flere ting som får meg til å stusse over om han er overhodet en ansvarlig forelder..?

Den første sommerferien reiste han bort til syden med sin nye kjæreste. Avtalen var 50-50, men jeg måtte avlyse mine planer for å være med barna mesteparten av sommeren. Da han kom tilbake, flyttet han til et kollektiv og lovet at barna skulle få et eget rom. Det fikk de ikke. Det endte med at jeg hadde barna nesten heltid mens han hadde dem annenhver helg.

Jeg har ingen problemer med å ha barna hos meg nesten heltid og stortrives med det. Jeg mottar ingen barnebidrag eller noe hjelp - for jeg orker ikke å krangle med han om det. Denne ordningen har pågått i nesten 1 år og nå har han fått en annen kjæreste. Nå vil han plutselig ha 50-50 igjen for å vise at han er en ansvarlig forelder. Helt greit for meg. Etter 1-2 måneder vil han plutselig tilbake til den gamle ordningen fordi han skal flytte til sin nye kjæreste. Jeg sa at det er greit, men da ønsker jeg at barna skal begynne på nærskole/barnehage hvis jeg skal fortsette med den ordningen (som påvirker min økonomi). Så klikket han helt og vil heller ha 50-50 likevel. Greit nok, men samtidig tviler jeg på at han er en ansvarlig forelder på grunn av mange rare hendelser...

Løpet av disse to årene har jeg stusset på disse hendelsene:
- 2 kjærester på 2 år - og begge har hilst på barna under 1 måned etter å ha blitt sammen. 
- han hadde fest 3 helger på rad (og skrøt av det). Dvs han har ikke møtt barna på over 3 uker. Da jeg leverte barna til han etter 3 uker, var han ikke hjemme engang. Skulle tro at han gledet seg til å treffe dem. han ble overrasket over at jeg leverte dem for "tidlig" på dagen. Klokken var 18 og deres leggetid er kl 19.
- En gang ringte han meg og spurte om jeg kunne hente barna fordi han ikke har brød hjemme. Jeg sa at han kunne bake brød. Det gadd han ikke. Det endte med barna fikk havregryn oppi matboksen sin dagen etter. "Bare bland disse med melk", sa han til barna.
- En natt våknet 1 av barna og han var ikke hjemme(!). Den eldste ringte til han og han var hos en "venn" og skulle snart tilbake. Samtalen deres er mystisk viss slettet.

Disse hendelsene er bare noe jeg kommer på nå (jeg husker ikke alt). Alt disse har barna fortalt meg uten at jeg spurte. Det er sikkert mange flere ting som skjer bak kulissene for jeg kan dessverre ikke følge med dem 24/7. Det er mulig at jeg bagatelliserer eller gjør enkelte saker større enn de egentlig er, men jeg begynner å bli mektig lei av alle disse hendelsene (både store og små). Det virker som det er alltid noe hver eneste helg. I dag fikk jeg vite enda en annen hendelse som jeg blir oppgitt av - og ønsker ikke å dele dere før jeg har snakket med han. 

Men så langt, hva synes dere egentlig om han..?

Anonymkode: c6c73...cd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Småbarn som har leggetid klokken 19 som han går fra sovende og alene hjemme om natten? Det satte alarmen i gang hos meg i hver fall. Hadde ikke overlatt ungene mine til en sånn mann en gang til. Nei. 

Bare dette ene punktet alene er nok til å si meg at han ikke er noen ansvarlig forelder overhodet. 

Og PS! Jeg synes definitivt du skal ta kampen og få voksne mannen til å ta økonomisk ansvar for ungene sine, og kreve barnebidrag av han!

Endret av Million
Skrevet

Han er ikke veldig ansvarlig, men ei heller du som synes det er greit med 50/50 under slike forhold. 

Anonymkode: d586c...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...