Gå til innhold

For mye søppel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 4 med to store hunder. 
Problemet vårt er at det blir ALT for mye søppel i restavfallsdunken vår, den overfylles med en gang før alle andre sin.

Vi kildesorterer og kaster aldri plast, glass eller papp i restavfallet, men det blir så mye søppel med bleier, hundeposer og annet. Vi syntes også det er flaut at dunken vår overflyter men alle andre har god plass oppi der. 

Så spørsmålet mitt er - Hvordan klarer folk å ha så lite søppel? Har dere noen tips???

Anonymkode: 91aa5...6b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi stort sett brukt tøybleier og har ikke hund, så der sparer vi nok litt i forhold til dere, men vi har ikke mye restavfall. Hos oss tømmes den hver 14. dag, men det er ikke hver gang vi gidder å trille dunken fram til tømming, så det blir relativt ofte hver 4. uke den tømmes hos oss. Vi hiver relativt mye plast, papir og glass og metall, men rest er det ikke mye av. Vi har egen kompost til matavfall, så ting som bruker lang tid på å brytes ned som harde bein, eggeskall, rekeskall og annet går i rest. Veldig grisete ting som ellers kunne vært kildesortert, men er så mye jobb å få ren at vi ikke synes det er verdt det, går også i rest. Jeg aner ikke hva andre putter oppi der, så jeg kan ikke si hvordan det eventuelt kunne vært løst annerledes, men tipset mitt måtte kanskje være å ikke kjøpe ting dere ikke trenger? Dersom mange ting fra rydding av bod og garasje går i restsøppel, kunne det kanskje vært kjørt på søpla en gang og blitt sortert der i stedet for å gå i dunken?

Anonymkode: d17c9...2f6

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en familie på 4 med to store hunder. 
Problemet vårt er at det blir ALT for mye søppel i restavfallsdunken vår, den overfylles med en gang før alle andre sin.

Vi kildesorterer og kaster aldri plast, glass eller papp i restavfallet, men det blir så mye søppel med bleier, hundeposer og annet. Vi syntes også det er flaut at dunken vår overflyter men alle andre har god plass oppi der. 

Så spørsmålet mitt er - Hvordan klarer folk å ha så lite søppel? Har dere noen tips???

Anonymkode: 91aa5...6b2

Det kommer jo mye an på hva dere hiver i den. Dere kan vurdere å bytte til tøybleier. Vi sorterer papp/papir, glass og metall, plast, matavfall. Da er det ikke så mye annet igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...