Midgard Skrevet 27. oktober 2019 #141 Skrevet 27. oktober 2019 Akkurat nå, Gorilla skrev: Det stod det, direkte, jo. Nei.. det tror jeg ingen ting på.
Silva Pluvialis Skrevet 27. oktober 2019 #142 Skrevet 27. oktober 2019 (endret) Midgard skrev (På 27.10.2019 den 23.29): Nei.. det tror jeg ingen ting på. Neivel Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel
Midgard Skrevet 27. oktober 2019 #143 Skrevet 27. oktober 2019 4 minutter siden, Gorilla skrev: Samme med aper. Om mennesker hadde vært aper, hvorfor finnes det aper igjen på jorda? Går de i vent på å bli menneske? En ape er en ape. Et menneske er et menneske. Seriøst, kommer du med dette nå i 2019.. 1
Silva Pluvialis Skrevet 27. oktober 2019 #144 Skrevet 27. oktober 2019 Akkurat nå, Midgard skrev: Seriøst, kommer du med dette nå i 2019.. Ja. Hvorfor skulle noen aper ha utviklet seg, mens andre ikke? Argumentet faller helt i grus.
Midgard Skrevet 27. oktober 2019 #145 Skrevet 27. oktober 2019 Akkurat nå, Gorilla skrev: Det var det som stod ordrett. ‘Mennesker stammer fra gjær og kråkeboller’ Hva heter boka, sidetall og forfatter.
Midgard Skrevet 27. oktober 2019 #146 Skrevet 27. oktober 2019 (endret) 3 minutter siden, Gorilla skrev: Ja. Hvorfor skulle noen aper ha utviklet seg, mens andre ikke? Argumentet faller helt i grus. Nei, hvorfor det. Hvorfor finnes bestefar'n din når du ble født (det er ikke en korrekt analogi, men det burde få deg til å tenke) Og btw, Ikke bare stammer mennesker fra aper, mennesker ER aper. Endret 27. oktober 2019 av Midgard
Silva Pluvialis Skrevet 27. oktober 2019 #147 Skrevet 27. oktober 2019 (endret) Midgard skrev (På 27.10.2019 den 23.34): Nei, hvorfor det. Hvorfor finnes bestefar'n din når du ble født (det er ikke en korrekt analogi, men det burde få deg til å tenke) Og btw, Ikke bare stammer mennesker fra aper, mennesker ER aper. Hæ? Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel
Midgard Skrevet 27. oktober 2019 #148 Skrevet 27. oktober 2019 Akkurat nå, Gorilla skrev: Hæ? Nei. Mennesker er ikke aper. Jeg sier som bestefar, da vi diskuterte omkring mennesker som tror på evolusjonsteorien, «Det er godt mulig de stammer fra aper, men det gjør ikke jeg» Mennesker er klassifisert som innen aper av en kreasjonist til og med. Men, kanskje en ærlig så dan. Det har senere blitt bevist fra alle studier utført at vi tilhører denne gruppen om du og bestefar liker det eller ikke. Men hvorfor må alle aper forsvinne om noen stammer fram dem hund stammer fra ulv, men hvorfor må alle ulvene forsvinne ?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #149 Skrevet 27. oktober 2019 3 minutter siden, Gorilla said: Hæ? Nei. Mennesker er ikke aper. Jeg sier som bestefar, da vi diskuterte omkring mennesker som tror på evolusjonsteorien, «Det er godt mulig de stammer fra aper, men det gjør ikke jeg» Hva er det med "aper" som så mange er så fanatisk opptatt av å distansere seg fra? Skulle du sett en av våre tidlige forfedre så skulle du hatt problemer med å kalle de noe annet enn det vi i dag ville kalt "aper"..... Anonymkode: 129d5...b05 2
Gjest Familytree Skrevet 27. oktober 2019 #150 Skrevet 27. oktober 2019 40 minutter siden, Gorilla skrev: Samme med aper. Om mennesker hadde vært aper, hvorfor finnes det aper igjen på jorda? Går de i vent på å bli menneske? En ape er en ape. Et menneske er et menneske. Se for deg en kjempekatt, disse kalles felines. Se for deg en annen gigantisk katt, denne heter Hyena. Se for deg en gigantisk puddel, dette er en annen type hund. Se for deg en gigantisk krokodille, dette ble kalt en dinosaur. Dagens apekatter er vesener som ikke klarte å utvikle seg som australopithecus. Jeg forstår logikken din, "som en mus vil den aldri være en hund, så en ape vil aldri være et menneske." Men forklar en ting for meg, hvorfor har du fem fingre og ikke seks eller fire? Hvorfor du går med begge føttene og ikke med alle fire ben. Evolusjon, tilpasning. Leste du boken om evolusjonsteorien? Darwin benekter aldri Guds eksistens. Og han var anglikansk. 46 minutter siden, Gorilla skrev: ventet et eks antall år Og hvorfor nevner du eksen din?
Gjest Sirkelen Skrevet 27. oktober 2019 #151 Skrevet 27. oktober 2019 5 minutter siden, Familytree skrev: Se for deg en kjempekatt, disse kalles felines. Se for deg en annen gigantisk katt, denne heter Hyena. Se for deg en gigantisk puddel, dette er en annen type hund. Se for deg en gigantisk krokodille, dette ble kalt en dinosaur. Dagens apekatter er vesener som ikke klarte å utvikle seg som australopithecus. Jeg forstår logikken din, "som en mus vil den aldri være en hund, så en ape vil aldri være et menneske." Men forklar en ting for meg, hvorfor har du fem fingre og ikke seks eller fire? Hvorfor du går med begge føttene og ikke med alle fire ben. Evolusjon, tilpasning. Leste du boken om evolusjonsteorien? Darwin benekter aldri Guds eksistens. Og han var anglikansk. Og hvorfor nevner du eksen din? For en tragisk tankeforvirring.
Gjest Familytree Skrevet 27. oktober 2019 #152 Skrevet 27. oktober 2019 (endret) 2 minutter siden, Sirkelen skrev: For en tragisk tankeforvirring. Hvor? 😊 Oh, Hyenidae haha jeg vet dette. De har sin egen familie Endret 27. oktober 2019 av Familytree
Gjest Sirkelen Skrevet 27. oktober 2019 #153 Skrevet 27. oktober 2019 Akkurat nå, Familytree skrev: Hvor? 😊 Jeg misforstod, jeg mener innlegget du argumenterer mot.
Gjest Familytree Skrevet 27. oktober 2019 #154 Skrevet 27. oktober 2019 7 minutter siden, Sirkelen skrev: Jeg misforstod, jeg mener innlegget du argumenterer mot. Ahhh men jeg forstår h*n, i ungdomsskolen ga meg den samme boken å lese. Gjær og kråkeboller hahaha den boka var veldig forvirrende.
Gjest Made4u Skrevet 27. oktober 2019 #155 Skrevet 27. oktober 2019 På 25.10.2019 den 23.07, AnonymBruker skrev: Evolusjon har aldri vært fakta, teorien kan ikke bevises og teorien er full av hull. Det er derfor andelen religiøse øker, mens ateister er og forblir en ubetydlig minoritet. Anonymkode: f9ada...fc1 Det er det fjerneste jeg noen gang har lest, dessuten stemmer det ikke at flere og flere blir religiøse, kirkene har aldri vært tommere enn de er nå. Kristendommen dør mer og mer ut med den eldre generasjonen. i dag går folk i kirken hovedsaklig ved spesielle anledninger (dåp, konfirmasjon, bryllup, begravelse og kanskje på julaften), i hverdagen betyr ikke troen mye og de fleste er døpt og medlem av statskirken av tradisjon og forventninger heller enn reel tro. Troen har aldri stått svakere og mennesker er mer opplyst enn noen gang, kunnskap er det som bekjemper religion mest av alt fordi mye av kunnskapen underbygger jo mye av de religiøse tror og som står i bibelen. Å fornekte evolusjonen blir bare dumt i en verden man kan bekrefte denne, det blir rett og slett på et nivå så lavt at det ikke en gang er vits i å diskutere. Men se rundt deg i kirkene på vanlige søndager, tomheten burde bekrefte hvor svakt troen står og hva når de eldre du møter der ikke lenger er der? Tidligere var kirker fullsatte og ikke en gang alle kom inn, så ikke tegne bilder av en verden som ikke eksisterer og lyv overfor deg selv og fornekte realitetene.
Gjest Sirkelen Skrevet 27. oktober 2019 #156 Skrevet 27. oktober 2019 2 minutter siden, Familytree skrev: Ahhh men jeg forstår h*n, i ungdomsskolen ga meg den samme boken å lese. Gjær og kråkeboller hahaha den boka var veldig forvirrende. Den boka må ha vært elendig, for et makkverk.
Gjest Sirkelen Skrevet 27. oktober 2019 #157 Skrevet 27. oktober 2019 3 minutter siden, Made4u skrev: Det er det fjerneste jeg noen gang har lest, dessuten stemmer det ikke at flere og flere blir religiøse, kirkene har aldri vært tommere enn de er nå. Kristendommen dør mer og mer ut med den eldre generasjonen. i dag går folk i kirken hovedsaklig ved spesielle anledninger (dåp, konfirmasjon, bryllup, begravelse og kanskje på julaften), i hverdagen betyr ikke troen mye og de fleste er døpt og medlem av statskirken av tradisjon og forventninger heller enn reel tro. Troen har aldri stått svakere og mennesker er mer opplyst enn noen gang, kunnskap er det som bekjemper religion mest av alt fordi mye av kunnskapen underbygger jo mye av de religiøse tror og som står i bibelen. Å fornekte evolusjonen blir bare dumt i en verden man kan bekrefte denne, det blir rett og slett på et nivå så lavt at det ikke en gang er vits i å diskutere. Men se rundt deg i kirkene på vanlige søndager, tomheten burde bekrefte hvor svakt troen står og hva når de eldre du møter der ikke lenger er der? Tidligere var kirker fullsatte og ikke en gang alle kom inn, så ikke tegne bilder av en verden som ikke eksisterer og lyv overfor deg selv og fornekte realitetene. Du har skrevet et fint innlegg, problemet er at jeg tviler sterkt at den du siterer bryr seg stort. Dette handler for dem bare om å gjenta visse poenger på nytt og på nytt. De har vel lest dette i et menighetsblad av noe slag, virker slik. Det er trist debatten skal være på et så lavt nivå.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #158 Skrevet 28. oktober 2019 Dette blir jo bare for dumt... Vi er egentlig heldige som kan sitte her og diskutere hvor viktige vi er, i og med at vi er et resultat av tilfeldigheter og heldige omstendigheter. Vi kan vel egentlig si at vi mennesker egentlig bare skulle vært en flekk på det kosmiske lakenet, men at vi, desverre i noen tilfeller, var så (u)heldige at vi klarte oss, og fikk fotfeste, for en stund. Verden har eksistert før oss, og den vil eksistere etter oss. Anonymkode: 129d5...b05 1
Kragebein Skrevet 29. oktober 2019 #159 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) Tråden er ryddet for forherligelse av lovbrudd, spekulasjoner, brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger og samtlige svar til dette. Kragebein, adm Edit: Ryddet for mer avsporinger. Edie, adm. Endret 30. oktober 2019 av Edie
Gjest Sirkelen Skrevet 29. oktober 2019 #160 Skrevet 29. oktober 2019 På 28.10.2019 den 1.08, AnonymBruker skrev: Dette blir jo bare for dumt... Vi er egentlig heldige som kan sitte her og diskutere hvor viktige vi er, i og med at vi er et resultat av tilfeldigheter og heldige omstendigheter. Vi kan vel egentlig si at vi mennesker egentlig bare skulle vært en flekk på det kosmiske lakenet, men at vi, desverre i noen tilfeller, var så (u)heldige at vi klarte oss, og fikk fotfeste, for en stund. Verden har eksistert før oss, og den vil eksistere etter oss. Anonymkode: 129d5...b05 Kloke ord som hever nivået på tråden. Takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå