AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1 Skrevet 23. oktober 2019 Vi må ha alarm da vi snart har så mange våpen at det er pålagt. Det kommer noen neste uke for å gi prisoverslag, men lurer litt på hvordan det foregår. Hvis det går ann vil jeg kun ha alarm på våpenskapene. Jeg tror ikke det går siden jeg ikke finner info om det. Men dersom jeg må ha alarm i hele huset, hvilke rom må de som kommer på befaring ha tilgang til? Trenger de å se hele huset? Eller bare inngang og evt kjøkken hvor det er terrasse.? Huset er litt på halv tolv pga oppussing, I tillegg har jeg hunder som må lukkes vekk osv. De på tlf kunne ikkje gi meg noe informasjon, da det er de som reiser rundt som vet hvordan det foregår osv.. Hadde blitt veldig glad hvis dere som nylig har fått befaring på alarm forteller hvordan det foregikk. Det er snakk om Fg godkjent alarm med utrykning fra selskap. Anonymkode: dd76b...b62
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #2 Skrevet 23. oktober 2019 Hos oss står følerene på veggen i hallen og i stua hvor det er terrassedør. De ser ikke på hele huset, nei. Vet noen også har i trappa, da de har gjennomgående trapp i huset. Anonymkode: ab6fc...665
addict Skrevet 23. oktober 2019 #3 Skrevet 23. oktober 2019 Her gikk de igjennom alle rom da vi har stort hus med behov for mange sensorer.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 Okei da må jeg kanskje ordne I stand alle rom da. Æsj 😂 passa dårlig dette nå. @addict ønsket dere mange sensorer selv? Vi vil i utgangspunktet ikke ha alarm i det hele tatt, er bare fordi vi er pålagt FG godkjent alarm. Anonymkode: dd76b...b62
addict Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei da må jeg kanskje ordne I stand alle rom da. Æsj 😂 passa dårlig dette nå. @addict ønsket dere mange sensorer selv? Vi vil i utgangspunktet ikke ha alarm i det hele tatt, er bare fordi vi er pålagt FG godkjent alarm. Anonymkode: dd76b...b62 Ja vi ville ha det 😊 Vi har også våpen, ikke så mye at vi må ha alarm, men hovedsakelig fordi jeg er mye alene hjemme med barna og pga brannalarmen.
Leo Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei da må jeg kanskje ordne I stand alle rom da. Æsj 😂 passa dårlig dette nå. @addict ønsket dere mange sensorer selv? Vi vil i utgangspunktet ikke ha alarm i det hele tatt, er bare fordi vi er pålagt FG godkjent alarm. Anonymkode: dd76b...b62 De kommer jo ikke for å se på rotet ditt (Og har nok sett det meste før...), så det kan du ta helt med ro. Ellers er det nok lurt å la dem se på hele huset/alle rom slik at du/dere får sensorer etc. der hvor det er mest hensiktsmessig. De som monterer slikt vet ofte bedre enn oss andre hvor og hvor mange som er hensiktsmessig. (Men det kan være lurt å ha i bakhodet at de også ofte har provisjon av mersalget de får til, så litt kritisk er det lov å være! )
Krating Daeng Skrevet 24. oktober 2019 #7 Skrevet 24. oktober 2019 Hold deg unna Verisure i hvert fall, makan til useriøst firma uten kontroll skal du lete lenge etter. Skummelt å tenke på at folk har kamera fra dem inne i boligen sin.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #8 Skrevet 25. oktober 2019 18 timer siden, Leo skrev: De kommer jo ikke for å se på rotet ditt (Og har nok sett det meste før...), så det kan du ta helt med ro. Ellers er det nok lurt å la dem se på hele huset/alle rom slik at du/dere får sensorer etc. der hvor det er mest hensiktsmessig. De som monterer slikt vet ofte bedre enn oss andre hvor og hvor mange som er hensiktsmessig. (Men det kan være lurt å ha i bakhodet at de også ofte har provisjon av mersalget de får til, så litt kritisk er det lov å være! ) Vi vil ikke ha alarm i det hele tatt, så blir bare å ta det som er minimumskrav så vi følger våpenloven. De har sikkert sett rot før men føler da på det 😂 Anonymkode: dd76b...b62
spinner Skrevet 25. oktober 2019 #9 Skrevet 25. oktober 2019 Det sies ingenting i reglene om hvordan lokalet skal alarmsikres. Dere kan jo sette opp en alarmsensor bare i våpenrommet/rommet der våpenskapene står. En slik alarm kan også kombineres med låsen inn til rommet slik at du betjener alarmen med dørnøkkelen.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #10 Skrevet 25. oktober 2019 3 minutter siden, spinner skrev: Det sies ingenting i reglene om hvordan lokalet skal alarmsikres. Dere kan jo sette opp en alarmsensor bare i våpenrommet/rommet der våpenskapene står. En slik alarm kan også kombineres med låsen inn til rommet slik at du betjener alarmen med dørnøkkelen. Ja det står at man må ha FG godkjent innbruddsalarm, så dersom vi kan ha det på soverommet hvor våpenskapene står så gjør vi selvsagt drt. Men jeg aner ikke hva som er mulig. Anonymkode: dd76b...b62
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #11 Skrevet 25. oktober 2019 På 24.10.2019 den 15.59, Krating Daeng skrev: Hold deg unna Verisure i hvert fall, makan til useriøst firma uten kontroll skal du lete lenge etter. Skummelt å tenke på at folk har kamera fra dem inne i boligen sin. Hvorfor? Spør fordi jeg har alarm fra Verisure Anonymkode: 50cb9...5d6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #12 Skrevet 26. oktober 2019 På 24.10.2019 den 15.59, Krating Daeng skrev: Hold deg unna Verisure i hvert fall, makan til useriøst firma uten kontroll skal du lete lenge etter. Skummelt å tenke på at folk har kamera fra dem inne i boligen sin. Jeg er helt enig. Ville aldri hatt de, eller kamera fra et firma inne i huset. Anonymkode: d841f...d58
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #13 Skrevet 26. oktober 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Spør fordi jeg har alarm fra Verisure Anonymkode: 50cb9...5d6 Hvis du har et kamera inne i huset, så er det en sjanse for at ditt hus er noens Big brother-underholding. Verisure er først og fremst selgere, ikke IT-eksperter. Anonymkode: d841f...d58
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #14 Skrevet 28. oktober 2019 På 24.10.2019 den 15.59, Krating Daeng skrev: Hold deg unna Verisure i hvert fall, makan til useriøst firma uten kontroll skal du lete lenge etter. Skummelt å tenke på at folk har kamera fra dem inne i boligen sin. Vi skal ikke ha kamera ihvertfall, skjønner ikke hvorfor folk ønsker å bli overvåket på den måten. Er ikke Verisure som kommer, er en av disse store, kjente. Men takk uansett. Tar gjerne imot flere erfaring på hvordan det foregår Anonymkode: dd76b...b62
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #15 Skrevet 28. oktober 2019 Sikkert et dumt spørsmål, men kan du ikke ha en safe som er stor nok? Anonymkode: 1cd57...ba0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #16 Skrevet 28. oktober 2019 Befaringen gikk raskt. De er erfarne, og ser raskt hvor sensorer etc. bør stå. Vi har bevegelsesensor i stuene og i gang, ikke på enkeltrom. Røykdetektorer fordelt gjennom huset, vannsensor på vaskerom og kjøkken, og varmesensor på kjøkkenet. Og sensor på alle ytterdører. Jeg har direkte tilgang i app, slik at jeg kan skru av/på alarm, åpne ytterdører, se at temperaturen hjemme er ok, og så videre. Kameraer har vi imidlertid selv, da jeg liker å ha kontroll på disse. Jeg setter veldig stor pris på kameraene. Er noen utenfor huset tar de opptak, så jeg kan se hvem som har vært der. Eller hvem som ringer på. Er vi bortreist kan jeg alltid se innom huset i app. Våpenlov og så videre har jeg ingen erfaring med. Men kan ikke si noe annet enn at jeg aldri vil leve uten den kontrollen og sikkerheten skikkelig alarmsystem og kameraer gir. Anonymkode: 7c42e...84c
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #17 Skrevet 28. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert et dumt spørsmål, men kan du ikke ha en safe som er stor nok? Anonymkode: 1cd57...ba0 Nei. Det er krav om våpenskap (ala safe) fra våpen 1, men har man over 25 våpen er det krav om fg godkjent alarm tilknyttet alarmselskap med utrykninge. Vi driver begge med jakt og konkurranseskyting med pistol og har derfor mye våpen til forskjellig bruk. Anonymkode: dd76b...b62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå