Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en uvane med at jeg vasker håret hver eneste dag. Jeg vet at det ikke er bra for håret, men jeg har blitt vandt til å gjøre det. Nå prøver jeg å vaske det annenhver dag, men håret mitt blir jo fett og oljete når jeg står opp dagen etter jeg har vasket håret! Jeg har prøvd tørrsjampo, men det funker dårlig siden jeg ikke kan børste håret etterpå. Jeg må børste håret mitt ganske ofte siden jeg får floker av krøllene mine. Noen som vet om noe annet som hjelper mot fett/oljete hår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dette problemet for flere år siden. Det eneste som hjalp var å begynne å vaske håret hver 3. dag, hadde fett hår i et år, men det gikk seg til, nå er håret mye mindre fett

Anonymkode: ccdc0...05c

Skrevet

Børster du krøller? Den var ny. "Alle" med krøller prøver jo å børste det minst mulig, fordi krøllene blir så stygge av det? 

Krøller har i tillegg bivirkningen at håret er ekstra tørt. 

En helg du ikke skal noe, så dropper du å vaske håret fra torsdags kveld til mandags morgen. 

Det kan hende håret ditt ikke er så fett og oljete som du innbiller deg? 

Det finnes veldig mange tørrshampoer der ute. Kan hende det hjelper å prøve en til? 

Jeg får fort fett hår av noen shampoer, så kanskje du skal prøve å bytte? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg havnet i en sirkel på vgs hvor håret til slutt måtte vaskes to ganger til dagen fordi det ble groteskt fett i løpet av skoledagen. 

Jeg bestemte meg for å slutte med det, vasket det så "kun" annen hver dag. Uavhengig av hvor fett håret var. Det gikk ei drøy uke hvor håret var ekkelt fett, før det gikk fint å vaske annen hver dag.  

Har siden passet på å ikke vaske det med shampo oftere enn annen hver dag. 

Anonymkode: bc06e...0f1

Skrevet
14 timer siden, Sokkar skrev:

Børster du krøller? Den var ny. "Alle" med krøller prøver jo å børste det minst mulig, fordi krøllene blir så stygge av det? 

Krøller har i tillegg bivirkningen at håret er ekstra tørt. 

En helg du ikke skal noe, så dropper du å vaske håret fra torsdags kveld til mandags morgen. 

Det kan hende håret ditt ikke er så fett og oljete som du innbiller deg? 

Det finnes veldig mange tørrshampoer der ute. Kan hende det hjelper å prøve en til? 

Jeg får fort fett hår av noen shampoer, så kanskje du skal prøve å bytte? 

Jeg har ikke så intense krøller at det blir stygt når jeg børster det. Krøllene mine blir mer som «bølger» når jeg børster det, men jeg må børste det ofte for å ikke få floker. 
Å bytte sjampo er sikkert en god ide. Skal prøve det.

Skrevet (endret)
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg havnet i en sirkel på vgs hvor håret til slutt måtte vaskes to ganger til dagen fordi det ble groteskt fett i løpet av skoledagen. 

Jeg bestemte meg for å slutte med det, vasket det så "kun" annen hver dag. Uavhengig av hvor fett håret var. Det gikk ei drøy uke hvor håret var ekkelt fett, før det gikk fint å vaske annen hver dag.  

Har siden passet på å ikke vaske det med shampo oftere enn annen hver dag. 

Anonymkode: bc06e...0f1

Jeg har også begynt å vaske det annen hver dag nå. Har holdt på med det i en halv uke (2 vask) Ser ikke så mye forbedring enda, men skal prøve å være tålmodig :)

Endret av Anonym12340
Skrevet

Kan man ikke børste håret når man bruker tørrsjampo? 😯

Anonymkode: f7275...571

• Liker 2
Skrevet

Du kan bruke tørrsjamopoo å børste etterpå. 

Meen jo oftere du børster jo mer fett vil det bli da du trigger hodebunnen ved berøring. 

Før vasket jeg håret hver dag. Nå vasker jeg aldri mer enn 2 ganger i uka. Får fett hår etter ca 4 til 5 dager. 

Anonymkode: 1ea88...4b5

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ikke børste håret når man bruker tørrsjampo? 😯

Anonymkode: f7275...571

Jo, det er jo nettopp det man skal.. Først spraye med tørrsjampo, så jobbe det inn i håret. Vente et par minutter og så børste ut det overflødige.

Anonymkode: 49561...767

• Liker 3
Skrevet

Frisøren min sa jeg kunne vaske håret så ofte jeg ville. Det var bare å vaske det. MEN du må ha riktige produkter til ditt hår!

hvis ikke jeg vasker det etter det har blitt fett mister jeg så utrolig mye hår:(

Anonymkode: bce27...c0e

Skrevet

Jeg hadde en lang periode hvor jeg måtte vaske håret annen hver dag og fikk fett hår ettermiddagen dagen etter. Begynte å bruke tørrsjampo og vasket ikke håret i helgene med mindre jeg skulle over en lang periode. Nå vasker jeg håret 2 ganger i uken og bruker tørrsjampo 1. 😄

Anonymkode: e8034...ad6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...