Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså folk som er med men som tydelig er innstilt på å gjøre så lite som mulig. Jeg forstå ulike prioriteringer da hun tar dette faget i tillegget til full jobb og har barn men det må da kunne gå ann å ta noe intitiativ i gruppa. Det gjør vi bare gjennom læringsplattformen. 
denne person logger av plutselig noe som innebærer at vi som står igjen får en større oppgave. Denne personen valgte å være bortreist to dager i begynnelsen av uke. Hun valgte å ikke koble på med messenger, eller Ts med PC og jobbe noen minutter så hun vet hva vi holder på med. 
En annen deltaker måtte reise til hjemlandet et stykke unna PG sykdom i familien ( kan ikke klandre henne for det,  men det blir ekstra arbeid for oss andre, selv om det er greit å må gjøre dette, ellers kvalifiserer vi oss ikke til eksamen. 
Hvis jeg melder meg syk, så bare « flittige Frida» og blindpassjeren  sitter igjen, vil hun ta ansvaret sitt bevisst?

Vi få levert innen fredagen og det er enda mer provoserende at hun ikke ser at det er en alvorlig frist. 

Hva tenker dere om disse passasjerene? Hvordan møter vi frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send dem info om hva de skal gjøre, og frist til å gjøre det til torsdag morgen. 

Blir det ikke gjort gir dere beskjed til lærer at dere kun er to på gruppen, da de andre trakk seg og ikke gjorde noe. 

Anonymkode: d76b5...690

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Send dem info om hva de skal gjøre, og frist til å gjøre det til torsdag morgen. 

Blir det ikke gjort gir dere beskjed til lærer at dere kun er to på gruppen, da de andre trakk seg og ikke gjorde noe. 

Ja jeg ga henne en instruks om hva hun skulle gjøre ikke så mye utenom dette. Om oppgaven ikke spilte noen stor rolle så hadde jeg latt henne styre med det til nesten slutt og hva som endte til slutt med oppgaven 

Skrevet
5 minutter siden, Pipaluk skrev:

Ja jeg ga henne en instruks om hva hun skulle gjøre ikke så mye utenom dette. Om oppgaven ikke spilte noen stor rolle så hadde jeg latt henne styre med det til nesten slutt og hva som endte til slutt med oppgaven 

Da kan det jo hende de leverer det de skulle? De er jo ikke blind passasjerer før de ikke har levert. At du ikke får tak i dem er ikke det samme som at de ikke jobber med oppgaven... 

• Liker 2
Skrevet

I vår gruppe får ikke den som ikke bidrar navnet sitt på innleveringer eller bli med på fremlegg. Så enkelt og greit er det. Et engangstilfelle grunnet feks sykdom som kanskje krever sykehusinnleggelse tar vi høyde for, men å ikke bidra fordi han/hun har andre planer eller ligger å snufser på grunn av forkjølelse, den er tynn altså. 

Anonymkode: 7d443...73c

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan det jo hende de leverer det de skulle? De er jo ikke blind passasjerer før de ikke har levert. At du ikke får tak i dem er ikke det samme som at de ikke jobber med oppgaven... 

Hun hadde ikke jobbet med oppgaven. Hadde hun tatt en titt på canvas så hadde hun sett hvordan det gikk og hva står igjen. Hun har ikke lest pensum heller så hun er veldig blank på dette med å putte teori i teksten. 
før man idet hele tatt reiser bort så er det vek naturlig å spørre om hva de kan bidra med. Er også folk så innmari bortreist at de ikke kan kommunisere med oss andre underveis ?

• Liker 1
Skrevet

Med folk som er innstilt på å gå inn i prosjekt som blindpassasjerer må du bare si det rett ut. Har gjort det selv flere ganger under studietiden. Sånne folk gjør dette med vilje fordi de vet at mange er tøfler og bare gjør hele jobben selv for å slippe konfrontasjon. Dermed slipper de unna med det. 

Vanligvis ville jeg ha tatt det opp med henne tidligere, ved å si at dersom hun ikke bidrar med X og Y innen en tid eller møter opp på alle gruppemøter osv, så vil dere ikke være på gruppe med henne lenger. I dette tilfellet, siden dere allerede er såpass sent i prosjektet og det egentlig verken er tid eller oppgaver igjen til henne, så ville jeg ha droppet advarselen og gått rett på å kaste henne ut av gruppen. Dere kan sende henne en melding som dette:

"Hei X, vi i gruppen har sett på det som har blitt gjort og arbeidsfordeling, og ser at det har vært lite/ikke noe bidrag fra det på oppgaven. Vi føler oss dessverre ikke komfortabel med å sette ditt navn på arbeidet som vi har gjort, og vi har derfor blitt enige om å levere inn oppgaven som en gruppe med [deg og de andre i gruppen]. Kanskje du kan snakke med foreleser for å komme fram til en annen løsning for deg selv". 

Hun kommer sikkert til å bli sur, men hvem bryr seg. Bare slett henne/blokker henne fra chat, og fjern tilgangen hennes til oppgaven. Done. 

Anonymkode: 2ed21...8c4

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med folk som er innstilt på å gå inn i prosjekt som blindpassasjerer må du bare si det rett ut. Har gjort det selv flere ganger under studietiden. Sånne folk gjør dette med vilje fordi de vet at mange er tøfler og bare gjør hele jobben selv for å slippe konfrontasjon. Dermed slipper de unna med det. 

Vanligvis ville jeg ha tatt det opp med henne tidligere, ved å si at dersom hun ikke bidrar med X og Y innen en tid eller møter opp på alle gruppemøter osv, så vil dere ikke være på gruppe med henne lenger. I dette tilfellet, siden dere allerede er såpass sent i prosjektet og det egentlig verken er tid eller oppgaver igjen til henne, så ville jeg ha droppet advarselen og gått rett på å kaste henne ut av gruppen. Dere kan sende henne en melding som dette:

"Hei X, vi i gruppen har sett på det som har blitt gjort og arbeidsfordeling, og ser at det har vært lite/ikke noe bidrag fra det på oppgaven. Vi føler oss dessverre ikke komfortabel med å sette ditt navn på arbeidet som vi har gjort, og vi har derfor blitt enige om å levere inn oppgaven som en gruppe med [deg og de andre i gruppen]. Kanskje du kan snakke med foreleser for å komme fram til en annen løsning for deg selv". 

Hun kommer sikkert til å bli sur, men hvem bryr seg. Bare slett henne/blokker henne fra chat, og fjern tilgangen hennes til oppgaven. Done. 

Anonymkode: 2ed21...8c4

Jeg kan ikke gjøre det, da hun er kollega av to andre. Hvis jeg skulle finne på å søke jobb der vil jeg ikke starte med slike uvennskap. 

hun sa hun skulle jobbe med oppgaven nå. Det er jeg glad for,selv om det meste er gjort allerede 

ble bare så utrolig provosert av å jobbe mot en deadline, og hun bare logger seg brått av, eller reiser bort uten at vi gjør en avtale om hva vi skal gjøre neste gang. 
lurer jo på hva hva hun hadde gjort hvis vi andre meldte avbud nå, og hun sto igjen alene  

Skrevet

Gi beskjed til læreren. Det har vi fått beskjed om å gjøre. 

Anonymkode: f5de0...5c9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...