Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

-

Endret av *melis*
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde funnet meg ny jobb.

Anonymkode: e8c49...65d

Skrevet

Må du slutte å overtenke og være så lettkrenka.  Folk tåler jo ingen verdens ting lenger.

Anonymkode: 59a53...74d

• Liker 1
Skrevet

En sjef som ikke har forstått innholdet av Metoo..... 

Anonymkode: a2ee0...bad

• Liker 2
Skrevet

Gi klar beskjed om at du ikke er interessert. Gir han seg ikke ville jeg vurdert jobbytte.

Anonymkode: 9d385...309

• Liker 1
Skrevet

vanskelig situasjon. gitt situasjonen hadde jeg gått stille i gangene og søkt ny jobb. Du kan si noe, den dagen du leverer oppsigelse. Men om dette er det lureste forslaget vet ikke jeg..

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må du slutte å overtenke og være så lettkrenka.  Folk tåler jo ingen verdens ting lenger.

Idiot.. I 2019 blir det ikkje forventet at kvinner skal finne seg i alt så menn kan sleppe å bli holdt ansvarlig.

Anonymkode: 861d1...44e

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at han ikke bare prøver å være hyggelig? Du sier jo selv at han tilnærmet seg på en ikke-seksuell måte. Er ikke uvanlig at kolleger henger sammen privat uten at det skal ligge noe mer i det. Også prøvde han å gi deg en klem. Hallo, det er en klem! Gjør det deg ukomfortabel så er det din rett, men det er fremdeles en klem. Jeg har klemt med sjefen tidligere, var bare hyggelig, menneskelig og vennskapelig.

Anonymkode: 77d20...138

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at han ikke bare prøver å være hyggelig? Du sier jo selv at han tilnærmet seg på en ikke-seksuell måte. Er ikke uvanlig at kolleger henger sammen privat uten at det skal ligge noe mer i det. Også prøvde han å gi deg en klem. Hallo, det er en klem! Gjør det deg ukomfortabel så er det din rett, men det er fremdeles en klem. Jeg har klemt med sjefen tidligere, var bare hyggelig, menneskelig og vennskapelig.

Anonymkode: 77d20...138

Det var ganske tydelig at hensikten ikke bare var å være hyggelig. Grunnen til at jeg nevnte at han befølte meg på en «ikke-seksuell»-måte var at jeg ikke ville skape et inntrykk av at det var snakk om direkte seksuell trakassering. Det var imidlertid en type berøring som går langt forbi den jeg anser som naturlig mellom kolleger (eller venner/familie for den saks skyld). 

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Mens jeg mener folk tåler langt mer enn de burde gjort. Hvorfor skal en måtte forholde seg til uønsket privat oppmerksomhet av sjefen sin? Det å ha en jobb betyr ikke at man skulle måtte gå med på (eller leve med, selv om en sier nei) både det ene og det andre som ikke har med jobben å gjøre. 

Det er et maktovertramp. Det kan sette jobben i fare, for som oftest er det ikke sjefen som slutter for å si det sånn. 

Anonymkode: ca7fa...888

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville vurdert å bruke en liten lydopptaker med mikrofon som du skjuler for å fange opp situasjonene. Det kan være tøft å melde inn en sak som omhandler trakassering, og man bør derfor ha håndfaste bevis slik at ledelsen kan ta tak i det. Har man ikke det blir det fort bare påstand mot påstand, og da kommer man ingen vei. 

Anonymkode: f2b99...649

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville vurdert å bruke en liten lydopptaker med mikrofon som du skjuler for å fange opp situasjonene. Det kan være tøft å melde inn en sak som omhandler trakassering, og man bør derfor ha håndfaste bevis slik at ledelsen kan ta tak i det. Har man ikke det blir det fort bare påstand mot påstand, og da kommer man ingen vei. 

Jeg har ingen planer om å gå til ledelsen med dette, da jeg føler det ville vært en overreaksjon. Jeg har heller ikke noe materiale å legge frem, ettersom han ikke har kommet med noen tilnærmelser på jobb. Samtidig synes jeg det er grunnleggende urettferdig hvis det er jeg som skulle ende opp med å slutte når det er han som har skapt det vanskelige samarbeidsklimaet. 

Skrevet
5 timer siden, *melis* skrev:

Jeg har ingen planer om å gå til ledelsen med dette, da jeg føler det ville vært en overreaksjon. Jeg har heller ikke noe materiale å legge frem, ettersom han ikke har kommet med noen tilnærmelser på jobb. Samtidig synes jeg det er grunnleggende urettferdig hvis det er jeg som skulle ende opp med å slutte når det er han som har skapt det vanskelige samarbeidsklimaet. 

Altså, de fleste seriøse bedrifter har policy mot slik interaksjon mellom leder og ansatt. Ikke bare av trakasseringshensyn, men også av hensyn til profesjonalitet da en leder som er sammen med eller har et litt for godt øye til en av sine ansatte neppe greier å opptre profesjonelt i sammenhenger som involverer den ansatte det gjelder. 

Selv om man gjør et lydopptak, så betyr ikke det at man nødvendigvis må bruke det, men det kan være greit å ha i bakhånd hvis det skulle eskalere selv om du ikke ser behovet akkurat her og nå. Ok, så er det kanskje ikke regelrett trakassering når han tar på deg på en ikke-seksuell måte på byen utenfor jobbens lokaler, men oppførselen ligger jo i mine øyne farlig nær seksuell trakassering siden det dreier seg om en leder som fysisk tar på en av sine ansatte på en uønsket måte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...