Catzy Skrevet 23. mai 2005 #1 Skrevet 23. mai 2005 Finnes det noen lur måte å få til følgende stil i MS Word (2003 pro eng.) C a t z y Dvs jeg skriver inn Catzy "et eller annet sted", trykker på et par formateringsknapper et voliá! Under hverandre. Skal lage 74 bordkort med navn under hverandre, og det hadde vært kjekt å få det til med et flettebrev eller noe sånn... Catzy
Gjest kenneth Skrevet 23. mai 2005 #2 Skrevet 23. mai 2005 Antar du kan lage (spille inn) en makro, evt. sette margene så smale at du bare har plass til et tegn i bredden (men da får du vel ikke plass til det andre som skal stå på bordkortet heller)
Gjest kenneth Skrevet 23. mai 2005 #3 Skrevet 23. mai 2005 I Excel kan du formatere cellen slik at innholdet (teksten) vises n e d o v e r
finnslarken Skrevet 23. mai 2005 #4 Skrevet 23. mai 2005 Du kan i Word også - men da må du først sette inn en celle (tabellcelle). Skriv inn teksten, la markøren stå i cellen og finn frem til "Format", "Tekstretning" på menyen. Da kan du velge den tekstretningen du vil ha. Etterpå kan du selvfølgelig skjule cellerammen ved å velge "Tabell", "Egenskaper for tabell", deretter "Kantlinjer og skyggelegging", og til slutt "Ingen". Det skulle vel gjøre trikset, tror jeg.
Catzy Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2005 Takk for svar, men siste fremgangsmåte gjør bare at det kommer i vinkel, ikke under hverandre. Tror jeg får gjøre hele jobben i PhotoShop eller noe sånn. Catzy
Cronos Skrevet 27. mai 2005 #6 Skrevet 27. mai 2005 Tror heller jeg ville ha gjort det i Excel. Innbiller meg at du vil få problemer med fontbredden i Word. Dvs. at bokstavene ikke kommer direkte over hverandre.
Catzy Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2005 Midtstiller bokstavene, så går det bra. Det ble en liten jobb, men 75 navn går fort... Moroa nå er å få satt inn bakgrunnsbilde i hver celle i en tabell, som ikke spiser opp den teksten som allerede står der. Sambo sier "Hvorfor bruker du ikke Publisher?" Fordi jeg ikke har det installert, og fordi de gangene jeg har prøvd å bruke det, har jeg endt opp med å knote i 3 timer med å gjøre noe jeg ville gjort i Word på max 30 min... Catzy
finnslarken Skrevet 27. mai 2005 #8 Skrevet 27. mai 2005 Jeg har brukt både Publisher og Word til sånne oppgaver (takkekort, invitasjoner osv) og funnet ut at de utfyller hverandre. Med litt 'knoting', adresseliste i Excel og fletting i Word kan det være gjort på minutter å skrive takkekort/invitasjoner til en mengde 'ofre'
Prada Skrevet 28. mai 2005 #9 Skrevet 28. mai 2005 Publisher vill jeg også holdt meg langt unna... brrr... det blir ofte mye knot og drålig resultat, powerpoint gjør ofte alt det publisher ville gjort for deg, bare enkelere og penere... Andre måter å snu tekst på i Word er å bruke Wordart. "Malene" i Wordart er jo litt harry, men med litt endringer ser de ok ut de også. Der kan du snu og vende så mye du orker mener jeg å huske...
Catzy Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #10 Skrevet 29. mai 2005 Godt poeng med WordArt, faktisk. Og muligens også PowerPoint. Selve invitasjonene ble laget med fletting fra Excel etc. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå