Gå til innhold

Rer du opp sengen hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og krever du i såfall at mannen skal? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hah, nei. Rer aldri opp senga. Rer opp eldste sin seng om han skal ha besøk på rommet. 

Anonymkode: ae20f...0b2

Skrevet

Ja, det gjør jeg faktisk, og er det eneste av «rydding» jeg konsekvent gjør hver dag. Rett og slett fordi det er så mye deiligere å legge seg på kvelden når man er stuuuptrøtt, hvis senga allerede er redd. 

Krever ikke at mannen skal gjøre det, det er meg det er viktig for.

Anonymkode: a6e48...456

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjør jeg faktisk, og er det eneste av «rydding» jeg konsekvent gjør hver dag. Rett og slett fordi det er så mye deiligere å legge seg på kvelden når man er stuuuptrøtt, hvis senga allerede er redd. 

Krever ikke at mannen skal gjøre det, det er meg det er viktig for.

Hva har det å si om senga er redd når man skal legge seg? 🤔

• Liker 7
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 8f43c...fa0

Skrevet

Har jeg tid på morgenen henger jeg ut dyne og pute i vinduet mens jeg steller meg. Friskt og godt å legge seg i når kvelden kommer👍

Anonymkode: 16f01...f6a

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det å si om senga er redd når man skal legge seg? 🤔

Synes det er veldig deilig å legge seg i😊

Skrevet

Ja 

ser så trist ut med uoppredd seng 

Anonymkode: bbf70...f18

• Liker 2
Skrevet

Ha ha, nei, er du morsom....

Hva er det forresten folk her mener med å re senga?

Siden noen her sier at det er deiligere å bare gå rett og legge seg om sengen allerede er redd?

Anonymkode: 8e095...9f8

• Liker 1
Skrevet

Ja. Jeg rer vår seng + barna sine hver dag. Ser jo mye mer innbydende og ryddig ut☺️

Anonymkode: a66e7...5af

• Liker 2
Skrevet

Ja, vår og barnet sin. Har ikke sengetepper og pynteputer ogsånt, da. Legger bare putene på plass og dynen ordentlig.

Anonymkode: 42adb...361

Skrevet

Nei. Rer aldri sengen. Hiver dyna til side når jeg står opp,som anbefalt ift.midd.

Mer innbydende å legge seg med dyna som er ute av veien og bare å brette tilbake over seg,enn å begynne å flytte dyna og tenke på at der lå midden og godgjorde seg i dynevarmen lenge etter jeg hadde stått opp.

Anonymkode: f328c...bcd

• Liker 10
Skrevet

Ja hver morgen, vi slår opp sengeklærne når vi står opp så sengen luftes godt mens vi steller oss, dusjer, ordner frokost etc. Så rer vi opp sammen med sengeteppe og pynteputer ol. 

Dette er en så innarbeidet vane at det tar toppen tre minutter. 

Uoppredd seng ser sjuskete ut. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, gidder ikke lage reir for midden.

Skrevet

Nei, jeg sover heller de minuttene det tar å re den opp for og si det sånn. 

• Liker 2
Skrevet

Haha, nei, det gjør jeg så godt som aldri. Kanskje en enkelt gang hvis jeg vet jeg skal få besøk som ikke har vært her før, og derfor skal på sight-seeing i leiligheten og se alle rom. Da rer jeg opp. Men det er ikke akkurat ofte.

Man skal ikke re opp sengen slik at dynen ligger over der man ligger med kroppen. Det skal være åpent og fritt, sånn at det kan "dampe fra seg" fuktighet etter nattesvette og lufte ordentlig på madrass og laken.

Når jeg står opp, slenger jeg dynen til høyre side, over sengen, og går ut av den. Sånn blir dyna liggende vekk fra feltet jeg sover på, og sånn ligger den til jeg kommer og skal legge meg igjen på kvelden.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er mye mer innbydende og soverommet ser ryddig ut. Trenger også å riste dynen litt og rette litt på laken noen ganger. I en oppredd seng vil gjerne midden trives i, men jeg lar ofte dynen ligge brettet litt ned slik at det kommer luft på laken. 

• Liker 1
Skrevet

Ja. Med mindre vi er borte hele dagen. Er 50-50 om jeg eller mannen fikser dette, førstemann inn på soverommet etter at madrass og dyner har luftet seg en stund tar det. 

Vipper dynene helt av senga, og lar det lufte seg i 1-2 timer, evt til vi er hjemme fra jobb/aktiviteter.

Strammer laken, rister dyne, rister puter. Sengeteppe over skammel ved fotenden, så drar det raskt på plass.

Hele øvelsen tar 30 sekunder, det ser finere ut, og mye mer behagelig å legge seg i nyoppredd seng med fluffy puter. 

Anonymkode: 30110...ca4

Skrevet

Nei, vi rer aldri opp sengen. Vi ser ikke poenget rett og slett. Ingen er inne på soverommet i løpet av dagen, og det er ikke som om oppredd seng betyr noe som helst de tre sekundene vi ser sengen før vi legger oss i den om kvelden. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...