Gjest sulten Skrevet 23. mai 2005 #1 Del Skrevet 23. mai 2005 Hvordan lager man det? Jeg har tenkt å bare ha to små porsjoner ris ved siden av resten av måltidet liksom, hadde tenkt å bruke sjasminris. Funker ikke det bra? Blir sånn god og klissete? Jeg vet man skal bruke gurkemeie for å få den gul, men hvor mye? Og hva annet har de oppi risen? Er noe grønt og noe rødt krydder.. Hva er det? Og hvor mye skal jeg ha av det? Hjelp hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. mai 2005 #2 Del Skrevet 23. mai 2005 Jeg pleier å bruke basmatiris og tilsette litt paprika og jalapeños som er hakket i små biter. Fres ris, paprika og jalapeños i litt olje før du tilsetter riktig mengde vann og koker etter anvisningen på pakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 23. mai 2005 #3 Del Skrevet 23. mai 2005 Holder i massevis med en teskje gurkemeie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. mai 2005 #4 Del Skrevet 23. mai 2005 Meksikansk ris (6 pers.) 300 g langkornet ris 1 stor hakket løk ½-1 finhakket chili 2 store knuste hvitløksfedd 4 hakkede tomater, uten skinn 125 g hakkede gulrøtter 9 dl kylling- eller grønnsaksbuljong 125 g erter salt/pepper hakket koriander eller bladpersille Hell risen i en bolle, dekk med kokende vann og la stå 10 minutter. Sil av. Fres risen 5 minutter i litt olje, til den begynner å ta farge. Tilsett løk, chili, hvitløk, tomater og gulrøtter og la frese et minutt før buljongen tilsettes. Kok opp og la småkoke under lokk ca 20 minutter, uten å ta av lokket. Rør inn ertene og la småkoke videre under likk 5 minutter. Ta av varmen og la hvile 5-10 minutter, rør gjennom med en gaffel og server med et dryss av koriander eller persille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 23. mai 2005 #5 Del Skrevet 23. mai 2005 Det var meg som var trådstarter her, var ikke innlogga Risen ble så som så i smak, hehe, men det SÅ kuul ut! Men men jeg lærer nok etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå