Gå til innhold

Datteren min blir slått av en ny gutt i klassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 uker siden begynte det en ny gutt i klassen (2. klasse) på skolen til jenta mi på 7 år. En gutt som viser seg å være en bølle. Dattera mi er verdens snilleste, hun er inkluderende og omtenksom, og vil at alle i klassen skal ha det bra. Hun har prøvd å bare være snill og hyggelig mot den nye gutten, men likevel slår han henne gjentatte ganger så hun får vondt. Og denne gutten slår ikke bare min datter. Han slår alle jentene i klassen. Og uansett hvor mye læreren kjefter på ham blir han ikke snillere. Rektors kontor og melding med hjem biter heller ikke på ham. Er det noe vi foreldre kan gjøre for å bedre dette? Er det noe vi kan gjøre for å få den gutten til å oppføre seg bedre? Det gjør så vondt i mammahjertet mitt at han er så slem mot jenta mi. Jenta mi har også veldig langt hår, så det hender stadig at han også lugger henne hardt i håret.

Anonymkode: 1662c...3b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hivlket land er han fra?

Anonymkode: 2e6ba...5cd

• Liker 13
Skrevet

Noe må gjort bli gjort etter hvert, tenker jeg. Det kan hende han har en diagnose og har behov for tilrettelegging, så skolen bør se på dette. 

Anonymkode: b75a0...7c1

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hivlket land er han fra?

Det er jo fullstendig irrelevant.

Anonymkode: 06369...c7f

• Liker 34
Skrevet

Må si denne tråden lukter mistenkelig «laget for å se om det kommer fram noe rasistisk oppgulp», som jo faktisk skjedde. Bra jobba.

Skrevet

Vel, kanskje jeg skal ta frem popcornet nå? Tihi. 

Anonymkode: b75a0...7c1

Skrevet

Det er verken rasistisk eller irrelevant hvilket land han kommer fra. Er det f.eks to måneder siden han kom fra Syria er det godt mulig han er sterkt preget av krigen. Noe som ville krevd en helt annen tilnærming til problemet enn om han rett og slett har ADHD, som igjen må håndteres på en annen måte enn dersom oppførselen kommer av at begge foreldrene hans er alkoholikere.

Det er ikke en "one-size-fits-all" løsning bare fordi han er 7-8 år. Også barn er individer.

• Liker 47
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hivlket land er han fra?

10 minutter siden, Safiya skrev:

Må si denne tråden lukter mistenkelig «laget for å se om det kommer fram noe rasistisk oppgulp», som jo faktisk skjedde. Bra jobba.

Hva i alle dager er dette her for noe? Denne tråden er slettes ikke skrevet for at useriøse KG-brukere skal komme med rasistiske innlegg om denne gutten! Jeg skrev dette for å hjelpe dattera mi som blir slått og lugget! Og gutten det er snakk om her er både født og oppvokst i Norge og er etnisk norsk.

Ts

• Liker 13
Skrevet

Ville holdt jenta hjemme til skolen tok tak i problemet.

Ville du selv godtatt å gå jobb hver dag hvor en kollega lugget og slo deg daglig? Nei, så hvorfor må ei jente på 7 år tåle det?

Anonymkode: a41d7...75e

• Liker 21
Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 2 uker siden begynte det en ny gutt i klassen (2. klasse) på skolen til jenta mi på 7 år. En gutt som viser seg å være en bølle. Dattera mi er verdens snilleste, hun er inkluderende og omtenksom, og vil at alle i klassen skal ha det bra. Hun har prøvd å bare være snill og hyggelig mot den nye gutten, men likevel slår han henne gjentatte ganger så hun får vondt. Og denne gutten slår ikke bare min datter. Han slår alle jentene i klassen. Og uansett hvor mye læreren kjefter på ham blir han ikke snillere. Rektors kontor og melding med hjem biter heller ikke på ham. Er det noe vi foreldre kan gjøre for å bedre dette? Er det noe vi kan gjøre for å få den gutten til å oppføre seg bedre? Det gjør så vondt i mammahjertet mitt at han er så slem mot jenta mi. Jenta mi har også veldig langt hår, så det hender stadig at han også lugger henne hardt i håret.

Jeg hadde kontaktet skolens ledelse og krevd et møte dagen etter ! Hadde også ringt foreldrene til alle andre med jenter  i den klassen. Hadde holdt barnet mitt hjemme frem til det.

Du kan jo tenke deg selv hvor lang tid det hadde tatt før han var borte fra klassen hvis ingen barn møtte opp og foreldrene krevde handling. Men foreldrene godtar pjatter godtar og pjatter på bekostning av sine barn. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 16
Skrevet (endret)

Dere får melde fra til skoleledelsen om avvik, så får de begynne å observere og nøste opp i hva som foregår. 

Det er forresten ikke merkelig om det ikke hjelper at lærerne kjefter, jeg blir heller ikke særlig snill når jeg får kjeft. Det slike barn har mest nytte av er en voksenressurs som følger dem og hjelper dem frem i forhold til andre. Du bør også være obs på at slike barn blir brukt som syndebukker og at andre barn gjerne overdriver deres « ugjerninger» når de trenger litt ekstra sympati hjemme,  trenger noe å snakke om, en felles fiende som man kan være på lag mot osv..  

Når slike barn får skylden for mer enn de faktisk har gjort, så blir de som oftest mer utagerende. 

Endret av absinthia
  • Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ringt bv å lagt inn en bekymringsmelding. Sånn oppførsel henger gjerne sammen med hjemmesituasjonen. 

Så hadde jeg gitt klar beskjed til skolen at enten så blir det hjemmeundervisning frem til de får kontroll på situasjonen eller så får de ha en assistent på den voldelige ungen hele skoledagen. 

Det er uaktuelt at barn skal finne seg i vold på skolen når voksne ikke finner seg i vold på jobb. 

Jeg har forøvrig ingen datter, men jeg har tre sønner. Hadde noen av de oppført seg sånn så hadde det blitt "månelyst". 

Anonymkode: 8a39d...97d

• Liker 25
Skrevet
1 time siden, Safiya skrev:

Det må være lov til å diskutere problemstillingen. Disse barna som kommer fra krigsherjede land og de er nok mer sårbare og tyr lettere til vold, her støtter psykologien meg også. Jeg er ingen rasist, bare for å ha det klart, men syns det er viktig å diskutere dette saklig. Jeg dømmer ikke alle, men jeg syns det er interessant å diskutere dette og lære. Jo mer vi lærer, så blir vi kanskje bedre på å vite hvordan håndtere dette, for jeg er helt sikker på at vi ikke oppfører oss optimalt overfor barn som har vært gjennom mye. 

Anonymkode: 3f5b2...1d7

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Jeg hadde kontaktet skolens ledelse og krevd et møte dagen etter ! Hadde også ringt foreldrene til alle andre med jenter  i den klassen. Hadde holdt barnet mitt hjemme frem til det.

Du kan jo tenke deg selv hvor lang tid det hadde tatt før han var borte fra klassen hvis ingen barn møtte opp og foreldrene krevde handling. Men foreldrene godtar pjatter godtar og pjatter på bekostning av sine barn. 

Men at en hel voksen foreldregruppe fryser ut et lite barn, planlegger og gjennomfører bak hans rygg er greit??

er i sjokk!! Ondskapsfullt, slemt og barnslig.  Snakk heller med skolen, og krev strategier derfra. Gutten er ny, og det kan hende strategiene hans er et tegn på at han er utrygg i den nye settingen. 

Skolen er de rette til å fikse dette, ikke en massiv mobbe og utfrysningskampanje ledet av «voksne». Fy f....!!

411D8E0C-6ED6-4EB4-BFD6-7B693306AA94.png

Anonymkode: 79f26...c7c

• Liker 8
Skrevet
8 timer siden, Safiya skrev:

For det er helt utenkelig med slik adferd fra en sjuåring?

Anonymkode: 890b5...8a9

• Liker 5
Skrevet

Han burde ha en voksen på seg hele tida, ja. Hør med skolen om de kan gjøre det. Dessverre er det lite ressurser til sånt i noen skoler. Håper likevel de får tatt tak i det

Anonymkode: e0567...514

Skrevet

Det første jeg hadde gjort hadde vært å møte opp hjemme hos gutten en ettermiddag for å ta en alvorsprat med foreldrene hans mens ha hører på. Bare fortelle rett ut at dette er helt uakseptabelt og at de må få slutt på dette med en gang.

Anonymkode: f6718...26d

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være lov til å diskutere problemstillingen. Disse barna som kommer fra krigsherjede land og de er nok mer sårbare og tyr lettere til vold, her støtter psykologien meg også. Jeg er ingen rasist, bare for å ha det klart, men syns det er viktig å diskutere dette saklig. Jeg dømmer ikke alle, men jeg syns det er interessant å diskutere dette og lære. Jo mer vi lærer, så blir vi kanskje bedre på å vite hvordan håndtere dette, for jeg er helt sikker på at vi ikke oppfører oss optimalt overfor barn som har vært gjennom mye. 

Anonymkode: 3f5b2...1d7

Da kan vel du ta ansvar og lage en egen tråd om dette i stedet for å ødelegge andres?

• Liker 3
Skrevet

Ta kontakt med rektor og krev at barnet ditt skal ha en skolehverdag uten vold. Be de andre foreldrene gjøre det samme for å sette press på rektor.

Det er flere måter å håndtere dette på. Som en start må gutten fotfølges av en voksen, som tar tak i og hindrer vold. Samtidig som de kartlegger hvorfor dette skjer, og jobber med en mer permanent løsning.

Anonymkode: b5d3b...204

• Liker 9
Skrevet

Det er ikke uvanlig at barn som skifter skole midt i året gjør dett epga at de har tilpasningsproblemer. Vi fikk også en slik gutt inn i klassen nylig, som sikkert ble flyttet fra sin gamle skole pga at han laget bråk der. Er nok ikke lett for foreldrene hans, heller, som håpet på en ny og bedre start for sønnen sin, og derfor flyttet. Er ikke så lett for noen barn å begynne på ny skole, og den eneste måten denne gutten får til å hevde seg på, er gjennom å plage andre.

Lag så mye styr på skolen at de MÅ gjøre noe med dette. Forlang at din datter flyttes til en annen gruppe/klasse (vet ikke hva slags inndelinger de har på trinnet), i første omgang.

Anonymkode: 083a4...088

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...