Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal ta neste semester fri fra universitetet, og trenger da en jobb.. Er det mulig å få jobb på pleie/gamlehjem uten noen relatert utdannelse til det? Er det lett å få vakter på kveldstid? Noen som vet hva lønnen er? Har en tilkallingsjobb på en skole nå, derfor jeg helst vil ha en kveldsjobb i tillegg.

Anonymkode: 5b4ed...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville prøvd mange type jobber før pleiehjem. Med mindre systemet har endret seg veldig de siste åra drives det rovdrift på billig arbeidskraft, som du vil være uten relevant utdannelse.

Skrevet
20 minutter siden, Safiya skrev:

Jeg tror jeg ville prøvd mange type jobber før pleiehjem. Med mindre systemet har endret seg veldig de siste åra drives det rovdrift på billig arbeidskraft, som du vil være uten relevant utdannelse.

Tenker mest på det fordi jeg har hørt det er rundt 300 i timen? Men kan hende det er feil. Ellers ønsker jeg gjerne også å jobbe på kafé/rengjøring e.l., men må se an hva jeg får.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker mest på det fordi jeg har hørt det er rundt 300 i timen? Men kan hende det er feil. Ellers ønsker jeg gjerne også å jobbe på kafé/rengjøring e.l., men må se an hva jeg får.

Tviler veldig på den lønna..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aldri i livet om det er 300. Jeg er tredjeårs sykepleierstudent med helgestilling og jeg har vel 173kr i timen ish, + 56kr i timen på kveld etter kl 6. Hadde dog 193kr + 56kr et annet sted. 300? Aldri. 

Anonymkode: af894...85b

• Liker 2
Skrevet

Godt betalt på helg+kveld. 

Anonymkode: ba84a...40a

Skrevet

Jeg er også tredjeårs sykepleierstudent (altså sisteårselevene student), og tjener rett over 200kr timen uten tillegg. For kveld/natt i helg tjener jeg nesten 350kr timen. Har dog jobbet så mange timer helg at jeg har ekstra helgetillegg. Jobb på sykehjem er godt betalt selv om man egentlig ikke er kvalifisert, i hvertfall om man jobber helg, kveld og natt. Men det er ingen «enkel» jobb, og veldig få ufaglærte trives, da det kreves like mye av deg som en helsefagarbeider/hjelpepleier rent oppgavemessig. Og du får ikke mer opplæring enn faglærte. 

Anonymkode: 9e634...cc0

Skrevet

Det er mulig å jobbe på sykehjem uten utdanning. Hvor lett det er å få vakter varierer fra plass til plass.

Skrevet

Det avhenger av hvor du ønsker å få jobb. Hvis det er på et lite tettsted/bygd vil jeg si at det er ganske enkelt. Dersom det er i en av de største studiebyene er det ikke det. 

Anonymkode: 109f8...ca0

Skrevet

Da jeg jobbet på sykehjem som spl. Student hadde jeg 172 i timen.

Skrevet

300kr i timen er nok inkl alle tillegg. Jeg er ufaglært og har ingen ansiennitet, og med alle tillegg så tjener jeg 305kr timen på kveld/natt i helgene. 
Synes dette er en utrolig fin jobb og kan absolutt anbefale, såfremt du er genuint interessert i jobbe med mennesker på denne måten selvsagt. Hvor lett det er å få vakter avhenger veldig av din evne og vilje til å jobbe mye og på kort varsel, men i all hovedsak; ja, det er enkelt å få ekstra vakter. 

Anonymkode: 378bc...682

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg jobbet i sommer som ufaglært hadde jeg litt over 250kr dersom jeg jobbet kveld i helgen. Grunnlønnen var vel 158 i timen, tror jeg. 

Anonymkode: 76ff7...167

Skrevet

Det er forskjell fra sted til sted. I "min" kommune må du ha en utdanning innen helse eller være i gang. Og studenter/elever får bare helg. Kveldene bli tilkalling. Det er så mange om benet i helsevesenet, så de med utdanning i små stillinger blir prioritert først når man setter opp vakter og trenger ekstra. 

Anonymkode: 9d2a2...625

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...