Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 3 uker har sjelden avføring. Hun fullammes, og jeg trodde jeg hadde hørt at da er det ok at det ikke er avføring hver dag. Så leser jeg på ammehjelpen sine sider at fram til seks uker bør hun ha avføring hver dag? Noen som har vært i kontakt med helsestasjon på grunn av dette? Hun presser og plages veldig lenge før det kommer noe. Legger enormt på seg fordi hun søker brystet når hun plages sånn (og gulper voldsomme mengder). Tar dessverre ikke smokk. 

Anonymkode: 365b8...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i sjelden? Har hun hatt avføring bare et par ganger i løpet av livet?

Anonymkode: 5d08e...75d

Skrevet

Sønnen vår gikk en gang ti dager uten avføring, mens han ble fullammet. Jeg begynte å tvile på det som sies, "fullammede barn blir ikke forstoppet". Men på dag ti åpnet slusene seg, og ut kom ti dagers bløt babybæsj. Han hadde prompet en del dagene før, og sett ut som han var litt ukomfortabel. Men han ble altså ikke forstoppet.

Men din er bare tre uker. Hvor ofte har han bæsjet så langt?

Anonymkode: 679f6...96f

Skrevet

Sjelden var for så vidt et dårlig ord med tanke på hvor liten hun er, men det går i alle fall 4-5 dager mellom hver gang. Trodde som sagt dette var normalt helt til jeg leste på ammehjelpen at fram til babyen er seks uker bør avføringen komme mye hyppigere enn som så. 

TS

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjelden var for så vidt et dårlig ord med tanke på hvor liten hun er, men det går i alle fall 4-5 dager mellom hver gang. Trodde som sagt dette var normalt helt til jeg leste på ammehjelpen at fram til babyen er seks uker bør avføringen komme mye hyppigere enn som så. 

TS

Hør med helsesykepleieren deres. Du kan ringe henne i morgen.

Anonymkode: 679f6...96f

Skrevet

Min yngste hadde også sjelden avføring, også før seks uker. Ingenting galt, så lenge babyen spiser godt og ikke virker utilpass går det som regel fint. Trenger sikkert litt tid på å få ting i gang i tarmene. 

Anonymkode: bc036...752

• Liker 1
Skrevet (endret)

De må ikke ha daglig avføring når de er så små, men det å ha daglig avføring er en av flere indikasjoner på nok melk. Det trenger altså ikke være noe galt om de ikke har daglig avføring, men det kan være lurt å vurdere hvorfor det er slik. Ta det gjerne opp med HS. Hvordan er trivselen ellers? Tiss? Vektoppgang? 

Endret av Albbas
Skrevet
4 timer siden, Albbas skrev:

De må ikke ha daglig avføring når de er så små, men det å ha daglig avføring er en av flere indikasjoner på nok melk. Det trenger altså ikke være noe galt om de ikke har daglig avføring, men det kan være lurt å vurdere hvorfor det er slik. Ta det gjerne opp med HS. Hvordan er trivselen ellers? Tiss? Vektoppgang? 

Hun er tidvis ganske misfornøyd når hun er våken (og er mye våken på dagtid, syns jeg). Har masse tissebleier og går voldsomt opp i vekt. Har naturlig nok stort sugebehov, og siden hun ikke tar smokk, ligger hun derfor mye til brystet. Presser og stresser en del mens hun ligger der, og er tydelig ukomfortabel. Gulper også myye. Så hvis grunnen til at de bør ha daglig avføring på denne alderen er for å være sikker på at det er nok mat, har vi ingen bekymringer😅 Det er drop in på helsestasjonen nå i ettermiddag, vi tar en tur for sikkerhets skyld.

TS

• Liker 1
Skrevet

Hvordan var fødselen din? 

Det går alltid fort på slutten med meg, og begge ungene hadde problemer med ryggraden, som førte til ulike problemer. Anbefaler deg å lese litt om kiss/kidd. Da kan du vurdere om du ønsker å gå til en manuellterapeut. Jeg gjorde det med begge mine, og minstemann bæsjet ikke på21 dager da hun var baby, men da vi kom oss til manuellterapeut, ordnet det seg. 

Anonymkode: 70e46...f5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...