AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1 Skrevet 22. oktober 2019 Hei, er det noen der ute som har vært gjennom en sykehusskade og NPE? Jeg er så redusert at jeg mistenker at jeg aldri kommer tilbake i jobb, til og med hverdagen er betraktelig redusert med smerter, og føler meg delvis handikappet. Spesialisten i NPE regner med at jeg får mindre enn 15% varig skade, jeg trodde på forhånd at hun ville tro at jeg ville bli minst 50% varig skadet. Fikk du utbetaling? I så fall, måtte du klage osv på konklusjonen til NPE? Skader inntil 15% gir ikke rett på utbetaling. Føler meg ufattelig trist etter svaret. Og urolig for fremtiden. Takk for svar. Anonymkode: f071d...66d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #2 Skrevet 22. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, er det noen der ute som har vært gjennom en sykehusskade og NPE? Jeg er så redusert at jeg mistenker at jeg aldri kommer tilbake i jobb, til og med hverdagen er betraktelig redusert med smerter, og føler meg delvis handikappet. Spesialisten i NPE regner med at jeg får mindre enn 15% varig skade, jeg trodde på forhånd at hun ville tro at jeg ville bli minst 50% varig skadet. Fikk du utbetaling? I så fall, måtte du klage osv på konklusjonen til NPE? Skader inntil 15% gir ikke rett på utbetaling. Føler meg ufattelig trist etter svaret. Og urolig for fremtiden. Takk for svar. Anonymkode: f071d...66d Selv ikke døde får noe fra NPE. Å tro du skal få penger fra NPE er utopi. De fleste må gjennom mange rettssaker dersom de har omfattende skader. Medisinsk invaliditet er noe annet enn grad av arbeidsuførhet. Har du høy medisinsk invaliditet, så kan du likevel være 100 % arbeidsufør og omvendt. Begynn med å sette deg inn i de ulike begrepstydingene. Anonymkode: 522b2...c6d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #3 Skrevet 22. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selv ikke døde får noe fra NPE. Å tro du skal få penger fra NPE er utopi. De fleste må gjennom mange rettssaker dersom de har omfattende skader. Medisinsk invaliditet er noe annet enn grad av arbeidsuførhet. Har du høy medisinsk invaliditet, så kan du likevel være 100 % arbeidsufør og omvendt. Begynn med å sette deg inn i de ulike begrepstydingene. Anonymkode: 522b2...c6d Ts her. Helt ærlig forstår jeg ikke begrepene; medisinsk invaliditet og arbeidsufør. Har søkt dette opp, men blir ikke klokere. Har du mulighet til å forklare dette på en enkel måte? Betyr feks 15% varig skade at man kan være delvis ufør i jobb? Eller har jeg misforstått? Har skadet hånden som gjør at jeg ikke klarer ''tunge'' hverdagslige aktiviteter, husarbeid, skrive, klippe med saks, bære serveringsbrett, løfte tungt, i tillegg til at det alltid er smerter, og så kommer det kramper/spasmer ved lenge bruk av pc og surfe på mobilen.. Anonymkode: f071d...66d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #4 Skrevet 22. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts her. Helt ærlig forstår jeg ikke begrepene; medisinsk invaliditet og arbeidsufør. Har søkt dette opp, men blir ikke klokere. Har du mulighet til å forklare dette på en enkel måte? Betyr feks 15% varig skade at man kan være delvis ufør i jobb? Eller har jeg misforstått? Har skadet hånden som gjør at jeg ikke klarer ''tunge'' hverdagslige aktiviteter, husarbeid, skrive, klippe med saks, bære serveringsbrett, løfte tungt, i tillegg til at det alltid er smerter, og så kommer det kramper/spasmer ved lenge bruk av pc og surfe på mobilen.. Anonymkode: f071d...66d *skulle stå; sykehuset har skadet hånden (feiloperasjon), noe sykehuset bekrefter. Anonymkode: f071d...66d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #6 Skrevet 22. oktober 2019 Er veldig vanskelig å si noe om akkurat din sak og man kan sjeldent sammenligne saker da det er så mange forskjeller og nyanser. Det beste du kan gjøre er å vente og se hva de kommer frem til og hva som er hensiktsmessig for deg å gjøre videre i din sak dersom du skulle være uenig i konklusjonen. Anonymkode: 3d94e...904
Gjest Fjeud Skrevet 22. oktober 2019 #7 Skrevet 22. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv ikke døde får noe fra NPE. Å tro du skal få penger fra NPE er utopi. De fleste må gjennom mange rettssaker dersom de har omfattende skader. Medisinsk invaliditet er noe annet enn grad av arbeidsuførhet. Har du høy medisinsk invaliditet, så kan du likevel være 100 % arbeidsufør og omvendt. Begynn med å sette deg inn i de ulike begrepstydingene. Anonymkode: 522b2...c6d Det ble betalt ut 1014 millioner kroner til pasienter og pårørende i 2018 alene. Om du definerer 1014 millioner kroner som ingen ting ønsker jeg gjerne å få gitt deg kontonummeret mitt.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #8 Skrevet 22. oktober 2019 At en operasjon ikke ble som ønsket betyr ikke at det kvalifiserer til erstatning fra NPE. Anonymkode: 5f56e...359
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #9 Skrevet 23. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: At en operasjon ikke ble som ønsket betyr ikke at det kvalifiserer til erstatning fra NPE. Anonymkode: 5f56e...359 Det forstår jeg, men sykehuset innrømmer store feil som gir varige skader. Mvh ts Anonymkode: f071d...66d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå