AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1 Skrevet 22. oktober 2019 Hei, jeg går siste året på sykepleiestudiet og er ferdig til sommeren. Jeg har veldig lyst på barn, og det nå. Har alltid hatt lyst på barn veldig tidlig, men klarte å vente og heller starte på sykepleiestudiet, men nå kjenner jeg at jeg har ventet nok, Hehe 😅 Om jeg blir gravid nå, blir ungen født rundt juli, altså rett etter jeg er ferdig med utdannelsen, om jeg klarer å fullføre som høygravid.. Problemet er at jeg har praksis i hjemmesykepleien i 10 uker som siste del av studiet, og det kan jo hende jeg ikke får tatt denne praksisen før etter ungen er født, siden jeg kan bli dårlig under svangerskapet.. Noen som har noen erfaringer rundt dette? Er det veldig dumt? Vil også nevne at jeg vet jeg får mye hjelp hjemmefra, av mor om jeg skal ut i praksis etter ungen er født, så det hadde ordnet seg sånn sett. Anonymkode: daca6...d59
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #2 Skrevet 22. oktober 2019 Vil tilføye at jeg mest sannsynlig søker meg inn på et nytt studium etter sommeren, siden jeg ønsker å jobbe som noe annet enn sykepleier Anonymkode: daca6...d59
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #3 Skrevet 22. oktober 2019 Ja det er veldig dumt. Fullfør studiet og så kan du bli gravid. Du er jo rett ved målet nå. Anonymkode: 655ac...589 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #4 Skrevet 22. oktober 2019 Om du hadde fått barn tidligere i studiet: helt ok. Nå kan du sette deg i en fryktelig kjip situasjon økonomisk fordi du sannsynligvis føder like etter du er ferdig å studere. Da har du ca nada økonomiske rettigheter. For din egen og ungens del: finn på noe smartere enn dette her. Anonymkode: 47e7e...3c0 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #5 Skrevet 22. oktober 2019 Skjønner at det er smartere å vente, men er det så dumt? Anonymkode: daca6...d59
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #6 Skrevet 22. oktober 2019 Om jeg starter på nytt studie noe jeg kan gjøre, så får jeg akkurat samme økonomiske fordeler som det jeg hadde gjort om jeg fikk barn på starten av sykepleiestudiet Anonymkode: daca6...d59 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #7 Skrevet 22. oktober 2019 Har bare så utrolig lyst på barn nå.. Føler jeg allerede har ventet så lenge på at det skal passe Anonymkode: daca6...d59
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #8 Skrevet 22. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har bare så utrolig lyst på barn nå.. Føler jeg allerede har ventet så lenge på at det skal passe Anonymkode: daca6...d59 Men det passer jo egentlig ganske dårlig akkurat nå? I alle fall med tanke på økonomi, kanskje får du akkurat ikke fullført studiene heller. Prøv å hold deg til planen om å begynne på nye studier før du blir gravid, det er det aller beste på alle måter. Anonymkode: 7d2e8...7a2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #9 Skrevet 22. oktober 2019 Jeg ville planlagt og gjort ferdig studiet først. For å være ærlig. Et annet realistisk svar: for ca et halvt år siden, hadde vi lyst på barn nr 2. Men, jeg ville også studere yrkesrettet studie, faktisk sykepleier her også. Jeg tenkte og tenkte, barn eller studier først? Og gjett hva, jeg har ikke blitt gravid. Jeg har planlagt det som går an å planlegge, nemlig studier. Blir jeg gravid, så får jeg ta det som det kommer. Planlegg det du kan, men forbered deg på at livet kan endre seg. Anonymkode: 871de...300
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå