Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var sykemeldt utover det arbeidsgiver dekker i en periode i fjor. Fikk da sykepenger fra trygdekontoret. Noen som vet når man får feriepenger av disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feriepenger av sykepenger blir utbetalt i slutten av mai

Skrevet

Man får da virkelig ikke feriepenger av sykepenger? Du får det du har opptjent fra arbeidsgiver, men er nesten sikker på at du ikke får på sykepengene du får fra trygdekontoret.

Skrevet
Man får da virkelig ikke feriepenger av sykepenger? Du får det du har opptjent fra arbeidsgiver' date=' men er nesten sikker på at du ikke får på sykepengene du får fra trygdekontoret.[/quote']Joda det får man. Tror det er 10 uker sykepenger som er max. å få feriepenger av i løpet av et år. :)
Skrevet

OK. Takk for opplysningen.

Skrevet

Jeg fikk de i dag!

Skrevet

Hvor mange prosent fikk du? Jeg fikk under 10%.... :-(

Skrevet

Eureka! Etter litt møysommelig leting på trygdeetatens sider fant jeg det ut:

Har du mottatt sykepenger fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Folketrygden yter likevel bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret.  

Dersom stønadsperioden går fra et kalenderår og over i neste, for eksempel fra 2004 til 2005 - vil feriepenger opptjent i 2005 bli utbetalt først i 2006.

Det kan altså utbetales feriepenger for 48 sykepengedager i opptjeningsåret 2004 og for nye 48 dager i opptjeningsåret 2005.  

Nekro as..... :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...