magolia Skrevet 23. mai 2005 #1 Skrevet 23. mai 2005 Jeg var sykemeldt utover det arbeidsgiver dekker i en periode i fjor. Fikk da sykepenger fra trygdekontoret. Noen som vet når man får feriepenger av disse?
nat26 Skrevet 23. mai 2005 #2 Skrevet 23. mai 2005 Feriepenger av sykepenger blir utbetalt i slutten av mai
Annie Skrevet 27. mai 2005 #3 Skrevet 27. mai 2005 Man får da virkelig ikke feriepenger av sykepenger? Du får det du har opptjent fra arbeidsgiver, men er nesten sikker på at du ikke får på sykepengene du får fra trygdekontoret.
sixx Skrevet 27. mai 2005 #4 Skrevet 27. mai 2005 Man får da virkelig ikke feriepenger av sykepenger? Du får det du har opptjent fra arbeidsgiver' date=' men er nesten sikker på at du ikke får på sykepengene du får fra trygdekontoret.[/quote']Joda det får man. Tror det er 10 uker sykepenger som er max. å få feriepenger av i løpet av et år.
Superlammet Skrevet 30. mai 2005 #7 Skrevet 30. mai 2005 Hvor mange prosent fikk du? Jeg fikk under 10%.... :-(
Superlammet Skrevet 30. mai 2005 #8 Skrevet 30. mai 2005 Eureka! Etter litt møysommelig leting på trygdeetatens sider fant jeg det ut: Har du mottatt sykepenger fra folketrygden, vil du i slutten av mai året etter motta feriepenger av sykepengene. Folketrygden yter likevel bare feriepenger for de første 48 sykepengedagene i opptjeningsåret. Dersom stønadsperioden går fra et kalenderår og over i neste, for eksempel fra 2004 til 2005 - vil feriepenger opptjent i 2005 bli utbetalt først i 2006. Det kan altså utbetales feriepenger for 48 sykepengedager i opptjeningsåret 2004 og for nye 48 dager i opptjeningsåret 2005. Nekro as..... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå