Gå til innhold

Hvem er værst, svigermor eller stemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser jo stadig vekk det skrives om både forferdelige svigemødre og stemødre men hvem er egentlig værst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ingen av de som et «verst». Kommer jo helt an på personene. Noen er hyggelige, noen er uhyggelige. Akkurat som alle andre mennesker. 

• Liker 4
Skrevet

Mine barns stemor er fantastisk. Og hun evner å innynde seg hos min exsvigermor på en måte jeg aldri klarte. Jeg var bare meg selv og det førte til fullstendig havari av forholdet vårt i perioder. Vi har et greit forhold nå. Jeg føler meg ikke lengre kritisert og vurdert opp og ned i mente! Og exmannen, som var en ekstrem mammadalt i store deler av vårt forhold, har også klart og sette litt tydligere grenser for seg selv. Noe jeg savnet da vi var sammen.

Så noen ganger er det personligheter som ikke går godt sammen. Noen ganger føler kanskje en svigermor at hun «mister» plassen sin, noen ganger føler man at svigermor tar for mye plass., 

Noen mennesker er mer krenkbare enn andre. Noen har personlighetsavvik..

Noen mødre føler kanskje stemødre får kjærlighet som «tilhører» dem. At de tar «plassen» man hadde. Noen har kanskje irrasjonelle tanker omkring dette..

konkurranser i å være den «beste» omsorgspersonen..

mye kan gå galt..

Anonymkode: 0ad46...9cb

• Liker 7
Skrevet

Dette er det jo ikke noe fasitsvar på, det er jo personavhengig :) Jeg liker min svigermor veldig godt iallefall :)

Skrevet

Jeg ville heller hatt en drage av en svigermor,enn en stemor som er pyton. Hun skal tross alt ha mye med barna å gjøre.

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, Madde123 said:

Er vel ingen av de som et «verst». Kommer jo helt an på personene. Noen er hyggelige, noen er uhyggelige. Akkurat som alle andre mennesker. 

Håper virkelig det er langt mellom de uhyggelige. 

http://www.synonymet.no/ordbok/uhyggelig/

Anonymkode: 4129b...29a

• Liker 3
Skrevet

En svigermor kan du komme deg unna, vanskeligere å få stemor bort. 

Uten at jeg helt ser poenget i å sammenligne

Anonymkode: fbad8...ef0

• Liker 2
Skrevet
Skrevet

Biologisk mor glemte du å ta med, noen av de kan også være ille.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Hvila skrev:

Biologisk mor glemte du å ta med, noen av de kan også være ille.

Yes! 

Både min egen mor og mor til stebarn er grusomme syke mennesker. 

Og for et spørsmål TS?!?! Det finnes gode stemødre, svigers og Biomor - lik som det finnes dårlige. 

Anonymkode: b5370...c57

• Liker 2
Skrevet

Altså, om det er snakk om en slem stemor og slem svigermor er stemor verst. Grunnen til det er at barn har lite å stille opp i mot voksne, mens voksne kvinner og menn bør kunne si i fra om svigermor ikke er grei.

Anonymkode: d44ab...1ab

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yes! 

Både min egen mor og mor til stebarn er grusomme syke mennesker. 

Og for et spørsmål TS?!?! Det finnes gode stemødre, svigers og Biomor - lik som det finnes dårlige. 

Enig i det, men er jo så utrolig mange tråder om fæle både svigemødre og stemødre. Og ja nok av biomødre og som får sitt pass påskrevet 

Skrevet
4 hours ago, Madde123 said:

👍

Tror nok du mener lite hyggelig, ikke uhyggelig.

Skrevet

Sannsynligvis er du verst.

Skrevet
20 minutter siden, Kjetil E skrev:

Enig i det, men er jo så utrolig mange tråder om fæle både svigemødre og stemødre. Og ja nok av biomødre og som får sitt pass påskrevet 

Jepp, men de får vi desverre ikke snakke om. De er feilfri. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok du mener lite hyggelig, ikke uhyggelig.

Å gud👍🙄

Skrevet

Min svigermor er kjempehyggelig. Jeg har egentlig ikke forstått hva som skal være så ille med svigermor.

Men stemor har ofte et dårlig rykte, fordi de er ikke barnets egentlige mor og behandler barnet deretter.

Anonymkode: 9d4b8...eb7

Gjest kruspersilletaco
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, om det er snakk om en slem stemor og slem svigermor er stemor verst. Grunnen til det er at barn har lite å stille opp i mot voksne, mens voksne kvinner og menn bør kunne si i fra om svigermor ikke er grei.

Anonymkode: d44ab...1ab

Enig med deg. Svigermor kan man bli kvitt, men ikke en stemor. Svigermor trenger ikke treffe/omgås barna dine, men en stemor kan du ikke hindre. 

Hilsen stemor

Skrevet

Jeg elsker mine svigerforeldre, altså sånne flotte mennesker som de er 😍 

Min stemor jeg vokste opp med er derimot en heks. Har heldigvis ikke kontakt med hverken hun eller faren min. 

Anonymkode: 21b62...8fd

Skrevet

Jeg lurer på hvor mange prosent av alle tråder her på Kvinneguiden, som handler om svigermødre og / eller stemødre...

Anonymkode: 5ef49...748

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...