Tirill Skrevet 23. mai 2005 #1 Skrevet 23. mai 2005 Du har gått deg vill i skogen. Og står forran et vei-skille. Og vet ikke hvilken av de to veiene som går inn til byen. Der står også ett tvillingpar. Eneggede. Eneste som skiller disse to er at den ene alltid lyver og den andre alltid forteller sannheten. Du skal be om veien. Og kan stille ett spørsmål. Hva spør du om???
Gjest Bellatrix Skrevet 23. mai 2005 #3 Skrevet 23. mai 2005 Hvilken vei vil den andre si jeg skal ta?
Belle Skrevet 23. mai 2005 #4 Skrevet 23. mai 2005 Jeg spør dene ANDRE tvillingen: "Hvor er den rette veien" ?
Gjest Bellatrix Skrevet 23. mai 2005 #5 Skrevet 23. mai 2005 Jeg spør dene ANDRE tvillingen: "Hvor er den rette veien" ? Du vet jo ikke hvem av dem som lyver.
Belle Skrevet 23. mai 2005 #6 Skrevet 23. mai 2005 Joda Figther,for den ENE alltid lyver å den ANDRE alltid ssnakker sant.. Eh....men hvem er den ene og hvem er den andre??!!
Gjest Bellatrix Skrevet 23. mai 2005 #7 Skrevet 23. mai 2005 Joda Figther,for den ENE alltid lyver å den ANDRE alltid ssnakker sant.. Eh....men hvem er den ene og hvem er den andre??!! Det vet du ikke. Men hvis du spør en av dem om hvor den andre vil si du skal så skjer følgende: A (lyver): B vil si du skal til venstre. B (snakker sant) A vil si du skal til venstre. Da vet du at du skal til høyre. Fordi den som lyver vil si du skal til venstre, og den som lyver vil også si at den som ikke lyver vil si at du skal til venstre.
Gjest Catwoman Skrevet 24. mai 2005 #8 Skrevet 24. mai 2005 Elsker den gåten der, den er så finurlig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå