Gå til innhold

Småbarn med tørrhoste.

Gjest Guided Missy

Anbefalte innlegg

Gjest Guided Missy

Er det noe å gjøre med? Stakkars ungen hoster seg ihjel om natta. Gir Timianekstrakt, men virker ikke veldig effektivt. Han har ikke feber og er i grei allmenntilstand. Men kan vel ikke sende i bhg, heller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungen min har hatt hoste nesten siden hun begynte i bhg. Kan ikke holde de hjemme en måned av den grunn. Så lenge ungen ikke har feber, og har grei allmenntilstand ville jeg sendt i bhg. 

Anonymkode: be375...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan spørre etter hostesaft for tørrhoste på apoteket. Vi sender i barnehagen med hoste, med mindre barnet har sovet veldig dårlig pga hosten. Her hoste det store deler av høst og vinter 

Anonymkode: a7db3...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Ungen min har hatt hoste nesten siden hun begynte i bhg. Kan ikke holde de hjemme en måned av den grunn. Så lenge ungen ikke har feber, og har grei allmenntilstand ville jeg sendt i bhg. 

Anonymkode: be375...697

Ja, er enig i den, men de i bhg mener at hoste = holde hjemme grunn... Han er snørrete og får tørrhoste-kuler noen få ganger i løpet av en dag.

Anonymkode: 0b284...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guided Missy
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan spørre etter hostesaft for tørrhoste på apoteket. Vi sender i barnehagen med hoste, med mindre barnet har sovet veldig dårlig pga hosten. Her hoste det store deler av høst og vinter 

Har spørt, men de sier det ikke er noe for så små barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET hvor rart dette høres ut, men jeg leste en gang et kjerringråd om å legge en halv løk på barnerommet over natta. Og det hjalp!! Så her er det alltid fram med løken ved hosting 😄 Lukter ikke så digg dagen etterpå, men det får man tåle.

Anonymkode: 52d8d...269

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Guided Missy skrev:

Er det noe å gjøre med? Stakkars ungen hoster seg ihjel om natta. Gir Timianekstrakt, men virker ikke veldig effektivt. Han har ikke feber og er i grei allmenntilstand. Men kan vel ikke sende i bhg, heller..?

Når barn har nattastma så skal de til lege, og ikke til kvinneguidens ekspertise. 

Å gi barnet noe det kan bli både verre av og heller ikke har noe hjelp av er ubetenksomt. Film barnet når det hoster så legen kan se hva som står på og kom deg avsted. 

Anonymkode: 3731e...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Opplyste mennesker vet at hostesaft uten resept på apotek har null effekt på hoste. Dette er testet gjentatte ganger. Det eneste hostesaften hjelper på er psyken og inntjeningen til apoteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guided Missy
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Når barn har nattastma så skal de til lege, og ikke til kvinneguidens ekspertise. 

Å gi barnet noe det kan bli både verre av og heller ikke har noe hjelp av er ubetenksomt. Film barnet når det hoster så legen kan se hva som står på og kom deg avsted. 

Nattastma - det er litt vel ovderdrevent. Gutten er lett forkjøla og tørrhoster om natta, men ellers grei allmenntilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Opplyste mennesker vet at hostesaft uten resept på apotek har null effekt på hoste. Dette er testet gjentatte ganger. Det eneste hostesaften hjelper på er psyken og inntjeningen til apoteket. 

Opplyste mennesker vet også at hoste om natta ikke nødvendigvis betyr nattastma. Skader ikke å prøve hostesaft, har hjulpet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg VET hvor rart dette høres ut, men jeg leste en gang et kjerringråd om å legge en halv løk på barnerommet over natta. Og det hjalp!! Så her er det alltid fram med løken ved hosting 😄 Lukter ikke så digg dagen etterpå, men det får man tåle.

Anonymkode: 52d8d...269

Vær så snill og prøv dette!! Det høres merkelig ut men det har reddet mang en natt hos oss. Jeg tror det er fordi løkens små partikler stimulerer slimhinnene i hals og svelg (på samme måte som at øynene renner når man hakker løk) og «smører» halsen så den blir mindre irritert. 

Prøv det! Koster et par kroner og eneste bivirkning er at det lukter😜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guided Missy
1 hour ago, Blueturtle said:

Vær så snill og prøv dette!! Det høres merkelig ut men det har reddet mang en natt hos oss. Jeg tror det er fordi løkens små partikler stimulerer slimhinnene i hals og svelg (på samme måte som at øynene renner når man hakker løk) og «smører» halsen så den blir mindre irritert. 

Prøv det! Koster et par kroner og eneste bivirkning er at det lukter😜

Kutta opp løk og lagt ved hodeenden av sengen til poden. Krysser fingra! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guided Missy
2 hours ago, AnonymBruker said:

Opplyste mennesker vet også at hoste om natta ikke nødvendigvis betyr nattastma. Skader ikke å prøve hostesaft, har hjulpet her. 

Men hvilken hostesaft er det da snakk om? Trodde ikke man kunne bruke annet enn timianekstrakt på småbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...