AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1 Skrevet 22. oktober 2019 Skjedde noe absurd i går, og ekkelt ikke minst. Måtte faktisk ringe venninna mi å be henne komme å ligge over, og vi satt å prata om dette i hele går kveld. Hun ble like sjokka som meg!! Vil prøve å gjenfortelle det her inne for jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå 🙁 Jeg leier en hybel/lite hus på en gård. Dette huset er frittstående og står på tunet mellom huset hvor eierene av gården bor og fjøs/låve. Jeg var ferdig på jobb i 13-tida i går og når jeg kjørte grusveien ned til gården ser jeg det står en mørkegrønn bil på siden av veien. Vet ikke om bilen stod tom eller om det satt noen inni, tenkte ikke så mye over det annet enn at bilen var ukjent og det aldri står biler parkert/står stille langs veien der. Jeg har leid der i litt over ett år nå. Men jeg kom hjem og fikk gjort litt, spist osv og lå å slappet av og så banket det på døra. Når jeg kikket ut vinduet på stua stod den bilen jeg så oppi veien utafor på tunet og når jeg åpna stod det en fyr der med en sånn dokumentmappe som sa at han på oppdrag fra huseieren skulle se på ett eller annet med strømmen. Husker ikke eksakt hva han sa men det hørtes ut som han hadde peiling. Jeg slapp han jo inn og han drev i sikringsskapet ute i gangen en god stund. Hadde ikke med seg noe utstyr. Holdt vel på der i kanskje 15 minutter og så kom han å lurte på en del ting ang strømmen. Noterte mens jeg snakket så jeg sa at han kunne sette seg ned om han ville så det ble lettere å skrive, så han takket ja til det. Mens han skrev og bladde i den mappa spurte han hvordan det gikk med *navn på huseier* og jeg sa som sant var at jeg ikke kjente de så godt eller pratet så mye med de men at det virket som det gikk bra. Så ramset han opp flere navn, spurte om jeg kjente den og den. Så jeg fortalte litt, at jeg bodde her pga studiene og at jeg jobber litt ved siden av (fortalte hvor jeg jobbet, angrer på det nå! 😟) men at jeg ikke kjente noe særlig til lokalfolkene i bygda her. Fortalte litt om hvor jeg var fra, og interesser. Og han gjorde det samme. Jeg syntes han virket grei og koselig på dette tidspunktet. Så nevnte han et damenavn og jeg sa at jeg ikke kjente til henne heller, så sa han at det var eksen hans og at det var en lang vond historie så han skulle ikke begynne å prate om det. Han sa de hadde barn sammen og. Pratet om løst og fast mens han styrte med de papirene og bladde fram og tilbake i noe brosjyrer eller hva det var. Så fleipet han om at hun eksen ikke var noe særlig i senga og jeg lo litt av det men syntes det ble litt kleint. Han sa at han var overbevist om at jeg var tusen ganger bedre enn henne i senga og han var forsåvidt en kjekk fyr så jeg ble litt smigret og takket for komplimentet. Så spurte han om hva jeg likte i senga, at han likte å dominere og hva jeg syntes om det. Han nevnte også BDSM. Jeg ble veldig satt ut og nervøs og jeg følte ting ble veldig feil og at hele situasjonen ble absurd. Husker ikke hva jeg svarte men prøvde å svare avvisende. Var helt forvirret og satt ut av at han som fagmann spurte om noe sånt hjemme hos en kunde. Jeg begynte å fikle med mobilen og fikk sendt mld til ei god venninne fra klassen, jeg ba henne ringe meg med en gang noe hun selvfølgelig ikke gjorde.. Det kan godt hende at han kom hit i den hensikten han påstod og at han bare ble litt revet med men jeg syns det ble utrolig ubehagelig. Det må ha vært lett å se at jeg ble ukomfortabel, kjente hendene skalv og jeg ville bare ha han ut. Begynte å kikke ut av vinduene for å på en måte late som jeg ventet besøk hvert øyeblikk. Spurte han hva han kom fram til angående strømmen her og da sa han noe ala at han jobbet med saken, jeg husker ikke helt konkret. Jeg syns det var ekkel stemning men prøvde være hyggelig, bli ferdig sånn at han kunne dra. Jeg gikk på kjøkkenet en tur og men jeg var på dette tidspunktet blitt helt paranoid eller hva jeg skal kalle det, en ekkel følelse jeg har aldri har kjent på før hvertfall om at jeg ikke burde stå med ryggen til her nå. Gikk på stua igjen men satte meg ikke ned. Fiklet med noe greier jeg fant i hylla men hendene skalv så latterlig mye at jeg la det tilbake. Så spurte han plutselig om jeg ville at han skulle gå. Jeg sa at ja hvis han var ferdig med det han skulle så kunne han godt det. Han ga meg da et blikk som var så jævlig creepy, jeg var redd han kom til å fly på meg! Men han reiste seg og sa "GREIT" og gikk ut rett ut. Jeg ble stående midt på stua og så bilen kjøre avgårde. Pulsen min gikk i hundre lenge etterpå. Ringte mamma og den andre venninna mi og fikk henne heldigvis hit på overnatting. I dag tidlig så venninna mi huseieren som gikk over gårdsplassen på vei til fjøset og dro meg med ut, så spurte vi han om han hadde pratet med noe angående strømmen og det hadde han ikke. Han skjønte ingenting av det vi fortalte, eller hvem han mannen var. Følte meg passe dum da... Han spurte hva det gjaldt, det der med strømmen og hvilken informasjon jeg fikk og det gikk opp for meg at han hadde ikke gitt meg noe som helst info. La ikke igjen noe papirer eller brosjyrer heller. Jeg fikk litt sjokk inni meg når jeg fortalte utleier det og kom på det selv! Når jeg skriver dette innlegget sitter jeg på skolen. Ikke jobb i dag, men jeg tør rett og slett ikke å dra hjem til hybelen min 😟. Forhåpentligvis får jeg sove hos venninna mi i natt, ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Burde jeg prate med flere ang dette? Har lyst til å fortelle utleieren alt for jeg følte ikke han helt skjønte greia, men da må jeg jo fortelle om den sexpraten også 😕 Jeg har aldri sett den fyren før. Aldri sett bilen, skulle ønske jeg tenkte på å skrive ned nr på bilen men var jo helt sjokka. Hvorfor kom han hjem til akkurat MEG og hvordan skal jeg klare å bo der etter dette?😟 Kjenner jeg er skikkelig paranoid, hvis jeg ser den bilen igjen vet jeg ikke hva jeg gjør. Eller hvis det banker på midt på natta. Hjelp Anonymkode: 4da15...758 4
Populært innlegg Badesåpe Skrevet 22. oktober 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 22. oktober 2019 Første innfallet mitt er sjekk jæævlig nøye gjennom leiligheten og rundt der han tuklet i et kvarter. SE om det er fiklet med strømmen, satt opp et kamera etc. Få med deg utleier som vet hvordan ting ser ut normalt. Vurder å sette opp et kamera til gårdsplassen, et flomlys som slås på ved bevegelse eller lignende. Dette var jævlig ekkelt å lese. 71
Populært innlegg forkjølajente Skrevet 22. oktober 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 22. oktober 2019 Jeg ville tatt en telefon til politiet, faktisk. Kan hende de vet noe, eller er glad for å få tips om det. Greit at det er notert at du har ringt, i tilfelle det skjer noe mer også. 74
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #4 Skrevet 22. oktober 2019 Ta en telefon til politiet! Mulig dette skjer flere steder å da er det viktig å få dokumentert alt som skjer! Anonymkode: 6f02e...e04 42
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #5 Skrevet 22. oktober 2019 2 minutter siden, forkjølajente said: Jeg ville tatt en telefon til politiet, faktisk. Kan hende de vet noe, eller er glad for å få tips om det. Greit at det er notert at du har ringt, i tilfelle det skjer noe mer også. Ja, moren min og vennene mine sier det samme. Men jeg har jo så lite å gå på. Grønn bil liksom, og en mann med helt gjennomsnittlig høyde og vekt Anonymkode: 4da15...758 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #6 Skrevet 22. oktober 2019 Jeg ville også ringt politiet, for å sjekke ut hvem denne mannen er. Bedre å være på den sikre siden. Og om han nå ikke mente noe ille, så er det likevel bra for han å få en slags tilbakemelding på oppførselen sin. Det er bare bra om det blir konsekvenser. Og, jeg skjønner godt at du ble stresset, det hørtes ut som en ganske jævlig opplevelse, og ikke noe man skal finne seg i uten etterspill. Anonymkode: 98b95...36f 23
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #7 Skrevet 22. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, moren min og vennene mine sier det samme. Men jeg har jo så lite å gå på. Grønn bil liksom, og en mann med helt gjennomsnittlig høyde og vekt Anonymkode: 4da15...758 Det kan være viktig info, ring med en gang mens dette fortsatt sitter ferskt i minnet! Anonymkode: 6f02e...e04 31
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #8 Skrevet 22. oktober 2019 9 minutter siden, Badesåpe said: Første innfallet mitt er sjekk jæævlig nøye gjennom leiligheten og rundt der han tuklet i et kvarter. SE om det er fiklet med strømmen, satt opp et kamera etc. Få med deg utleier som vet hvordan ting ser ut normalt. Vurder å sette opp et kamera til gårdsplassen, et flomlys som slås på ved bevegelse eller lignende. Dette var jævlig ekkelt å lese. Vi har allerede gjort det, minus huseier. Det så ok ut, men hva vet jeg.. Skal få huseier til å sjekke også, må bare manne meg opp til å prate med han først!.. Anonymkode: 4da15...758 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #9 Skrevet 22. oktober 2019 Ring politiet med informasjonen du har. Du trenger jo ikke fortelle huseier om sexpraten, bare si at han begynte å spørre om private ting som var utrolig ubehagelig for deg. Observer området han oppholdte seg i. Hold dører og vinduer låst/lukket, trekk for gardinene. Hvis du ser bilen igjen så noterer du ned bilnr, da har du allerede gitt politiet informasjon og kan da ringe opp igjen med en gang om bilskiltet slik at de kan oppsøke han raskt. Mest sannsynlig er dette noe har har gjort før og kommer til å gjøre igjen, hvis ingen varsler så blir det aldri oppdaget heller. Anonymkode: 00eeb...03d 30
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #10 Skrevet 22. oktober 2019 Kan andre ha sneket seg inn i huset mens dere satt og pratet? Anonymkode: 8096b...289 7
Gjest ti10 Skrevet 22. oktober 2019 #11 Skrevet 22. oktober 2019 Du bør ringe politiet og si fra, kan godt hende de kjenner til både person og framgangsmåte. En ting til: ALDRI slipp folk inn i hjemmet ditt eller gi dem personlige opplysninger uten å sjekke at de er den de sier, uansett om de henviser til folk du kjenner. Få historien/identiteten bekreftet av den de påstår de kjenner, og forlang å få se legitimasjon.
Vera Skrevet 22. oktober 2019 #12 Skrevet 22. oktober 2019 Dette ville jeg ha tatt til politiet omgående, mens du enda har friske minner om det. Du trenger ikke å anmelde, men da er saken registrert, og kommer opp om andre også har opplevd lignende. Ville også fått politiet til å gjennomgå leiligheten. Creepy! 15
TrekStar Skrevet 22. oktober 2019 #13 Skrevet 22. oktober 2019 Kanskje personen er en enstøing, som har lite kontakt med folk, og som gikk ekstremt til verks for å komme i kontakt med deg. Han kan være en stalker, som har sett deg ute et sted, og han fikk et innfall om å oppsøke deg hjemme, ved å utgi seg for å være en fra eltilsynet f.eks. Mange creepy personer der ute, som kan få seg til å gjøre mye rart. Ikke slipp han inn neste gang, men ring da huseier eller politi, slik at dem kan ta seg av han. Ingen kan komme uanmeldt heller, hvis han fra eltilsynet eller annet lovpålagt tilsyn. 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #14 Skrevet 22. oktober 2019 Kjenner følelsen! Bare at dette er 100 ganger værre enn det jeg opplevde. Kom et par stk fra et brebåndsselskap som lurte på om jeg ville bytte til dem. Han ene stod bak hjørnet så jeg ikke så han og han andre spurte om jeg bodde alene. Trodde han lurte på det ang om hvor stor pakke jeg skulle hatt og tenkte ikke noe mer på det ig sa: ja jeg bor alene. Så ca kl 00 på kvelden så ringte han meg og lurte på om jeg var hjemme. Da var heg på nattvakt og freaket ut. Var redd for å komme hjem til tomt hus. Men hele greia var at han hadde en avtale med naboen (ja, så sent fordi det var da han hadde tid), så haddr han blingsa på mitt og naboens nummer. Jeg ringte politiet før jeg fant ut av det. Og det MÅ du å. For det her er bare helt sinnsykt. Anonymkode: f5d77...4fc 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #15 Skrevet 22. oktober 2019 Kontakt politiet. Og kontakt strømselskapet ditt og forhør deg om de har sendt ut folk på oppdrag for seg. De er alltid informert med mindre det er svindel og drit involvert. Anonymkode: 4bfee...ac8 25
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #16 Skrevet 22. oktober 2019 Ring politiet, uten tvil!! Kanskje har de allerede fått flere telefoner angående han og da kan du bygge på de opplysningene. Ville også sjekket godt det området han holdt på med, for kamera osv som skrevet over her. Anonymkode: 26c7a...b33 16
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #17 Skrevet 22. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjedde noe absurd i går, og ekkelt ikke minst. Måtte faktisk ringe venninna mi å be henne komme å ligge over, og vi satt å prata om dette i hele går kveld. Hun ble like sjokka som meg!! Vil prøve å gjenfortelle det her inne for jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå 🙁 Jeg leier en hybel/lite hus på en gård. Dette huset er frittstående og står på tunet mellom huset hvor eierene av gården bor og fjøs/låve. Jeg var ferdig på jobb i 13-tida i går og når jeg kjørte grusveien ned til gården ser jeg det står en mørkegrønn bil på siden av veien. Vet ikke om bilen stod tom eller om det satt noen inni, tenkte ikke så mye over det annet enn at bilen var ukjent og det aldri står biler parkert/står stille langs veien der. Jeg har leid der i litt over ett år nå. Men jeg kom hjem og fikk gjort litt, spist osv og lå å slappet av og så banket det på døra. Når jeg kikket ut vinduet på stua stod den bilen jeg så oppi veien utafor på tunet og når jeg åpna stod det en fyr der med en sånn dokumentmappe som sa at han på oppdrag fra huseieren skulle se på ett eller annet med strømmen. Husker ikke eksakt hva han sa men det hørtes ut som han hadde peiling. Jeg slapp han jo inn og han drev i sikringsskapet ute i gangen en god stund. Hadde ikke med seg noe utstyr. Holdt vel på der i kanskje 15 minutter og så kom han å lurte på en del ting ang strømmen. Noterte mens jeg snakket så jeg sa at han kunne sette seg ned om han ville så det ble lettere å skrive, så han takket ja til det. Mens han skrev og bladde i den mappa spurte han hvordan det gikk med *navn på huseier* og jeg sa som sant var at jeg ikke kjente de så godt eller pratet så mye med de men at det virket som det gikk bra. Så ramset han opp flere navn, spurte om jeg kjente den og den. Så jeg fortalte litt, at jeg bodde her pga studiene og at jeg jobber litt ved siden av (fortalte hvor jeg jobbet, angrer på det nå! 😟) men at jeg ikke kjente noe særlig til lokalfolkene i bygda her. Fortalte litt om hvor jeg var fra, og interesser. Og han gjorde det samme. Jeg syntes han virket grei og koselig på dette tidspunktet. Så nevnte han et damenavn og jeg sa at jeg ikke kjente til henne heller, så sa han at det var eksen hans og at det var en lang vond historie så han skulle ikke begynne å prate om det. Han sa de hadde barn sammen og. Pratet om løst og fast mens han styrte med de papirene og bladde fram og tilbake i noe brosjyrer eller hva det var. Så fleipet han om at hun eksen ikke var noe særlig i senga og jeg lo litt av det men syntes det ble litt kleint. Han sa at han var overbevist om at jeg var tusen ganger bedre enn henne i senga og han var forsåvidt en kjekk fyr så jeg ble litt smigret og takket for komplimentet. Så spurte han om hva jeg likte i senga, at han likte å dominere og hva jeg syntes om det. Han nevnte også BDSM. Jeg ble veldig satt ut og nervøs og jeg følte ting ble veldig feil og at hele situasjonen ble absurd. Husker ikke hva jeg svarte men prøvde å svare avvisende. Var helt forvirret og satt ut av at han som fagmann spurte om noe sånt hjemme hos en kunde. Jeg begynte å fikle med mobilen og fikk sendt mld til ei god venninne fra klassen, jeg ba henne ringe meg med en gang noe hun selvfølgelig ikke gjorde.. Det kan godt hende at han kom hit i den hensikten han påstod og at han bare ble litt revet med men jeg syns det ble utrolig ubehagelig. Det må ha vært lett å se at jeg ble ukomfortabel, kjente hendene skalv og jeg ville bare ha han ut. Begynte å kikke ut av vinduene for å på en måte late som jeg ventet besøk hvert øyeblikk. Spurte han hva han kom fram til angående strømmen her og da sa han noe ala at han jobbet med saken, jeg husker ikke helt konkret. Jeg syns det var ekkel stemning men prøvde være hyggelig, bli ferdig sånn at han kunne dra. Jeg gikk på kjøkkenet en tur og men jeg var på dette tidspunktet blitt helt paranoid eller hva jeg skal kalle det, en ekkel følelse jeg har aldri har kjent på før hvertfall om at jeg ikke burde stå med ryggen til her nå. Gikk på stua igjen men satte meg ikke ned. Fiklet med noe greier jeg fant i hylla men hendene skalv så latterlig mye at jeg la det tilbake. Så spurte han plutselig om jeg ville at han skulle gå. Jeg sa at ja hvis han var ferdig med det han skulle så kunne han godt det. Han ga meg da et blikk som var så jævlig creepy, jeg var redd han kom til å fly på meg! Men han reiste seg og sa "GREIT" og gikk ut rett ut. Jeg ble stående midt på stua og så bilen kjøre avgårde. Pulsen min gikk i hundre lenge etterpå. Ringte mamma og den andre venninna mi og fikk henne heldigvis hit på overnatting. I dag tidlig så venninna mi huseieren som gikk over gårdsplassen på vei til fjøset og dro meg med ut, så spurte vi han om han hadde pratet med noe angående strømmen og det hadde han ikke. Han skjønte ingenting av det vi fortalte, eller hvem han mannen var. Følte meg passe dum da... Han spurte hva det gjaldt, det der med strømmen og hvilken informasjon jeg fikk og det gikk opp for meg at han hadde ikke gitt meg noe som helst info. La ikke igjen noe papirer eller brosjyrer heller. Jeg fikk litt sjokk inni meg når jeg fortalte utleier det og kom på det selv! Når jeg skriver dette innlegget sitter jeg på skolen. Ikke jobb i dag, men jeg tør rett og slett ikke å dra hjem til hybelen min 😟. Forhåpentligvis får jeg sove hos venninna mi i natt, ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Burde jeg prate med flere ang dette? Har lyst til å fortelle utleieren alt for jeg følte ikke han helt skjønte greia, men da må jeg jo fortelle om den sexpraten også 😕 Jeg har aldri sett den fyren før. Aldri sett bilen, skulle ønske jeg tenkte på å skrive ned nr på bilen men var jo helt sjokka. Hvorfor kom han hjem til akkurat MEG og hvordan skal jeg klare å bo der etter dette?😟 Kjenner jeg er skikkelig paranoid, hvis jeg ser den bilen igjen vet jeg ikke hva jeg gjør. Eller hvis det banker på midt på natta. Hjelp Anonymkode: 4da15...758 hadde og en mann utsendt fra elverket som sjekker alt det eletriske i leiligheten. de kan ta stikkprøver av hvem som helst så det kan være det var en slik undersøkelse men at han spør om så private ting hører ikke hjemme!!! husverten din burde gitt deg beskjed om dette da det blir sendt brev en stund i forkant om at det blir foretatt kontroll. Anonymkode: 3e789...e42 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #18 Skrevet 22. oktober 2019 5 minutter siden, TrekStar skrev: Kanskje personen er en enstøing, som har lite kontakt med folk, og som gikk ekstremt til verks for å komme i kontakt med deg. Han kan være en stalker, som har sett deg ute et sted, og han fikk et innfall om å oppsøke deg hjemme, ved å utgi seg for å være en fra eltilsynet f.eks. Mange creepy personer der ute, som kan få seg til å gjøre mye rart. Ikke slipp han inn neste gang, men ring da huseier eller politi, slik at dem kan ta seg av han. Ingen kan komme uanmeldt heller, hvis han fra eltilsynet eller annet lovpålagt tilsyn. regner med huseier har fått beskjed men ikke gitt beskjeden videre til ts. dette er selvsagt ikke greit. det er heller ikke greit at han spør om slike ting. hadde kontaktet elverket og sagt ifra Anonymkode: 3e789...e42
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #19 Skrevet 22. oktober 2019 Du MÅ fortelle dette til politiet! Skjønner du er redd nå, men det er sjeldent sånne creeps faktisk gjør noe farlig. De er for feige. Han hadde gjort noe der og da hvis han ville deg noe vondt, og han vet nok at du har kontaktet politiet nå og han tør ikke komme tilbake. Har opplevd lignende selv. Politiet trenger tips, for hvis mange nok ringer inn en slik hendelse vil de med større sannsynlighet både sette ressurser på saken og finne ut av hvem dette kan være. Hvis du bare tror du vet høyde, vekt og farge på bilen er det godt nok! Anonymkode: 4b9c1...1d7 9
Silva Pluvialis Skrevet 22. oktober 2019 #20 Skrevet 22. oktober 2019 Jeg ville ringt politiet, ja. Ville også snakket med huseieren og spurt hvorvidt de ventet en som skulle sjekke strømmen eller ikke. Det er også mulig å ringe strømselskapet for å finne ut om dette var svindel eller ikke. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå