Gå til innhold

Helt vanlig god mamma, far vinner pga god advokat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du som helt vanlig, god mamma, opplevd å miste større prosenter med barnet ditt? Fordi barnefar hadde bedre advokat eller andre ting?

Anonymkode: 2002a...ca5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mange år siden var jeg selv i en barnefordelingssak. Advokaten min ga klar beskjed om at "den som vinner en slik sak er den som har mest dritt å grave opp om den andre....". 
Jeg trakk saken og vi ordnet opp uten advokater. 

Anonymkode: d3cdf...893

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For mange år siden var jeg selv i en barnefordelingssak. Advokaten min ga klar beskjed om at "den som vinner en slik sak er den som har mest dritt å grave opp om den andre....". 
Jeg trakk saken og vi ordnet opp uten advokater. 

Anonymkode: d3cdf...893

Hva slags dritt? Tenker man på feil en av partene har gjort 1-5 år tidligere?

Skrevet

Et annet advokatsitat, fra en som nå er dommer: lavere rettsinstanser vektlegger argumentene som er til fordel for den de synes mest synd på.

Anonymkode: efc51...f90

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et annet advokatsitat, fra en som nå er dommer: lavere rettsinstanser vektlegger argumentene som er til fordel for den de synes mest synd på.

Anonymkode: efc51...f90

Det er nok ikke sant.

Anonymkode: c2457...152

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke sant.

Det er det nok. 

Det er tilfeller der ute der en forelder (mor) er gitt omsorg fordi hun "ellers ville tatt livet sitt". Sånn på alvor. Den forelderen hadde ingen omsorg for sine barn, men barna hadde omsorgen for sin mor.

En bør ikke ende i retten uten en god sak, en god jurist og en god mengde beviselig dritt på motparten. Har en intet, bare "gode intensjoner" bør en i det minste gå til en fagperson som tørr være dønn ærlig og spørre "egner jeg meg som forelder?" Svaret kan godt være et rungende nei, særlig om en selv mener å gjøre en fremragende jobb.

Anonymkode: e8524...686

Skrevet

Akkurat når det gjelder barnefordeling, er det vel ett av de få områdene som kvinner regjerer. Flest mødre får hovedomsorgen. Mamma er viktigst hos de fleste- ikke alle, men som oftest. Flere alenemødre enn alenefedre der ute. Også flere fedre som ikke stiller opp. Hvis moren ikke er egnet, eller det er som Ts sier, mye dritt å grave opp, blir det en annen sak. Men vi kvinner står sterkt når det gjelder barna våre. Vi bærer de frem, ammer og tar oss av de. Du skal være bra uskikket eller ha noen voldsomme krefter mot deg, for å rokke ved det.

Anonymkode: 51f09...732

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat når det gjelder barnefordeling, er det vel ett av de få områdene som kvinner regjerer. Flest mødre får hovedomsorgen. Mamma er viktigst hos de fleste- ikke alle, men som oftest. Flere alenemødre enn alenefedre der ute. Også flere fedre som ikke stiller opp. Hvis moren ikke er egnet, eller det er som Ts sier, mye dritt å grave opp, blir det en annen sak. Men vi kvinner står sterkt når det gjelder barna våre. Vi bærer de frem, ammer og tar oss av de. Du skal være bra uskikket eller ha noen voldsomme krefter mot deg, for å rokke ved det.

Anonymkode: 51f09...732

Akkurat nå virker det som om barnefar går å leter etter feil å ta meg på. Hittil har tingene han har "funnet" ikke stemt i det hele tatt. Tar meg selv i å gå to runder med alt på barnet hver dag før vi går ut døra i tilfelle noe kan brukes mot meg. F.eks sjekker alt av hygiene, rene klær, rene ører, lengde på håret, klipte negler, hele klær, nye klær, nok klær/ull, nok leker, leke nok med barnet, gi kun hjemmelaget mat, omgås familie ofte nok, venner på barnets alder ofte nok, etc konstant i redsel for at barnets far skal ha noe å ta meg på. Det blir jo helt tullete, jeg jobber jo med barn og ingen barn er perfekte. Jeg syns det er godt når i mitt arbeid med barn ser ting som er avslappende og likevel riktig. I min situasjon mot barnefar derimot har ting begynt å bli sinnsykt hvor mye han skal påpeke for å prøve å ta meg på ting. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke sant.

Det er faktisk helt sant. Så må må  anke, og da kan det fort bli annerledes. 

Tingrettene faller mer for tårer. Det er det ikke tvil om. 

Anonymkode: a2004...c3a

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk helt sant. Så må må  anke, og da kan det fort bli annerledes. 

Tingrettene faller mer for tårer. Det er det ikke tvil om. 

Det siste fikk jeg vite også, litt tårer kan ordne mye 

Skrevet

Men hvor mange ganger kan en forelder gå til sak mot den andre?

Skrevet

Det siste fikk jeg vite også, litt tårer kan ordne mye 

Ja. Så må den som ikke baserer saken sin på tårer anke. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Så må den som ikke baserer saken sin på tårer anke. 

Jeg sitter med de beste kortene, jeg er likevel redd for hva en manipulerende mann og en god advokat kan finne på.

Skrevet

Jeg sitter med de beste kortene, jeg er likevel redd for hva en manipulerende mann og en god advokat kan finne på.

Det vet du jo ikke. 

Vær forberedt, så går det nok bra 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet du jo ikke. 

Vær forberedt, så går det nok bra 

Hvor lenge kan man vente på svar egentlig? Han tok først kontakt med advokat, jeg fikk 5 dagers svarfrist som jeg overholdt. Det har gått en måned snart og jeg vet fremdeles ikke om han vil gå videre med saken eller ikke. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor mange ganger kan en forelder gå til sak mot den andre?

Godt spørsmål! Er i runde 4 på 8 år.

den siste stevningen sendte far under ett år siden forrige forlik, men denne gangen med annen hovedspørsmål. 

To ganger i retten for hovedomsorgen og to ganger pga samvær.

Far har ikke ‘vunnet’ en eneste gang. Jeg må fremdeles betale for advokat selv 🙄

Barn blir heldigvis voksne, da kan ikke det saksøkes mere.

Anonymkode: db783...377

• Liker 2
Skrevet

Hvor lenge kan man vente på svar egentlig? Han tok først kontakt med advokat, jeg fikk 5 dagers svarfrist som jeg overholdt. Det har gått en måned snart og jeg vet fremdeles ikke om han vil gå videre med saken eller ikke. 

Det kan skje plutselig. En meklingsattest må man uansett ha før man kan levere en stevning i forhold til barneloven. Men, en attest er gyldig i 6 mnd. 

De fleste stevninger ender ikke i en rettssak, men som forlik. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fem dagers svarfrist? Det er ikke i henhold til normale frister ihvertfall. 

Om jeg var deg så ville jeg slappet helt av, ikke stresset med å overholde slike frister som de setter selv. Enten lar du være å svare eller så svarer du bare at det tar dere i retten.

• Liker 1
Skrevet

Har selv vært i barnefordelingssak, hvor far prøvde å slenge dritt om meg. Det gikk på ting som at jeg likte å ta meg en fest FØR jeg fikk barn, så derfor var jeg ikke egnet som mor.. Alle påstandene hans var helt ute å kjøre, og han ødela bare for seg selv. Jeg er veldig konfliksky, og slang aldri noe dritt tilbake, annet enn det som er relevant for farsrollen hans. Heldigvis hadde jeg en mye mer oppegående advokat enn han hadde, og vant pga det. Hvis jeg hadde tapt, hadde det vært fordi jeg ikke klarte å forsvare meg selv godt nok, ikke fordi jeg er en dårlig mor.

Anonymkode: fd7a2...2b8

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål! Er i runde 4 på 8 år.

den siste stevningen sendte far under ett år siden forrige forlik, men denne gangen med annen hovedspørsmål. 

To ganger i retten for hovedomsorgen og to ganger pga samvær.

Far har ikke ‘vunnet’ en eneste gang. Jeg må fremdeles betale for advokat selv 🙄

Barn blir heldigvis voksne, da kan ikke det saksøkes mere.

Min er under 3 år, så da blir det mange år og mye penger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...