Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i en bedrift i privat sektor et år nå og startet som nyutdannet. Her beregner de et års opplæring og startlønnen var ikke noe å skryte av. Fastlønn er det også, så det er ikke mulig å tjene noe mer ved å jobbe overtid da det går som avspasering. Kan jeg forvente en lønnsøkning snart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krev minst 3% hvert år.

Anonymkode: d805a...b25

Skrevet
1 time siden, tesla123 skrev:

Jeg har jobbet i en bedrift i privat sektor et år nå og startet som nyutdannet. Her beregner de et års opplæring og startlønnen var ikke noe å skryte av. Fastlønn er det også, så det er ikke mulig å tjene noe mer ved å jobbe overtid da det går som avspasering. Kan jeg forvente en lønnsøkning snart?

tror du blander overtid men ekstravakter. så og si alle har krav på overtidstillegg selv om det er utover dine 100%.

Anonymkode: cc79c...189

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

tror du blander overtid men ekstravakter. så og si alle har krav på overtidstillegg selv om det er utover dine 100%.

Anonymkode: cc79c...189

Stillingen er såpass fleksibel at man alltid får avspasert timene man jobber overtid, og vi har fastlønn :) Var forøvrig ikke det jeg lurte på, men om det er vanlig med et ekstra høyt lønnshopp etter opplæringen og et år i bedriften utover den årlige stigningen på ca 3%.

Skrevet

Det er umulig for oss å si hvordan de gjør det i bedriften din - om det er vanlig med et lønnshopp eller ikke. Jeg jobber i staten, og her har man krav om en vurdering av lønnsplasseringen innen ett år etter at man har startet. Men - det betyr ikke at man faktisk FÅR mer i lønn, bare at man har krav på at arbeidsgiver vurderer lønnsnivået ditt. 

Hvis du ikke er (eller blir) fornøyd, er den beste måten å gå betydelig opp i lønn på å bytte jobb. Anbefaler deg forresten å organisere deg. Da får du tilgang til statistikk over lønnsnivået for personer med din utdanning, ansiennitet etc, og det gjør det lettere å vurdere om lønna di er for lav.

Anonymkode: 0ea94...c46

• Liker 1
Skrevet

I bedriften jeg jobber får vi lønnsøkning hvert år. Det er også privat sektor med fastlønn. Var ingen opplæringstid med lavere lønn i min bedrift, og har heller ikke hørt om andre som opererer med det. Men jeg ville forventet høyere lønn etter fullført opplæring

Anonymkode: f0cf4...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...