Gå til innhold

"Mamma slo meg"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre her.

Jeg hentet 4-åringen min i går. Mens jeg kjørte, sa barnet : "Mamma slo meg".  Jeg stoppet bilen og spurte barnet hva som har skjedd. "Jeg tegnet på veggen. Mamma ble sint og slo meg."

Jeg sjekket barnet og ser ingen blåmerker. Jeg tror egentlig ikke at moren er i stand til å slå. Hun har aldri gjort noe sånt da vi var sammen. Jeg spurte barnet hvordan moren slo. Barnet sa på magen. 

Jeg kan forestille meg at moren ble sint da hun oppdaget barnet tegnet på veggen, men hvordan vet jeg hvor alvorlig det var? Jeg er redd for å spørre mer slik at jeg kanskje påvirker historien til barnet. Kanskje det høres verre ut enn det egentlig var..?

Jeg tenker å konfrontere moren neste gang jeg møter henne. Det er mulig at barnet overdrev, men i verst fall hva om moren faktisk slo?

Anonymkode: 4ee3a...044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med moren om dette !

Anonymkode: 9fd7f...eb9

Skrevet

Kan jo hende moren "dyttet" barnet vekk, og barnet da tolker det som å bli slått...

Anonymkode: 5a0cb...636

• Liker 8
Skrevet

Du må definitivt ta det opp med mor og se reaksjonen. Så tar du det derfra.

Anonymkode: f7710...bed

Skrevet

Spør mor! 

Dattera mi kom og sa at pappa slo henne, jeg spurte selvfølgelig hva som hadde skjedd, og det var visst omvendt. Og de tulla. 

Anonymkode: 6e2df...10e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo hende moren "dyttet" barnet vekk, og barnet da tolker det som å bli slått...

Jeg tenkte det samme.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må definitivt ta det opp med mor og se reaksjonen. Så tar du det derfra.

Ja, det er planen min. Jeg må dessverre vente 1 uke fordi hun er bortreist.

Anonymkode: 4ee3a...044

Skrevet

Ta det opp med mor.

Unger kan lett vri litt på ting. Datteren min på 6 kan finne på å brøle ut "du slåår meeeg! Du klyper! Aaaauuuu" hvis hun slår seg helt vrang på butikken og vi må gå ut, f. Eks.. 🙈

Anonymkode: 4c9e6...3ab

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med mor.

Unger kan lett vri litt på ting. Datteren min på 6 kan finne på å brøle ut "du slåår meeeg! Du klyper! Aaaauuuu" hvis hun slår seg helt vrang på butikken og vi må gå ut, f. Eks.. 🙈

Anonymkode: 4c9e6...3ab

Samme gjorde min unge, mamma ikke klip meg kunne han si, uten at jeg var borti han Ikke lugg og ikke slå sa han spesielt når vi var ute blant folk, for da visste han at jeg ble fortvilt. Unger er utspekulerte av og til

Anonymkode: 67c2f...3f6

• Liker 1
Skrevet

Ring barnevernet ts

Anonymkode: 0eeac...59d

Skrevet

Spør! Her hadde vi en situasjon nylig hvor barnet gikk til pappa og sa jeg hadde dytta så hen datt. Sannheten var at hen drev og surra og skulle ødelegge noe hen ikke fikk lov til. Så da jeg skulle ta det fra hen, gjorde hen et byks samtidig som gjorde at hen falt. Jeg var ikke borti hen i det hele tatt, kun den tingen hen hadde i hendene. 

Anonymkode: 92f77...838

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring barnevernet ts

🙄

Anonymkode: f7710...bed

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring barnevernet ts

Av og til er kommunikasjon det man bør prøve først med den andre :sleep: 

Skrevet

Snakk med mor først. Barn er kjappe til å si sånt, fordi de merker vi reagerer på det. Vår ene hadde en lengre fase i 2-3 års alderen hvor hun sa vi slo hvis vi var strenge i stemmen. Det var mest fordi hun ikke helt visste hva det betydde tror jeg, slåing er ubehagelig, at vi var streng var ubehagelig for henne, så hun snakket om det som det var det samme. 

Anonymkode: edc28...598

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...