AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1 Skrevet 22. oktober 2019 Hei Trenger litt råd. Jeg skal studere til høsten, og vi bor 45 minutter unna studiested. Studiestedet er også nærmere mannens jobb. Her vi bor nå, er en ganske liten by, og minimalt å finne på. Men barnet trives i god barnehage og vi er så fornøyde med helsestasjonen. Vi har familie både her og studiested. Jeg vil ikke at hun skal ha for lange dager i barnehagen. Kunne man bodd i denne lille byen og pendlet, eller blir det veldig dumt siden hun går i barnehage her, eller er det lurest å flytte til studiested hvor vi skal bo i 5 år fremover pg opp til skolealder (og enda lenger forhåpentligvis). Anonymkode: 70766...193
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #2 Skrevet 22. oktober 2019 Ville bodd der hun sannsynligvis kommer til å gå på skole! Anonymkode: af277...798
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #3 Skrevet 22. oktober 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville bodd der hun sannsynligvis kommer til å gå på skole! Anonymkode: af277...798 Ja, det blir mest sannsynlig i studiebyen:) Anonymkode: 70766...193
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #4 Skrevet 22. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Trenger litt råd. Jeg skal studere til høsten, og vi bor 45 minutter unna studiested. Studiestedet er også nærmere mannens jobb. Her vi bor nå, er en ganske liten by, og minimalt å finne på. Men barnet trives i god barnehage og vi er så fornøyde med helsestasjonen. Vi har familie både her og studiested. Jeg vil ikke at hun skal ha for lange dager i barnehagen. Kunne man bodd i denne lille byen og pendlet, eller blir det veldig dumt siden hun går i barnehage her, eller er det lurest å flytte til studiested hvor vi skal bo i 5 år fremover pg opp til skolealder (og enda lenger forhåpentligvis). Anonymkode: 70766...193 Hvilken by er det snakk om, da? Anonymkode: efcd4...e76
Pentagon Skrevet 22. oktober 2019 #5 Skrevet 22. oktober 2019 De sier at pendletid påvirker livskvalitet i meget stor grad. Tror det er mye mulig å finne en god barnehage der du skal studere og helsestasjonen også har man mindre og mindre kontakt med etterhvert som tiden går. Om dere skal ha ett barn til går sikkert det også helt fint med ny helsestasjon. Hadde ikke latt det styre store livsvalg. Hverdagen er det viktigste. Siden det er sannsynlig at barnet dere har skal gå på skole i studiebyen din er det best å flytte noen år før, så han/henne får venner før skolen starter. Det er litt tungt til å begynne med, men det går nok bra. 45 minutter hver vei utgjør jo 1,5 time hver dag, 5 dager i uken så er det faktisk snakk om så mye som 7,5 time i pendletid i uken, like mye som en arbeidsdag det.. Det er vel også tid du ikke får med barnet ditt..? Jeg ville ikke vært i tvil.. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #6 Skrevet 22. oktober 2019 Jeg ville bodd i den byen barnet skal begynne på skole Anonymkode: 89c62...571
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #7 Skrevet 22. oktober 2019 24 minutter siden, Pentagon skrev: De sier at pendletid påvirker livskvalitet i meget stor grad. Tror det er mye mulig å finne en god barnehage der du skal studere og helsestasjonen også har man mindre og mindre kontakt med etterhvert som tiden går. Om dere skal ha ett barn til går sikkert det også helt fint med ny helsestasjon. Hadde ikke latt det styre store livsvalg. Hverdagen er det viktigste. Siden det er sannsynlig at barnet dere har skal gå på skole i studiebyen din er det best å flytte noen år før, så han/henne får venner før skolen starter. Det er litt tungt til å begynne med, men det går nok bra. 45 minutter hver vei utgjør jo 1,5 time hver dag, 5 dager i uken så er det faktisk snakk om så mye som 7,5 time i pendletid i uken, like mye som en arbeidsdag det.. Det er vel også tid du ikke får med barnet ditt..? Jeg ville ikke vært i tvil.. Du har godt poeng! Det blir nok at vi flytter dit, det blir lettere, og kort vei fra studiet til barnehagen. Det er det viktigste. Jeg vil ha så korte dager som mulig for henne💕 det er faktisk viktigere enn at vi liker hs og barnehagen. For det kan vi der også forhåpentligvis Anonymkode: 70766...193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå