Gå til innhold

Sønnen min kjennes så varm ut!

Jens

Anbefalte innlegg

Han ligger som oftest bare i bleie, da kroppen hans er kjempevarm hele tiden. Er dette normalt??Han har det jo bra, og klager ikke på noe, men han kjennes veldig varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mor...

Hva er tempen hans da? Min kjennes ofte kald ut, for han har en normal kroppstemperatur nærmere 36 enn 37...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kjenner bak i nakkene om han er for varm eller kaldt.

Hender og føtter og hode kan ofte kjennes for varme eller for kalde ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Velkommen til de bekymrede mødres verden.... :ler:

Hvis han ikke har feber, noe du sikkert har sjekket, er det ingenting i veien med ham. Min datter var også sånn, det hendte til og med at jeg brukte henne som varmeflaske i min egen seng, for hun var utrolig varm av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde kun 36,7 grader, så ingen feber. Han er bare en varm gutt da. Han får bare være i bleie hele våren og sommeren da, for med en gang han har klær på seg, blir han jo sååå varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Jeg synes du skal ha på ham en liten trøye og en tynn bukse. Jeg har også hatt varme barn, men ville aldri latt dem ligge i bare bleia som nyfødt i mai....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ikke inne engang?Mener jo såklart inne. Her er det jo 23 grader, og han ligger som regel på dynen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Ja, jeg mener inne.

I korte perioder i forbbindelse med beleieskift og når han ligger inntil en voksen f.eks. så synes jeg det er greit, men jeg ville aldri latt en nyfødt ligge i bare bleia over lengre tid.

Har dere virkelig 23 grader inne? Blir du ikke slapp av det? Dette har jo ingenting med saken å gjøre, men måtte bare spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianna Panna

Jeg ville også ha hatt på den lille en trøye og bukse, selv om det er 23 grader inne. Du går vel ikke bare i trusen inne? De sier jo at man skal kle på barn som man kler på seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Jeg ville sett an barnet.

(Ta gjerne temperaturen med et termometer hvis du er usikker)

Alle er jo forskjellige; noen må kle på seg masse, mens andre kan gå i bare t-skjorta nesten året rundt. Slik er det med både voksne og barn.

Temperaturen i et rom har jo heller ikke bare med det som er målbart å gjøre. Ting som trekk, luftfuktighet samt hvor i rommet barnet ligger har også mye å si.

Det er du som ser hvordan disse tingene er hos deg, Jens. Hvis lillemann er for varm med klær på, ser jeg ingen grunn til å ikke la ham ligge i bare bleia.

Det er jo minst like farlig å være for varm som å være for kald!

Stol på deg selv og din vurdering, Jens. At du starter denne tråden, sier iallefall meg at du er en god mor. Det viktigste er at du ser at det er du som "leser" ditt barn best. Man kan ikke gjøre bedre enn sitt beste, og det er du og lillemann som må bestemme hvordan ting må være - ikke oss "forståsegpå'ere" her på KG :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine
De sier jo at man skal kle på barn som man kler på seg selv....

Isåfall tror jeg min sønn hadde dødd av heteslag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi har stort sett alltid 25 grader inne, og jeg dør ikke av heteslag....

Så lenge ungen din er varm i huden, Jens, kan du trygt kle av ham og la han ligge i bare bleien, så klart bare ikke på gulvet i trekken...... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lizzi

Min sønn har også vært veldig varm bestandig. Ofte svetter han så han er kliss våt. Jeg tror noen barn bare er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianna Panna

Isåfall tror jeg min sønn hadde dødd av heteslag :ler:

Selvfølgelig ikke bokstavelig ment, men at når man selv går med "normalt" kledd kan man gjerne ha på babyen en bukse og en trøye - trenger ikke å være tykke greiene. Mener jeg har lest et sted også at spebarn feks. ikke bør sove i bare bleie, men jeg husker ikke hvor. Kan det ha vært i boken til hun Nylander-damen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...