Gå til innhold

Hun reddet livet til mannen min, hvordan kan jeg takke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min brors nye kjæreste kom til oss på middag helgen som var. da vi hadde spist så jeg at mannen min var litt blek og stillere enn vanlig. Men ville ikke spørre han om alt var bra siden jeg vet at det er noe han misliker når vi er sammen med andre. 

Vi setter oss i stuen, plutselig reiser hun (min brors kjæreste) seg opp og går bort til mannen min, setter seg på kne og spør om alt er ok. Mannen min sier at han har smerter i ryggen (som han har hatt før). Hun kjenner bakpå ryggen og plutselig griper hun vesken, tar mobilen og ringer AMK. Hører hun sier at hun mistenker hjerteinfarkt og trenger ambulanse. Jeg skjønner ingenting og spør men broren min avbryter og sier at hun har mange års erfaring fra Røde Kors hjelpekorps. Hun ber mannen min sitte i ro og fokusere på pusten. Han sier ikke noe men jeg ser han er dårligere.

AMK kommer og ting går veldig fort. De setter på sånne lapper for å måle hjertet og det viser seg at han må på sykehus. De drar, vi kommer etter. Etter noen timer får jeg snakke med legen og hun hadde rett, det var hjerteinfarkt. 

Jeg vet at hjerteinfarkt ikke betyr at han skal dø men jeg føler likevel at hun var med på å redde liv. Er så glad for at hun var der den kvelden. Jeg ante ikke at ryggsmerter kunne bety infarkt. 

Har lyst til å gi henne noe mer enn bare blomster?!

Anonymkode: a8dd1...c4c

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blomster, gavekort, hva som helst, men jeg hadde også skrevet et brev til henne for å fortelle nøyaktig hvor takknemlig jeg var.

Desto lenger et infarkt får holde på, desto mer skade og risiko for senskader blir det, hjerteinfarkt betyr ikke at man skal dø sånn uten videre, men det at hun oppdager det tidlig vil gjøre at han kommer seg mye fortere.

Anonymkode: 42707...ab8

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Desto lenger et infarkt får holde på, desto mer skade og risiko for senskader blir det, hjerteinfarkt betyr ikke at man skal dø sånn uten videre, men det at hun oppdager det tidlig vil gjøre at han kommer seg mye fortere.

Legen på sykehuset sa det samme.

ts

• Liker 4
Skrevet

Eg hadde ikkje forventa noko, men hadde blitt kjempeglad for ein klem 😊

Har ringt AMK pga slag. Dei andre i lokalet ba meg vente og sjå det ann, men heldigvis la eg ikkje på. For samstundes som eg prata med AMK falt vedkommande om. 

Anonymkode: ac5cd...be5

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror jeg ville gitt henne blomster og et kort hvor det stor tusen takk. Og så invitert dem på middag når mannen din er kommet hjem igjen er i bedre form. 

Hvis jeg selv hadde vært i hennes situasjon hadde jeg ikke tenkt på det som at jeg måtte få noe tilbake. Jeg hadde bare vært utrolig glad for og lettet over at jeg kunne hjelpe og at mannen overlevde. Hadde ikke tenkt på en gave i det hele tatt. Men en middag er jo alltid hyggelig. 

Anonymkode: e6790...c86

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Legen på sykehuset sa det samme.

ts

Ja, ikke sant, nå kan han gå videre med, forhåpentligvis, veldig små konsekvenser. 

Jeg kan føle lettelsen din og takknemligheten over at hun var der den kvelden helt hit hvor jeg sitter, hun blir nok veldig glad for blomster og et kort :)

• Liker 4
Skrevet

Kanskje jeg skal spørre broren min som tross alt kjenner henne bedre. Kanskje det er noe spesialt hun liker?

ts

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg skal spørre broren min som tross alt kjenner henne bedre. Kanskje det er noe spesialt hun liker?

ts

Ville ikke forventet noe, har vært med på det samme, og et takk var nok. 

Inviter henne på middag uten å nevne takknemlighet? 

Skrevet

Jeg ville gitt blomster og en flaske vin, og ett fint kort hvor dere takker for hjelpen og inviterer til en ny middag når mannen er helt på bena igjen. 

Anonymkode: 0ecc4...885

• Liker 3
Skrevet

Hadde gitt noen fine blomster og et kort. Det er Ikke selve gaven som betyr noe, det er at dere viser takk. En nydelig bukett er uansett en fin ting å få. Så fint at folk er oppmerksomme og hjelpsomme ❤️ Det var veldig viktig det hun gjorde. 

Anonymkode: 419c3...032

• Liker 1
Skrevet

Hva med å hylle henne med en liten statue av henne i entreen? Eller på peishyllen?

Anonymkode: b59ec...458

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...