AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1 Skrevet 22. oktober 2019 Jeg er nå på utkikk etter ny bolig. Har funnet en bolig jeg liker kjempe godt og ønsker å dra på visning. Siden visningen var før boligjakten min startet så ringte jeg megleren og ba om en privat visning, han skulle kontakte selger for å høre når det passet og komme tilbake til meg. Jeg ringte megleren på Fredag, og har enda ikke hørt noe. Jeg er kanskje litt vell utålmodig, men hadde trodd at en megler ordnet slike ting relativt kjapt. Er det veldig ufint av meg å ringe selgeren og høre om det er mulig å komme å ta en titt? Anonymkode: db0bd...ab1
Heisenberg Skrevet 22. oktober 2019 #3 Skrevet 22. oktober 2019 Jeg hadde heller ringt opp igjen og mast på megler. Så kan du høre med ham/henne om du kan ta direkte kontakt med selger. 5
Lita_go Skrevet 22. oktober 2019 #4 Skrevet 22. oktober 2019 Ikke ufint! Kontakt megler å mase, eventuelt send mld til selger😊 Sendte facebookmelding til eier av min første leilighet, hadde funnet et område jeg ville bo i, å leiligheten som fristet mest ut fra utsikt. Sa til mannen at jeg ønsket leiligheten hans og om den var tilsalgs. Tilfeldigheter gjorde at han skulle selge 6mnd senere, men da kunne jeg bare vente pent på den istedenfor å gå på visning😂
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #5 Skrevet 22. oktober 2019 Tusen takk for svar, da kontakter jeg heller megleren Anonymkode: db0bd...ab1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #6 Skrevet 23. oktober 2019 Ringte megleren i går og tidligere i dag, men ingen svar. Hadde håpt han skulle ringe opp igjen. Skal man virkelig måtte mase seg til en privat visning? Trodde meglere var gira på å selge Anonymkode: db0bd...ab1
Nåleputa Skrevet 23. oktober 2019 #7 Skrevet 23. oktober 2019 Folk vil ha mest mulig for boligene sine. Selgere ønsker høy pris med budrunder og meglerne får provisjon fra salget.
Leo Skrevet 23. oktober 2019 #8 Skrevet 23. oktober 2019 1 minutt siden, Nåleputa skrev: Folk vil ha mest mulig for boligene sine. Selgere ønsker høy pris med budrunder og meglerne får provisjon fra salget. Men da er det jo uhyre dumt å ignorere interesserte kjøpere som kanskje både er villige til å starte en budrunde og betale godt for boligen. Jeg hadde i hvert fall blitt temmelig forbannet på megler hvis jeg fikk vite i ettertid at han eller hun ikke fulgte opp slike henvendelser! (Men jeg skal vel ikke klage for jeg har selv kjøpt bolig til under takst fordi megleren var "lat" og ikke fulgte opp godt nok 😉) 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #9 Skrevet 23. oktober 2019 17 minutter siden, Leo skrev: Men da er det jo uhyre dumt å ignorere interesserte kjøpere som kanskje både er villige til å starte en budrunde og betale godt for boligen. Jeg hadde i hvert fall blitt temmelig forbannet på megler hvis jeg fikk vite i ettertid at han eller hun ikke fulgte opp slike henvendelser! (Men jeg skal vel ikke klage for jeg har selv kjøpt bolig til under takst fordi megleren var "lat" og ikke fulgte opp godt nok 😉) Kjenner det frister veldig nå å bare ta kontakt med selgere, men samtidig så vet jeg ikke om det er selgeren som ikke klarer å finne et tidspunkt eller om det er megleren som er lat.. Begynner å irritere meg litt, da jeg hadde håpt på en visning iløpet av denne uka (noe jeg gav klar beskjed om) Anonymkode: db0bd...ab1
Leo Skrevet 23. oktober 2019 #10 Skrevet 23. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjenner det frister veldig nå å bare ta kontakt med selgere, men samtidig så vet jeg ikke om det er selgeren som ikke klarer å finne et tidspunkt eller om det er megleren som er lat.. Begynner å irritere meg litt, da jeg hadde håpt på en visning iløpet av denne uka (noe jeg gav klar beskjed om) Anonymkode: db0bd...ab1 Hvis du har telefonnummeret kan du jo bare sende en melding og si at du ikke hadde anledning til å komme på visning, men at du er interessert og ønsker en privat visning. Legg også gjerne til at du har forsøkt å gå via megler. Tror neppe det er så veldig mange som blir fornærmet over å bli kontaktet av en potensiell kjøper på en høflig måte dersom de faktisk skal selge en bolig! 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #11 Skrevet 23. oktober 2019 Virker som en slapp megler. Er selv på boligjakt, og merker stor forskjell på hvor "tilstede" meglerne er. Noen svarer aldri på meldinger, gir ikke tilbakemelding på det jeg spør om i forkant av visning eller under visning, mens andre virkelig er "på" og svarer både skriftlig og ringer. Er en megler veldig slapp, blir jeg skeptisk til informasjonen som fremkommer om boligen i salgsoppgaven. Så les den nøye! Anonymkode: 462ce...b19 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå