AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1 Skrevet 22. oktober 2019 Vi kjøpte nye vinterdyner i fjor. Min mann er allergisk mot dun og fjær, så det var uaktuelt å kjøpe dyndyner. Vi fant noen på nettet som hadde veldig bra brukeromtaler, og bestilte disse. Dynene er supervarme, men: De er veldig "statiske". Det gnistrer nesten når jeg skifter dynetrekk. Håret mitt blir superelektrisk hele dagen etter å ha sovet under dyna. Min mann merker ikke så mye til dette, det er jeg som er mest plaget med "elektrisiteten". Tenkte at en vask med skyllemiddel ville hjelpe, men dynene er for store til å kunne vaskes i vaskemaskinen vår. Idéen nå er å prøve å "spraye" dem med vann tilsatt skyllemiddel, og la dem tørke utendørs. Min mann mener at det ikke vil fungere. Noen tips til hva som kan hjelpe? Anonymkode: 513a2...aa5
_popcorn_ Skrevet 22. oktober 2019 #2 Skrevet 22. oktober 2019 Har ikke testet på dyner. Men jeg sprayer sofa, gulvtepper og ett gigantisk fleecepledd med vann tilsatt skyllemiddel, og jeg synes absolutt det hjelper! Jeg sprayer lett over, ikke så mye at det faktisk blir fuktig, så har ikke hatt behov for å henge til tørk.
Jytte Skrevet 22. oktober 2019 #3 Skrevet 22. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøpte nye vinterdyner i fjor. Min mann er allergisk mot dun og fjær, så det var uaktuelt å kjøpe dyndyner. Vi fant noen på nettet som hadde veldig bra brukeromtaler, og bestilte disse. Dynene er supervarme, men: De er veldig "statiske". Det gnistrer nesten når jeg skifter dynetrekk. Håret mitt blir superelektrisk hele dagen etter å ha sovet under dyna. Min mann merker ikke så mye til dette, det er jeg som er mest plaget med "elektrisiteten". Tenkte at en vask med skyllemiddel ville hjelpe, men dynene er for store til å kunne vaskes i vaskemaskinen vår. Idéen nå er å prøve å "spraye" dem med vann tilsatt skyllemiddel, og la dem tørke utendørs. Min mann mener at det ikke vil fungere. Noen tips til hva som kan hjelpe? Anonymkode: 513a2...aa5 Jeg har bare dundyner, vasker de med litt Milo og bruker en liten skvett, cirka halv dl. med eddik 7 prosent. Ikke noe skyllemiddel, milo er ganske mildt.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #4 Skrevet 23. oktober 2019 Ring en elektriker å få han til og jorde dynen 😂 Anonymkode: 56e12...4bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå