Gå til innhold

hvorfor klarer ikke kvinner å være ærlig når det kommer til kropp og utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår meg virkelig ikke på hvorfor mange kvinner ikke klarer å være ærlige om seg selv når det kommer til sin seksualitet og hva de tiltrekkes av. 

Får ofte match på tinder og etter å ha pratet litt, så er det flere som har sagt at kropp og utseende ikke er viktig for dem. OK, så hvorfor i det hele tatt vill du bli kjent med meg da? Fordi at jeg hadde så "sjarmerende" profil tekst? Neppe. 

Jeg vet jeg får match for de syntes at jeg ser kjekk og veltrent ut( er jo slik tinder funker dessverre), men så sier de etterpå at kropp og utseende ikke spiller noe rolle? Hvorfor er det så jævla vanskelig å være ærlig på slikt? (jeg har ikke mye barris bilder og slikt, bare sånn at det er sagt ,men bilder som viser at jeg er godt trent)  Jeg vet jo at karer med mindre godt utseende sliter på tinder,selv om de sikkert har mange andre gode kvaliteter.

Kan vell sammenlignes med kvinner som sier at de vill ha en snill og god mann, men kun er tiltrukket av og faller for "bad boys".

Så igjen, hvorfor så vanskelig å være ærlige kvinner? Sier dere dette bare for å fremstå som gode personer, eller hva er greia? Så klart personlighet er minst like viktig, men det betyr ikke at utseende og kropp ikke er viktig. Er ikke enten eller vettu.

Anonymkode: 4499f...fce

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mange av dem som møter deg, eller stopper kommunikasjonen i chatten? De aller fleste velger da ut fra om de er tiltrukket av førsteinntrykket, men så kommer gjerne kropp og utseende litt i bakgrunnen fordi det er andre ting som blir viktigere, som personlighet, utstråling og verdier. Å få mange matcher betyr veldig lite, det er det som skjer videre som avgjør om de liker deg eller ikke. Hvis det blir med litt chatting eller én date og null prat etterpå så betyr kanskje ikke utseendet alt.

Anonymkode: 1a46e...3fd

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mange av dem som møter deg, eller stopper kommunikasjonen i chatten? De aller fleste velger da ut fra om de er tiltrukket av førsteinntrykket, men så kommer gjerne kropp og utseende litt i bakgrunnen fordi det er andre ting som blir viktigere, som personlighet, utstråling og verdier. Å få mange matcher betyr veldig lite, det er det som skjer videre som avgjør om de liker deg eller ikke. Hvis det blir med litt chatting eller én date og null prat etterpå så betyr kanskje ikke utseendet alt.

Anonymkode: 1a46e...3fd

Så klart, det vet jo alle. Men hvorfor vanskelig å være ærlig på å si at kropp og utseende er viktig det også? For det er det faktisk, også for kvinner. Tinder er et godt bevis på det!

• Liker 1
Skrevet

Du vet da ikke noe om sveipemønstetet til kvinnen bare fordi hun sveiper høyre på deg. Kanskje hun høyresveiper mange andre menn som ligger under deg utseendemessig. Man kan jo ikke stå over flotte menn bare fordi man ikke er såå opptatt av utseende. 

Anonymkode: b81a7...277

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet da ikke noe om sveipemønstetet til kvinnen bare fordi hun sveiper høyre på deg. Kanskje hun høyresveiper mange andre menn som ligger under deg utseendemessig. Man kan jo ikke stå over flotte menn bare fordi man ikke er såå opptatt av utseende. 

Mulig, men etter å ha lagt inn bedre bilder, så økte interessen betraktelig. Profil teksten har vært den samme hele tiden. Så kan bare betyr at utseende spiller ganske stor rolle på tinder, men det er jo ikke noe hemmelighet. Men hadde jo vært fint om kvinner klarte å være ærlig på det. 

Hadde litt færre bilder før, som ikke var fult så gode og da hadde jeg mye færre match. Så det forklarer jo det meste ;)

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig, men etter å ha lagt inn bedre bilder, så økte interessen betraktelig. Profil teksten har vært den samme hele tiden. Så kan bare betyr at utseende spiller ganske stor rolle på tinder, men det er jo ikke noe hemmelighet. Men hadde jo vært fint om kvinner klarte å være ærlig på det. 

Hadde litt færre bilder før, som ikke var fult så gode og da hadde jeg mye færre match. Så det forklarer jo det meste ;)

Selvfølgelig spiller utseende en rolle, men selv prøver jeg å være litt raus og gi også de som ikke er av de aller kjekkeste en sjans. Det er sikkert det kvinnene du også snakker med mener. Dessuten sveiper jeg bort en del av de kjekkeste mennene som åpenbart er litt for høye på seg selv. Jeg finner ikke det tiltrekkende heller. 

• Liker 7
Skrevet

Det er en myte at utseendet er mer viktig for menn enn kvinner, det har jo tinder tallfestet. Menn flest får nesten ingen likes, mens noen få får uendelig med likes. Trøsten får være at ikke alle damer kan få langvarige forhold med de kjekkeste, så da kommer de krypende etter hvert 🙂

Anonymkode: f15c5...6fa

Skrevet

Utseendet vil selvsagt ha noe å si for alle, men kanskje ikke helt på den måten du tror. Det er ikke sikkert at det er helheten folk ser på når det gjelder deg. Men at de ser noe akkurat du har som du kanskje ikke vet om én gang. At du har fine øyne, et godt smil osv.

Anonymkode: 555d5...ed6

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en myte at utseendet er mer viktig for menn enn kvinner, det har jo tinder tallfestet. Menn flest får nesten ingen likes, mens noen få får uendelig med likes. Trøsten får være at ikke alle damer kan få langvarige forhold med de kjekkeste, så da kommer de krypende etter hvert 🙂

Hvis det er en trøst setter du lista ekstremt lavt.

Du var ikke god nok før, men nå vil hun ha en forsørger til barna sine. Kjekkasene går ikke an å holde på for de har 23 andre damer som stiller opp på sekundet han er ledig. Ready to mount. De står faktisk heller i kø enn å gå for noen på samme nivå eller "under" dem. 

Hatt et par damer som plutselig var interessert etter hun hoppet av kuk-karussellen. De fikk beskjed om å lete en annen plass. 

Men ja, utseende > ALT. 

Anonymkode: da493...c3f

Skrevet

Tinder er vel laget for førsteinntrykket? Er selv ikke så heldig som deg men kikker inn innimellom 😊

• Liker 1
Skrevet

Å guuud!

Nok et eksempel på at det er de kjekkeste mennene som er de mest sytete og skjøre.

Tipper de sa det med personligheten da de dumpet deg, og det de mente var; slutt å være så jævlig krenkbar!

Men neeeida, du bare måtte inn her og lage sutre-tråd. 

Takke meg til mindre kjekke, men mer hardføre mannfolk.

Anonymkode: 098cf...b38

• Liker 5
Skrevet (endret)

For min del så sveiper jeg til høyre på menn som ser snille ut, uavhengig av utseendet. Eller om de har noe ved seg. Sveiper ikke bort kjekke menn selv om utseendet ikke er så viktig for meg. Det er jo du, TS, som får det til å virke som enten eller. At om utseendet ikke er viktig så kan man for all del aldri matche med kjekke menn. Det er akkurat det, at det ikke er enten eller. Utseendet er ikke viktig, personlighet er viktigst. Men selvfølgelig kan en ha bra personlighet selv og være kjekke. Man sveiper jo på de man er tiltrukket av. Folk har forskjellige ting de tiltrekkes av. 

Endret av deedee_
  • Liker 5
Skrevet

Jeg har aldri vært på tinder, men har innrykk av at oppdaterte profilbilder hjelper på responsen. Ikke fordi man ser kjekkere ut, men fordi man virker mer seriøs om man vedlikeholder profilen, og det gir et mer oppegående inntrykk enn gamle bilder som er rasket sammen i farta. 

Parene jeg vet om som har møtt hverandre på nett er ikke en samling topptrente modeller, de er ordinære folk som har funnet hverandre fordi de matcher personlighetsmessig. 

Og som noen nevner over her så har smil, snille øyne, og hva man utstråler noe å si. Da hjelper det med gode bilder som får det frem. 

Ellers er nok personlighet det som teller mest til sist for de fleste, men med veldig veldig mange menn på tinder kan man ikke bli kjent med alle. Og da må man gå etter førsteinntrykk før første treff. Så finner man ut om man har kjemien som skal til for å ta det videre. 

Jeg kan med hånden på hjertet si at utseende og kropp er veldig lite viktig for hva jeg faller for. Men jeg hadde nok også slitt litt med å finne ut hva jeg ville ha på tinder. 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor kan ikke menn begynne å tro på det kvinner sier? Jeg tror utseende er viktigere for menn generelt enn kvinner generelt, og dere vil ikke innrømme det. Av og til er det en kvinne som sier at utseende er viktig, og da velger dere å tro på henne istedenfor det 100 andre kvinner sier. Det er så typisk dere menn. "Der var det endelig ei som er ærlig", bare fordi det er sånn dere tenker selv. 

Anonymkode: 44b39...fea

• Liker 5
Skrevet

Jeg er kvinne. Vi jeg ha en kjekk mann? Absolutt!

Er det det viktigste med mannen? Nei.

Men hvis 50% av mennene virker oppegående i profilen og jeg vet at de fleste vil kontakte meg hvis jeg høyresveiper dem - og jeg ikke har lyst til å date 100 menn på en gang - så velger jeg meg jo de 10-20% kjekkeste først, og ser om noen av dem blir en fast partner eller om jeg må tilbake og høyresveipe flere menn. Begynner øverst i bunken utseendemessig, rett og slett.

(Jeg liker menn med pappakropp, mye skjegg og mørke øyne, kan godt være skallet.)

Anonymkode: fa74b...783

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke menn begynne å tro på det kvinner sier? Jeg tror utseende er viktigere for menn generelt enn kvinner generelt, og dere vil ikke innrømme det. Av og til er det en kvinne som sier at utseende er viktig, og da velger dere å tro på henne istedenfor det 100 andre kvinner sier. Det er så typisk dere menn. "Der var det endelig ei som er ærlig", bare fordi det er sånn dere tenker selv. 

Det er ikke mer typisk menn enn kvinner. Det er typisk for mennesker som har satt seg noe fast i hodet, ikke for de som er åpne.

Anonymkode: 098cf...b38

• Liker 1
Gjest Sweet Ingrid
Skrevet

Spør du meg er det hvordan Tinder fungerer som er problemet. Jeg har sluttet med Tinder, nettopp fordi jeg ikke bryr meg så mye om utseendet. Tinder ble derfor håpløst, det er jo basert på bilder. Eneste gangen det virket var når jeg kjente igjen en mann som er mye i media, og som jeg derfor vet at er smart/oppegående/engasjert/interessant... Han er den eneste jeg har sveipet riktig vei på, og det ble match. Slettet appen etter det. 

Skrevet

Utseende er ikke viktig, men utseendet bør være tiltalende da. Det betyr ikke at man må være kjekk og muskuløs.

Anonymkode: 3b0e4...f7d

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Grunnen er enkel, man tror mer på det som skjer rundt en enn hva folk sier. Realiteten er at veldig mange menn får null likes på tinder. Både mindre attraktive og gjennomsnittlige menn. Hvis man ikke er pen nok til å engang bli vurdert er det ganske meningsløst.

Skrevet

Man er ikke en like god, snill og prektig kvinne hvis man er opptatt av ytre ting som utseende, så det sitter langt inne for mange å innrømme at det betyr noe. De "selger seg inn" til deg med gode kvinnelige verdier og har derfor kommet i snakk med og liker deg til tross for at du ser bra ut. 

Anonymkode: 499d7...706

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...