Gå til innhold

Når man har søkt jobb, men ikke innkalt til intervju.. Er det vits i å ringe, eller er det bare dumt gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppfatter en potensiell arbeidsgiver det hvis man ringer og spør om de har lest søknaden din/ hvordan søknadsprosessen går? Tenker de at man er veldig interessert i å få jobben, eller tolkes det som at man er desperat og kommer krypende? 

Anonymkode: 9a304...52e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sendt en mail jeg :) Man kommer ingen vei ved å ikke ta litt initiativ selv :)

• Liker 1
Skrevet

Det er irriterende og en ekstrabelastning. Enten har vi allerede innkalt alle relevante kandidater, eller så er vi fortsatt i prosess. Uansett gjør det ingenting overhodet fra eller til for ditt kandidatur. Jeg velger ALDRI en kandidat fra bunken fordi de ringer og maser, heller tvert imot. Jeg velger utelukkende basert på kvalifikasjoner og egnethet for stillingen.

Anonymkode: 19764...7fb

• Liker 9
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan oppfatter en potensiell arbeidsgiver det hvis man ringer og spør om de har lest søknaden din/ hvordan søknadsprosessen går? Tenker de at man er veldig interessert i å få jobben, eller tolkes det som at man er desperat og kommer krypende? 

Anonymkode: 9a304...52e

Hvis du ikke har blitt innkalt, så var du nok ikke egnet til stillingen. Det er bedre  å få en venn/lærer/foreldre som kan se gjennom Cv og søknaden din. At den bli best mulig bra!

Skrevet

Det er faktisk bare irriterende. 

Anonymkode: ba1f9...85e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort ansettelser før, og det er ingen poeng å ringe. Hadde jeg vært interessert i deg så hadde jeg kalt deg inn til intervju. Det at noen ringer og maser kommer ikke til å gjøre meg mer interessert. 

Anonymkode: 828f1...f30

• Liker 1
Skrevet

Det er nok en myte det om at man skal ringe og etterspørres dersom man har sendt en søknad. 

De tar kontakt om de er interessert. 

Anonymkode: a53e0...543

Skrevet

Jeg hadde ringt jeg. Søkte litt for seint på en jobb jeg fikk lyst på. Hørte ingenting, så skrev ut CV og tok den med på arbeidsplassen. Viste seg at min søknad hadde blitt oversett med et uhell, tre dager senere fikk jeg jobben. 

Anonymkode: 0a63b...b86

• Liker 1
Skrevet

Jeg slutta med dette raskt, var på jobbsøkerkurs der de var desperate på at vi skulle følge opp søknader på mail OG ringe!

Når du hørte i andre enden at dette hatet de som slutta jeg med det.

Anonymkode: abf8c...74c

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er irriterende og en ekstrabelastning. Enten har vi allerede innkalt alle relevante kandidater, eller så er vi fortsatt i prosess. Uansett gjør det ingenting overhodet fra eller til for ditt kandidatur. Jeg velger ALDRI en kandidat fra bunken fordi de ringer og maser, heller tvert imot. Jeg velger utelukkende basert på kvalifikasjoner og egnethet for stillingen.

Anonymkode: 19764...7fb

Forstår jeg godt!

Anonymkode: abf8c...74c

Skrevet

Umulig å si. Utrolig frustrerende å være jobbsøker. Mange svarer aldri, men noen venter ukesvis med å kalle inn til intervju, så en kan ikke legge søknaden bak seg. Maaaange ikke-reelle stillinger blir utlyst når de egentlig har intern ansettelse klar. Blir muggen at hele søkingen :( 

Anonymkode: 52ac5...01e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...